BSS Zolder: Audi și Lamborghini își împart victoriile în debutul sezonului

BSS Zolder: Audi și Lamborghini își împart victoriile în debutul sezonului

Audi și Lamborghini au dominat fără drept de apel în primul weekend competițional din Blancpain Sprint Series, Grasser Racing, WRT și Attempto Racing fiind mereu în frunte, umbrind echipajele venite la Zolder cu Mercedes-uri, Bentley-uri Lexus-uri sau BMW.

Au trecut cam șase luni de când am scris despre ultima etapă din Blancpain GT Endurance Cup de la Barcelona și, după o iarnă lungă, toată lumea s-a reunit pentru debutul unui nou sezon cu prima cursă din Sprint Series care, în acest an, a avut loc la Zolder și nu la Misano ca în anii anteriori. Având deja „datele problemei”, am putut observa o scădere a numărului de mașini care vor face sezonul complet în BSS față de plutonul din 2017 dar lucrurile nu stau atât de rău, Endurance Cup-ul fiind în continuare gata să dea pe afară de la numărul de mașini înscrise.

Ferrari-ul thailandezo-monegasc a învins în ambele curse din Belgia

Pe lângă numărul de mașini, care se ridică la 22 la Zolder (dintre care opt sunt Audi – patru de la Team WRT), Sprint Series vine cu câteva noutăți față de sezoanele anterioare: Anul acesta debutează un sistem de calificări cu care suntem familiari din campionatele europene de GT4, anume acela compus din două sesiuni de 20 de minute care decid grilele pentru cele două curse. Astfel, un pilot pilotează în prima sesiune iar cel de-al doilea în a doua, ambele curse din fiecare weekend oferind acum un număr egal de puncte, în contrast cu sistemul vechi în care cursa de calificare avea un „pot” mai mic și decidea grila pentru cursa de campionat a cărui rezultat era mai important în lupta pentru titlu deoarece se puneau la bătaie mai multe puncte. În plus, tot la capitolul noutăți intră și noul pneu Pirelli P Zero DHD2 care a debutat weekend-ul trecut la Suzuka în cursa din Super Taikyu.

Audi-urile echipei WRT s-au dovedit de neînvins în calificări chiar pe circuitul de casă al Belgian Audi Club. Dries Vanthoor a fost cel mai rapid în prima sesiune de calificări la bordul R8-ului cu numărul 1 iar Robin Frijns a reușit un 1:28.363 în sesiunea a doua pentru a-și trece în cont pole-ul, cu șase zecimi sub timpul reușit de el în urmă cu un an la Zolder. Lamborghini-ul #63 al lui Bortolotti și Engelhart a fost al doilea în ambele sesiuni însă Bortolotti a primit un cadou, urcând pe prima poziție după ce Frijns a fost cauza unei întreruperi prin steag roșu deoarece a doborât jalonul care delimitează cât de mult poți tăia vibratoarele în a doua șicană. Acest incident a dus la penalizarea pilotului olandez al cărui tur rapid a fost șters. Între timp, WRT a obținut pole-ul în ambele curse în Silver Cup prin mașina împărțită de debutantul Gilles Magnus și Alessio Picariello. Kessel Racing au fost primii în ambele sesiuni de calificare în clasa Pro-Am cu mașina lui Piti Bhirombhakdi și Carlo van Dam.

Cursa de sâmbătă a pornit sub un cer senin iar întreg plutonul a trecut cu bine de primele două viraje cu excepția Lexus-ului lui Albert Costa care a făcut o trecere cam brutală prin nisip și apoi prin iarba de la marginea pistei, mașina Emil Frey fiind avariată în partea dreapta-față ceea ce a adus la abandon. Duelul din frunte dintre Christian Engelhart (Lamborghini #63) și Dries Vanthoor (Audi #2) a fost interesant dar Vanthoor s-a păstrat în frunte pe întreaga durată a stint-ului său, belgianul intrând la boxe la un tur după Engelhart. Germanul a predat mașina lui Bortolotti care a trecut în fața lui Will Stevens ca urmare a unei opriri mai lente în tabăra WRT și a unui in lap mai puțin glorios din partea lui Vanthoor care ar fi fost încetinit de o altă mașină întârziată.

