Plusurile și minusurile din Grand Prix-ul Chinei

Plusurile și minusurile din Grand Prix-ul Chinei

Grand Prix-ul Chinei s-a dovedit a fi o cursă excepțională a sezonului 2018. Daniel Ricciardo și Red Bull s-au impus în fața celor de la Ferrari, însă pe lângă aceștia mai sunt și alții care se pot înscrie pe listele cu plusuri și minusuri de la final de cursă.

După trei curse în sezonul 2018, China s-a dovedit a fi un spectacol uluitor, mai ales pentru fanii câștigătorului Daniel Ricciardo de la Red Bull. Locurile doi și trei au fost împărțite între Valtteri Bottas de la Mercedes și Kimi Raikkonen de la Ferrari. Cine se va impune in Baku? Până atunci însă, i-am selectat mai jos pe cei care au strălucit și pe cei care au rămas datori dupa Grand Prix-ul Chinei.

Plusuri

Daniel Ricciardo: “viezurele agresiv”, Ricciardo, a fost pur și simplu fioros pe tot parcursul marelui premiu al Chinei. Australianul a reușit mai multe depășiri de pus în ramă spre final de cursă. După safety car, Red Bull i-a încălțat pe Verstappen și Ricciardo cu gume noi, fapt ce le-a permis să se întreacă de la egal la egal cu liderii cursei. Doar Ricci a fost capabil să folosească acest prilej pentru a câștiga cursa, chiar dacă înainte de calificări pilotul a fost spectator la explozia motorului de pe monopostul pe care îl conducea.

Nico Hulkenberg: pilotul de uzină Renault este pe lista învingătorilor pentru constanța de care a dat dovadă în primele trei curse din sezon, în toate reușind să intre în puncte. Terminând pe șase în Shanghai, Hulkenberg și-a ținut la respect coechipierul și a arătat clar că Renault au o mașină mult mai bună în 2018. Nico e și unul dintre cei cinci piloți care au reușit să adune puncte în toate cele trei mari premii din 2018.

Valtteri Bottas: Chiar dacă nu a câștigat încă o cursă în 2018, finlandezul a fost constant în ultimele curse. Nu a făcut cine știe ce spectacol, dar a depășit acolo unde a fost cazul și și-a menținut poziția, fapt ce a adus puncte importante în dreptul formației Mercedes. Datorită eforturilor lui, formația la care activează este cu un punct în fața Ferrari în clasamentul constructorilor.

Kimi Raikkonen: După Bahrain, weekend-ul chinez s-a dovedit a fi un pas în față pentru Raikkonen. Veteranul a câștigat câteva puncte valoroase care pot face diferența între Ferrari și Mercedes când se va trage linie la final de sezon. Kimi este pe plus pentru că, după un weekend de pomină în Bahrain, cel din China poate fi considerat unul victorios.

Minusuri

Sebastian Vettel: Neamțul a plecat din pole-position în China și, cu două victorii la activ, era văzut ca favorit la Shanghai. Dar combinația de pneuri prost alese, o strategie slabă și un pilot Red Bull determinat să îl scoată din lupta pentru podium l-au lăsat până și pe Vettel fără replică. Chiar și așa, Sebastian Vettel se menține pe prima poziție în clasamentul general, însă Hamilton s-a apropiat la doar 9 puncte de neamț. Potrivit unui sondaj printre fanii F1, Vettel este în continuare favoritul la titlul de la final de sezon 2018.

Max Verstappen: tânărul pilot a avut o șansă unică de a se impune în China, însă stilul său de pilotaj și tenacitatea din toiul cursei l-au copleșit când îi era lumea mai dragă. După o încercare eșuată de a-l depăși pe Hamilton care l-a costat secunde importante, Max a continuat să forțeze. În timp ce încerca să îl depășească pe Vettel pentru locul trei, Verstappen a făcut o mișcare neinspirată care l-a costat nu doar podiumul, ci a și cauzat pierderea a câtorva locuri importante pentru pilotul Ferrari.

Pierre Gasly: după o cursă superbă reușită în Bahrain, la finalul căreia a terminat pe locul patru, weekend-ul lui Gasly în China a fost unul slab spre dezastruos. Deși a reușit să câștige nouă poziții spre final de cursă, Gasly a stat la baza safety car-ului chinez, care a și schimbat întreaga cursă. Pierre Gasly a încălcat regula numărul 1 a competiției, “nu-ți lovi coechipierul”, deși pilotul a dat vina pe o problemă de comunicare.

Romain Grosjean: la jumătatea cursei, Grosjean se afla pe locul 10 și intra deci în puncte alături de coechipierul Magnussen. După restart, pneurile sale nu s-au încălzit corespunzător, fapt ce l-a determinat să piardă din poziții. În turul 47, pilotul Haas a căzut de pe 13 tocmai pe ultimul loc. Chiar dacă a reușit să repare din greșeală și să câștige câteva locuri înaintea turului final, Grosjean a eșuat în a aduce vreun punct și a rămas în umbra lui Magnussen la finalul primelor trei curse ale sezonului.