ELMS Paul Ricard: Racing Engineering din prima la țintă

ELMS Paul Ricard: Racing Engineering din prima la țintă

După o iarnă lungă și o serie intensivă de teste, Paul Ricard a găzduit prima etapă a European Le Mans Series care propune pentru sezonul 2018 multiple prototipuri, atât la LMP2 cât și la LMP3, și niciun favorit cert – deși ORECA pare a fi regina în clasa LMP2, Racing Engineering conducând asaltul producătorului francez în etapa de la Le Castellet.

Împinși de la spate de fostul pilot de uzină Ligier, Olivier Pla, spaniolii de la Racing Engineering și-au început cu dreptul aventura în ELMS cu o victorie de la prima încercare. Pla alături de Norman Nato și Paul Petit nu au fugit cu victoria în traistă, trebuind să se lupte la cuțite cu alte șase ORECA-uri care au fost pe urmele mașinii cu numărul 24. Nato și Petit au bifat primele două stint-uri, cel de-al doilea preluând șefia cursei de la echipajul #21 al DragonSpeed și construindu-și apoi un avans de aproape o jumătate de minut în ora a doua.

Ligier-urile au jucat rolul secundar în prima etapă din ELMS

Toată munca a fost dată uitării de o neutralizare, restart-ul fiind controlat perfect de același Petit care s-a apărat riguros dar corect de atacurile repetate ale lui Andre Negrao la bordul Alpine-ului Signatech. Pla a urcat la volan cu ocazia penultimei treceri pe la standuri și l-a urmărit pe Pierre Thiriet, deposedându-și conaționalul de prima poziție cu mai puțin de o oră rămasă pe ceas. După ce Alpine-ul lui Thiriet a fost lăsat în urmă de Pla, care a trecut în virajul Signes, Racing Engineering au privit mulțumiți cum victoria ajunge în brațele lor cu un avans de aproape cinci secunde în fața tuturor.

TDS Racing prin mașina #29 și Duqueine Engineering #33 au completat podiumul în timp ce echipa IDEC Sport care a pornit din pole a terminat abia pe poziția a șaptea și ultima din trenul de ORECA-uri (+ Alpine-ul Signatech care a terminat al cincilea în urma echipajului G-Drive Racing) de la vârf. Primul Ligier la sosire a fost acela al Panis-Barthez Competition, în timp ce prima Dallara a terminat abia pe poziția a 11-a la general prin echipa AVF by Adrian Valles.

La P3, însă, Ligier a marcat succesul cu numărul 12

Job Van Uitert, John Farano și Robert Garofall au legat o cursă fără greșeli, aducând victoria în categoria P3 echipei RLR. Job a pornit și s-a achitat de sarcina sa, construind pentru coechipierii săi un avans generos, mașina cu numărul 15 ajungând la sosire cu 32 de secunde în buzunar în raport cu Norma echipei M Racing YMR care a și plecat din pole. Eurointernational ar fi avut și ei o șansă la victorie dacă membrii echipei RLR ar fi călcat strâmb, Ligier-ul cu numărul 11 al americanilor ocupând ultima treaptă a podiumului.

Avansul echipei RLR este cu atât mai impresionant cu cât Robert Garofall a mers în ultima oră cu ochii pe consumul de combustibil, echipa încercând să evite efectuarea unui splash-and-dash în ultimele minute. În ciuda unui ritm mai lent, M Racing YMR și Eurointernational nu s-au apropiat, cele două echipaje fiind ocupate să se lupte pentru poziția a doua, Norma cu numărul 19 urcând pe doi în defavoarea Ligier-ului #11 în ultimele minute ale întrecerii.

RLR au reușit o cursă aproape perfectă, Norma de pe doi fiind la o distanță considerabilă pe doi

Categoria GTE a fost cea care a avut grila cea mai restrânsă, doar opt mașini de la doi producători fiind înscrise la Paul Ricard. Cu toate acestea, cursa a fost antrenantă, mai ales pe final. La început, lucrurile păreau a merge în direcția noilor Porsche 991 GTE cu motor central, Proton plecând din pole și controlând mai toată cursa de patru ore. Gulf Racing au avut și ei parte de câteva bucle la vârful categoriei înainte s[ fie obligați să tragă mașina la garaj cu probleme tehnice. Lipsiți de presiunea rivalilor din Marea Britanie, Giorgio și Gianluca Roda au impus un ritm greu de egalat de rivalii înarmați cu Ferrari-uri, iar toate socotelile păreau să dea ca rezultat o victorie pentru mașina cu numărul 88.

Ferrari a făcut un sandviș de Porsche la Paul Ricard cu JMW și Krohn Racing pe pozițiile 1 și 4…

Pentru ultimul stint, juniorul Porsche Matteo Cairoli a preluat mașina gri a echipei germane în timp ce urmăritorii, anume campionii din 2017 JMW Motorsport, se bazau pe viteza lui Miguel Molina. Acesta din urmă a făcut mereu pariurile corecte în trafic și s-a apropiat de Cairoli, cu care s-a duelat în ultimele minute ale cursei înainte de a-l deposeda de primul loc chiar în ultimul tur. Astfel, mașina #66 a bifat o victorie greu de prezis pentru a porni o nouă stagiune cum nu se putea mai bine. Ceea ce este clar, însă, este că noile Porsche se vor lupta pentru fiecare milimetru cu Ferrari-urile, între cele două mașini fiind aproape un semn de egalitate în prezent.

Următoarea etapă din European Le Mans Series va avea loc la Monza la jumătatea lui mai.

… respectiv echipajele Proton și EBIMOTORS cu ale lor 991 GTE pe locurile 2 și 3

Sursă foto: Dailysportscar.com, Ferrari Races

Rezultate complete aici