FIA vrea să introducă mai multe zone DRS pe circuite

FIA vrea să introducă mai multe zone DRS pe circuite

ÎNTR-O INCERCARE DE A SPORI NUMĂRUL DE DEPĂȘIRI ȘI, TOTODATĂ, DE A CREȘTE SPECTACOLUL PENTRU FANII FORMULEI 1, FEDERAȚIA INTERNAȚIONALĂ DE AUTOMOBILISM VREA SĂ INTRODUCĂ MAI MULTE ZONE DE DRS PE CIRCUITE.

Începând chiar de la Melbourne, cei de la FIA au optat pentru adăugarea unei zone a treia în care să fie permisă utilizarea funcției DRS, între virajele 12 și 13. Din nefericire însă, mișcarea s-a dovedit a fi una cu rezultate slabe în ceea ce privește depășirile sau spectacolul de cursă, piloții reușind doar 5 depășiri pe parcursul a 58 de tururi.

În ciuda acestui experiment eșuat, organizatorii FIA, prin vocea directorului Charlie Whiting, spun că urmează să includă și mai multe zone de DRS în cursele ce urmează în calendarul 2018.

“Analizăm cu atenție ce putem face pentru a optimiza posibilitățile în zonele DRS. Australia nu este o locație ideală pentru depășiri, cele două zone de DRS dovedindu-se a fi nesatisfăcătoare. Am crezut că există o posibilitate de a crește numărul de depășiri pe linia dreaptă dintre virajele 12 și 13. Totodată, dacă pilotul activa din nou la virajul 15, ar fi putut să folosească DRS-ul și pe linia de start-sosire. Am încercat să oferim aceste oportunități aici, iar pe viitor le vom încerca și pe alte circuite, unde credem că putem gândi mai bine aceste zone de DRS”, a declarat Whiting.

Vorbind direct despre cazul circuitului australian, Whitting a sugerat că actuala configurație a acestuia ar putea fi ușor modificată în viitor pentru a permite mai multe depășiri.

“Am pus în discuție câteva modificări la circuit cu organizatorii. Există și un proiect în acest sens, dar nu știu în ce stadiu este. A pornit de la o idee pe care le-am dat-o acum câțiva ani. Ar fi ușor de pus în practică, dar trebuie să ținem cont de faptul că avem de-a face cu un parc și un drum public, așa că modificările sunt mult mai greu de făcut decât pe un circuit clasic”, a concluzionat directorul FIA.