Greșelile de operare ale pistolului de fixare a roților nu mai sunt o coincidență – Charlie Whiting

Greșelile de operare ale pistolului de fixare a roților nu mai sunt o coincidență – Charlie Whiting

DIRECTORUL FIA CHARLIE WHITING CONSIDERĂ SUSPECTĂ SITUAȚIA CELOR DOUĂ PLECĂRI PERICULOASE DE LA BOXE, DE LA MELBOURNE ȘI BAHRAIN, SPUNÂND CĂ TREBUIE LUATE MĂSURI PENTRU A ASIGURA O MAI BUNĂ REVENIRE PE CIRCUIT DUPĂ UN PITSTOP.

După două opriri la boxe dezastruoase pentru ambii piloți Haas în Australia, la finalul cărora amândoi au abandonat la doar câteva sute de metri după revenirea pe circuit, Kimi Raikkonen de la Ferrari a fost subiectul unui al doilea scandal legat de ieșirile nesigure de pe linia boxelor.

Eroarea de la pitstopul finlandezului nu l-a costat doar abandonul, în cursa de la Bahrain, ci și o accidentare gravă a unuia dintre mecanici, acesta din urmă fiind transportat de urgență la spital cu piciorul stâng rupt. Charlie Whiting, directorul de curse și securitate FIA, a concluzionat că în cazul ambelor incidente, echipele Haas și Ferrari au întâmpinat probleme similare.

“Din punctul meu de vedere, incidentele de acest gen arată din ce în ce mai puțin ca simple coincidențe. Sunt clar greșeli de operare ale pistolului de fixare a roților. Au grăbit fixarea roților, au crezut că sunt bine prinse, după care roțile s-au desfăcut și a fost cam târziu până și-au dat seama de asta. În Bahrain, mecanicul nici măcar nu a luat pneul vechi jos, ceea ce e de necrezut” – Charlie Whiting, director FIA.

Whiting mai spune că pistoalele de fixare vor fi analizate de către FIA pentru a determina cu exactitate ce s-a întâmplat în cele două curse, dar și pentru a preveni pe cât posibil asemenea incidente în întrecerile următoare.

“Dacă țineți minte, și Alonso a pierdut o roată în teste. Am vorbit cu McLaren și ne-au pus la dispoziție un raport. O să vorbim cu cei de la tehnic să vedem ce și cum, dar mai ales să ne asigurăm că toată lumea învață ceva din aceste lucruri, care se mai întâmplă din când în când. Sunt câteva probleme cu acele piulițe de fixare, unele dintre ele par a fi destul de bine strânse, dar de fapt nu sunt. Normal că toate echipele spun că la ei nu se poate întâmpla, până când se trezesc că li se întâmplă și lor”, a concluzionat directorul de curse FIA.