Problemele la software și limita de 3 motoare pe sezon au stat la baza cursei slabe a lui Hamilton la Melbourne

Problemele la software și limita de 3 motoare pe sezon au stat la baza cursei slabe a lui Hamilton la Melbourne

MERCEDES A EXPLICAT PRIN VOCEA UNUI INGINER AL FORMAȚIEI CUM, DIN CAUZA UNEI ERORI DE SOFTWARE, CALCULELE PE CARE LE-AU FĂCUT AU FOST GREȘITE ȘI AU DUS LA PIERDEREA CURSEI DE LA MELBOURNE. PE LÂNGĂ EROAREA DE PROGRAMARE, HAMILTON DĂ VINA PE LIMITA DE TREI MOTOARE PE SEZON PENTRU CURSA PUȚIN SPECTACULOASĂ DIN AUSTRALIA.

Chiar dacă a plecat din pole-position la Melbourne, Hamilton a fost depășit de Vettel în perioada safety car-ului virtual. Mercedes a rămas cu gura căscată după depășirea lui Vettel, pentru că, potrivit software-ului lor, Hamilton avea destul timp să-și recâștige poziția la finalul perioadei de safety car.

O eroare de software părea să fie problema la început, însă pe parcurs inginerii și-au dat seama că un program offline folosit să calculeze timpii între mașinile de pe circuit și cele care intră la boxe în timpul safety car-ului a stat la baza erorii.

“Eroarea nu a pornit de la softul de strategie de cursă folosit de noi, ci de la un program offline care măsoară timpii, care avea o eroare ce ne-a dat o cifră greșită. Am calculat un timp de 15 secunde, însă în realitate era undeva la sub 13 secunde, fapt ce a dat peste cap datele. Credeam că avem destul timp pentru revenire, însă în realitate, nu a fost așa. Am lăsat-o mai moale, am ajuns pe doi și cum e foarte greu să depășești, acolo am și rămas până la final de cursă” – Andrew Shovlin, inginer la Mercedes.

Pe lângă problemele cauzate de eroarea de calcul, Hamilton spune că nu a îndrăznit să tragă mai tare de motor în cursa de duminică tocmai datorită grijii pe care trebuie să o aibă pentru fiecare dintre cele trei motoare permise în sezonul 2018. Acest lucru este total în opoziție cu spiritul de cursă adevărat, la care Hamilton ține atât de mult.

“Motorul era deja foarte cald și, cum trebuie să merg cel puțin 7 curse cu el, am stat cu el la limită, dar nu am forțat mai mult. Mi-era teamă să nu îl avariez cumva, așa că mi-am spus că oricum nu pot să depășesc, că doar îmi stric și pneurile și că nu pot merge mai bine, că deja dau 110% din ce pot. Că risc prea mult pentru 7 puncte în plus. Da, nu e în bine să gândești așa, pentru că normal ar fi să ne întrecem până la ultimul viraj și chiar și înaintea liniei de sosire, până la final” – Lewis Hamilton, Mercedes.