Controversata depășire a lui Max Verstappen din timpul Safety Car-ului virtual, explicată de către organizatori

Controversata depășire a lui Max Verstappen din timpul Safety Car-ului virtual, explicată de către organizatori

MAX VERSTAPPEN A SCĂPAT DE O PENALIZARE SERIOASĂ ÎN CURSA DE DUMINICĂ DE LA MELBOURNE, IAR ORGANIZATORII AU EXPLICAT ÎN SFÂRȘIT CUM A FOST POSIBILĂ ACEASTA. VINOVATUL? OCHIUL UMAN.

În timpul cursei de duminică, Alonso a fost depășit de pilotul Red Bull de origine olandeză, fiind în zona de Virtual Safety Car și totodată chiar în timp ce steagurile galbene erau active. După cursă, organizatorii au fost luați la întrebări și puși să clarifice situația. Aceștia au decis să nu îl tragă la răspundere pe Verstappen, pentru că depășirea lui nu a putut fi văzută cu ochiul liber.

“Cei de la Red Bull au spus că ei cred că Alonso a fost în față. Am vrut să verific pentru că situația nu era clară, așa că am întrebat arbitrii, care mi-au spus că Alonso a fost în față cu o zecime de secundă, motiv pentru care depășirea a fost greu de văzut cu ochiul liber. Ne-am asigurat că așa a fost. A fost și o problemă de comunicare între cei doi, și-au făcut semne și s-au invitat să treacă unul pe lângă celălalt, așa că fiind o situație incertă, nu am penalizat pe nimeni. Au mai fost cazuri, nu e prima dată când se întâmplă asta” – Charlie Whiting, directorul FIA.

Verstappen a avut un debut de sezon slab, terminând pe șase mult după câștigătorul Sebastian Vettel și locul doi Lewis Hamilton. Olandezul a admis în nenumărate rânduri că întrecerea de la Melbourne a fost una plictisitoare și că ar fi închis televizorul dacă era să o urmărească în direct.

“Am avut un start decent, dar la virajul întâi am pierdut o poziție din cauza unei mici greșeli. Dintr-o dată am avut mai multe probleme cu mașina, ceva s-a defectat după turul 5 și în mijlocul virajelor nu aveam aderență deloc. Nu am pierdut multe poziții, dar tot a fost destul de rău”, s-a plâns Verstappen la final de cursă.