Bortolotti și Engelhart au fost de neoprit în prima cursă – și la începutul celei de-a doua

A doua jumătate a întrecerii a trecut rapid, Bortolotii conducând fără greșeală către prima treaptă a podiumului pe care a împărțit-o cu Engelhart. Stevens și Vanthoor au terminat pe doi cu Audi-ul #1 pe trei și alte două Audi-uri pe patru și cinci, Van der Linde reușind să-l țină în urma sa pe Robin Frijns, campionul din BSS în 2017. Picariello și Magnus au terminat pe șapte în urma Lamborghini-ului #19 al Grasser Racing și au obținut victoria în Silver Cup iar Kessel au dominat la Pro-Am obținând un 1-2 cu mașina lui Broniszewski și Piccini pe doi în spatele coechipierilor Carlo van Dam și Piti Bhirombhakdi. Pe lângă Lexus-ul #14, a mai abandonat din prima cursă și mașina Attempto Racing cu numărul 55 în timp ce Franck Perera a avut parte de un debut dificil pentru Grasser în Huracan-ul #82.

Cursa a doua de duminică după amiaza a fost ceva mai animată, nu din cauza duelurilor pe pistă ci din cauza multitudinii de penalizări acordate în a doua parte a întrecerii de 60 de minute. Startul a fost din nou aproximativ fără incidente, deși câteva mașini s-au atins, cel mai afectat fiind Ferrari-ul #11 al Kessel Racing care s-a ales cu o pană care l-a scos din lupta pentru victorie în Pro-Am. În față, însă, nimic nu l-a scos din ritm pe Bortolotti care s-a desprins imediat de Will Stevens care nu a avut un start ideal în timp ce Perera s-a retras din nou cu probleme, ca și în prima cursă.

Problemele la boxe i-au adus prima penalizare lui Dries Vanthoor

Lamborghini-ul #63 a intrat la boxe având de partea sa un avantaj confortabil însă Engelhart nu a reușit să-și prindă centurile rapid iar toate acele secunde strânse cu sudoare de Bortolotti s-au evaporat iar Dries Vanthoor a ieșit în frunte după ce a preluat mașina de la Will Stevens. Audi-ul cu numărul 2 nu a stat prea mult în frunte căci comisarii l-au penalizat pe tânărul belgian deoarece a doborât jaloanele de la capătul liniei boxelor când a plecat, mașina #63 primind și ea o penalizare cu drive through deoarece un mecanic al echipei austriece nu era retras de lângă mașină când aceasta a început să se miște din nou. Asta a dat prima poziție pe tavă Audi-uli #66 al Attempto Racing pilotat de Steijn Schothorst și Kelvin van der Linde. Acesta s-a păstrat în frunte până la final oferind prima victorie echipei germane după doi ani lipsiți de succes cu Lamborghini.

Mai în spate, mașina #2 a primit încă un drive through după ce Vanthoor l-a forțat pe pilotul Sainteloc Simon Gachet înafara pistei în virajul 1. Un drive through a primit și echipajul #1 Riberas/Mies. Toate aceste penalizări au ajutat Mercedes-urile #88 și #87 ale AKKA ASP cât și Lamborghini-ul #19 al Grasser Racing. Michael Meadows și Raffaele Marciello și-au păstrat mașina curată și au terminat pe doi, cei doi recunoscând că Lamborghini-urile și Audi-urile au avut un avantaj de 0,3-0,4 secunde. Andrea Caldarelli și Ezequiel Perez Companc au terminat pe trei, spălând imaginea echipei lui Gotfried Grasser – echipajul #63 terminând pe 8 după ce Bortolotti avusese un avans de opt secunde la finalul stintului său.

Emil Frey Racing au avut parte de un debut dificil cu Lexus care a alergat pentru prima dată pe Pirelli

Kessel Racing s-a impus încă o dată în categoria Pro-Am, tot prin mașina #39 a cuplului Van Dam/Bhirombhakdi, după ce Audi-ul Sainteloc cu numărul 26 a primit o penalizare căci Stievenart l-a blocat pe Bhirombhakdi la ieșirea de la boxe. Audi-ul #3 al lui Magnus și Picariello s-a impus și de această dată în Silver Cup. Cel mai bine clasat Lexus a fost cel cu numărul 114 al lui Ortelli și Siedler care a terminat abia pe poziția a 13-a la general, nici mastodonții de la BMW sau Bentley ne fiind croiți pe măsura micuțului Zolder.

Următoarea etapă din Blancpain Sprint Series va avea loc în weekend-ul 5-6 mai la Brands Hatch. Înainte de această cursă va avea loc și prima etapă din Endurance Cup, în 20-22 aprilie la Monza.

Rezultate complete din prima cursă aici

Rezultate complete din cursa a doua aici 

Sursă foto: Gabi Tomescu