Debut pe podium pentru Alexandru Cascatău în BMW Clubsport Trophy

Podium la debut pentru Alexandru Cascatău în BMW Clubsport Trophy – Primul top 3 internațional pentru pilotul român.

BMW Clubsport Trophy si-a consumat prima rundă a sezonului 2018 în Belgia, pe celebrul circuit de Formula 1, Spa-Francorchamps. Alexandru Cascatău a fost singurul reprezentant al României pe grila de start. Tânărul pilot de 25 de ani, originar din Constanța, a debutat pentru BMW Team Van der Horst Motorsport în seria Clubsport Trophy. Acesta a împărțit BMW-ul 325i E90 cu numărul 42 cu Jeromy Hessels (Olanda) și Steven Dewulf (Belgia).

Acomodare rapidă, calificări dezamăgitoare

Prima etapă a fost și cea mai lungă, un total de 400 de minute de competiție fiind o adevărată provocare pentru cele 33 de echipaje înscrise la start, la multiple clase. Acomodarea cu mașina a fost foarte rapidă pentru Alexandru, care avea să termine antrenamentele libere pe prima poziție la clasa Clubsport, cu un timp de reper de 2:56.561, care a mai fost atins de nicio altă mașină de aceeași specificație de-a lungul weekendului competițional. Calificările au venit însă ca o dezamăgire, românul neputând închega un tur curat, ca urmare a steagurilor galbene de pe circuit. Colegul de echipă Jeromy Hessels avea astfel să califice mașina pe locul al treilea pe grila de start de duminică și pe 25 în clasamentul general.

Răsplată după mai bine de șase ore și jumătate de cursă

Spa 400 a început pe o pistă umedă în afara trasei ideale, însă pneurile de uscat au fost folosite pe toată durata întrecerii. Pe mașina cu numărul 42 a luat startul Steven Dewulf, iar primul tur a fost unul lipsit de incidente, însă pilotul de origine belgiană a pierdut o poziție la plecare. Opțiunile strategice au fost destul de limitate, capacitatea rezervorului permițând împărțirea cursei în cinci intervale egale, de aproximativ o oră și 20 minute. Alexandru a preluat mașina în stintul al doilea, și a demonstrat din nou capacitatea rapidă de acomodare la materialul de concurs. El a recuperat două poziții la clasă și a fost și singurul pilot Van der Horst Motorsport care a reușit să coboare sub două minute și 59 de secunde pe tur, până la reperul de 2:58.083. Nu numai ritmul pe o singură buclă a fost foarte bun, ci și cel general de cursă, timpii fiind constanți în jurul etalonului de 2:58, pe toată durata stintului.

Pentru porțiunea din mijloc mașina a fost preluată de Jeromy Hessels după o realimentare și un schimb de pneuri, iar acesta a menținut poziția a treia la clasă. Penultima parte i-a revenit din nou lui Alexandru, care a reușit să preia conducerea la clasa Clubsport, după ce a depășit mașina cu numărul 66 și a construit un avantaj de 17 secunde. O coliziune în șicana Bus Stop avea însă să declanșeze apariția safety car-ului pe pistă și astfel tot avansul a fost erodat. BMW-ul Clubsport cu numărul 66 a folosit această oportunitate și pentru o oprire la boxe fără a pierde poziții pe circuit, iar acum Alexandru se afla în duel direct cu Gregory Eyckmans, pilot cu experiență în seria europeană GT4 și vicecampion în Renault Clio Cup Benelux. Experiența și-a spus în cele din urmă cuvântul, iar mașina cu numărul 66 a preluat, și și-a păstrat poziția fruntașă până la finalul cursei. Ultimul stint i-a revenit din nou lui Steven Dewulf, care a adus mașina cu bine la linia de sosire pe locul al doilea în clasamentul BMW Clubsport Trophy și poziția a treia la clasa D.

Optimism pentru cursele următoare

După ritmul bun arătat încă de la debut, Alexandru se arată încrezător pentru etapele ce vor urma:
„M-am simțit foarte bine în prima mea cursă la Spa și cred că asta s-a văzut atât în mașină, cât și în afara ei. Sunt foarte bucuros că am încheiat pe podium cea mai dură cursă a sezonului și am obținut primul meu trofeu internațional, acesta fiind obiectivul meu de la început. M-am acomodat repede cu E90-ul în specificație Clubsport Trophy și am reușit să fiu cel mai rapid pilot din echipă, chiar dacă experiența mea este încă limitată. Abia aștept următoarele curse, și le mulțumesc pe această cale celor de la Van der Horst Motorsport, Cam Charter Europe, PitStops.ro și West Competition Racing pentru susținerea acordată.“

Următoarea cursă va avea loc pe 2-3 Iunie la Spa-Francorchamps, fiind parte din Belcar Endurance Championship.

Mai multe despre echipă
https://www.facebook.com/vdhmotorsport/

și despre BMW Clubsport Trophy
https://www.bmwracingcups.be/bmw-clubsport-trophy

Credit foto: Marc Quivrin