Formula 1 Azerbaidjan: Red Bull suprinde în FP1

Formula 1 Azerbaidjan: Red Bull suprinde în FP1

Valtteri Bottas a fost cel mai rapid pilot în prima sesiune de antrenamente libere din Baku. Pilotul Mercedes a folosit pneurile UltraSoft pentru a opri cronometrul la 1:44.242s cu 0,2 secunde mai rapid decât cel mai bun timp din FP1 în 2017.

Majoritatea piloților s-au plând de faptul că nu reușesc să aducă în fereastra optimă de temperatură penurile, în special cele față. Asemenea probleme însă nu au avut cei de la Red Bull, Daniel Ricciardo fiind al doilea cel mai rapid pilot al sesiunii. Australianul a avut o întârziere de doar 35 de miimi de secundă față de Bottas. Numai că el a folosit pneurile SuperSoft. De remarcat faptul că monoposturile Red Bull au fost cele mai rapide în sectoarele 2 și 3.

Pachetul low drag adus de Force India aici, împreună cu PU-ul Mercedes l-a ajutat pe Sergio Perez să urce până pe poziția a treia a clasamentului sesiunii. Mexicanul a avut o întârziere de 0,833s față de lider. Ca și Ricciardo, Sergio a folosit pneurile SuperSoft.

Coechipierul lui Bottas, campionul mondial en-titre a fost al 4-lea. Britanicul a avut o întârziere de aproape 1 secundă (0,958s), folosind pneurile cele mai aderente. Hamilton a parcurs 24 de tururi în total în această sesiune și el plângându-se de lipsa aderenței.

Esteban Ocon a fost al 5-lea la sfârșitul sesiunii întărind încrederea echipei în pachetul aerodinamic adus aici. Francezul a venit la doar 4 sutimi de secundă de Hamilton și la aproape o secundă de lider.

Al doilea monopost Red Bull, cel al lui Max a fost al 6-lea la 1,3s de lider. Olandezul nu a avut șansa de a testa pneurile SuperSoft sau UltraSoft. El a ieșit în decor după numai 10 tururi pierzând aderența trenului spate în virajul 2 proptind monopostul în barierele de protecție. Din câte se pare cutia de viteze nu ar fi afectată, doar partea stânga față trebuind a fi schimbată.

Fernando Alonso a fost al 7-lea la peste 2,2s de Bottas. McLaren a venit în Azerbaidjan cu un pachet aerodinamic low downforce, care până acum pare să dea rezultate.

Serghei Sirtokin urmează în clasament pe locul 8, rusul fiind cel mai rapid pilot al celor de la Williams.  În urma sa, Pierre Gasly de la Toro Rosso. Francezul a fost cu 12 miimi mai lent ca pilotul celor de la Williams, el folosind pneurile SuperSoft.

Sebastian Vettel încheie sesiunea pe locul 10. Pilotul Ferrari a folosit numai pneurile UltraSoft, el plângându-se de lipsa aderenței. Germanul nu a părut că se poate apropia de lideri, monopostul SF70H fiind în medie cu o secundă mai lent ca monopostul Mercedes W09 al lui Bottas pe fiecare din cele 3 sectoare ale pistei din Azerbaidjan. Încă nu este clar dacă Ferrari are într-adevăr probleme cu comportamentul pneurilor pe pista din Baku sau dacă inginerii au decis să îmbarce mult combustibil pentru a testa comportamentul pneurilor.

Stroll a fost 11-lea, canadianul fiind urmat de Brendon Hartley de la Toro Rosso. Primul Renault apare pe locul 13 (Hulkenberg). Echipa franceză a încercat o serie de soluții aerodinamice în special în partea frontală.

Romain Grosjean a încheiat pe locul 14, el fiind urmat de Raikkonen de la Ferrari. Sesiunea finlandezului s-a terminat cu 30 de minute înainte de expirarea timpului oficial. Inginerii Ferrari au retras monopostul la boxe unde au început să demonteze partea posterioară a monopostului. Se pare că totul a fost legat de o serie de componente ale suspensiei spate, componente amplasate foarte aproape de cutia de viteze.

Leclerc încheie pe locul 15 pentru Alfa Romeo Sauber. El a fost urmat de coechipierul Ericsson, de Magnussen de la Haas f1, Vandoorne de la McLaren și Carlos Sainz de la Renault. Este clar că ultimii piloți din clasament au testat soluții aerodinamice diferite față de coechipierii lor și este de aștepat ca ei să urce în clasament în FP2 și FP3.

© F1.com