Formula 2 Bahrain: Primul foc tras de Lando Norris

Formula 2 Bahrain: Primul foc tras de Lando Norris

Carlin a revenit după un sezon de pauză în anticamera Formulei 1 și, mai mult ca oricând, pare să aibă argumentul necesar pentru a cuceri în premieră titlurile. Acest atu poartă numele Lando Norris.

După 7 ani cu monoposturile GP2/11 care nu mai prezentau vreo similitudine cu direcția actuală a Formulei 1, FIA a dictat trecerea la un nou șasiu Dallara despre care s-au spus doar cuvinte frumoase la prezentarea de anul trecut. De atunci a urmat o dublă trezire la realitate: în primul rând urâțirea mașinii prin adăugarea sistemului halo, apoi proba cronometrului: după o sesiune de antrenamente prea puțin relevantă, Lando Norris a semnat timpul de pole cu un deficit de aproape trei secunde raportat la reperul stabilit de Charles Leclerc anul trecut!

O primă linie britanică promitea multe, căci Norris și George Russell nu au avut până acum ocazia de a se intersecta în formulele de monoposturi. Din urma acestor doi debutanți se lansau mai experimentații Albon și de Vries, însă argumentul vechimii n-a fost relevant nici în stagiunea precedentă, d-apoi acum când toți cei 20 de piloți descopereau simultan caracteristicile noii mașini. Oricum, configurația grilei era naturală: viitoare staruri în față și portofele insistente la coadă – Gelael și Nissany. Primii 16 au fost grupați în doar șapte zecimi de secundă, însă printre aceștia nu se afla și Artem Markelov, rusul care țintește titlul în al cincilea an la acest nivel, acum ca și component al filierei Renault (după ”dezertarea” conaționalului Sirotkin).

Calarea motorului pe grilă și implicit o plecare de pe linia standurilor a garantat un spectacol de zile mari din partea lui Markelov în cursa principală, acesta reușind să încheie pe podium întrecerea, la doar două zecimi în urma lui Sergio Sette Camara. Brazilianul a realizat și el un progres interesant de pe 6, însă a avut prea mult de luptat în condiții caniculare pentru a mai avea rezervele necesare apropierii de un Lando Norris nestingherit. Carlin a sărbătorit revenirea cu o dublă, lăsându-i pe ceilalți să adune punctele mici. Albon, Russell sau Gunther au reușit să încheie în top 10, acolo unde nu am regăsit piloți cu pretenții, precum Latifi, Ghiotto sau Fuoco.

Cursa secundă n-ar fi fost altceva decât un exercițiu liniar de gestiune la limită a anvelopelor Pirelli, dacă Nyck de Vries n-ar fi încercat să copie strategia aplicată de echipa sa în urmă cu 12 luni. Atunci, Charles Leclerc își asuma o oprire la standuri și câștiga cursa grație acestei gândiri creative, însă de această dată olandezul n-a mai avut resurse pe final cu compoziția mai moale și a terminat pe 5. Adică tot cam pe unde ar fi fost și fără acest pariu. Asemănările cu anul trecut nu se opresc aici: tot Artem Markelov și-a însușit victoria la Sakhir, un asemenea scenariu potrivindu-se de minune cu abilitatea sa de a ține pneurile în viață.

În urma rusului, a surprins oarecum capacitatea lui Maxi Gunther de a face același lucru, dar și insistența cu care Sette Camara a respins atacurile coechipierului Lando Norris. A fost un semnal clar că brazilianul nu-și asumă vreun rol de locotenent, switchback-ul său fiind din același registru care ridică fanii în picioare precum evoluția sa de la Macau. În pluton, Nirei Fukuzumi a urcat loc după loc până a prins ultimul punct, în timp ce piloții ART Grand Prix, Aitken și Albon, au avut o cursă de uitat.

Peste trei săptămâni, Formula 2 vizitează străzile din Baku pentru o nouă rundă în compania Formulei 1, urmând ca abia la Barcelona să avem parte de pachetul complet, ce include și seria GP3.