Noile reguli PRO-depășiri, în ciuda nemulțumirilor echipelor din Marele Circ

Noile reguli PRO-depășiri, în ciuda nemulțumirilor echipelor din Marele Circ

Comisia F1 a votat în ultimul moment schimbarea legată de pachetul aerodinamic pentru 2019, care va ajuta la creșterea numarului de depășiri în sezonul următor.

Propunerea pentru schimbarea designului aripilor față, care va ajuta la o mai bună urmărire între piloți, dar și o aripă spate mai mare, cu flaps-uri mai mari și deci un mai bun efect DRS au fost votate de către comisie. Totuși, comisia nu a votat pentru un pachet de aripi laterale (bargeboards) care să fie de asemenea montate pe mașini începând cu anul viitor. Votul a avut loc pe 30 aprilie, ultima zi în care s-au putut aduce modificări tehnice fără să fie nevoie de un vot unanim pentru a fi aprobate.

Potrivit regulilor Comisiei F1, voturile sunt valabile doar dacă cel puțin 4 din cele 10 echipe vin cu o propunere pentru schimbarea de reguli și restul lumii, adică FIA, F1, sponsorii și promoterii, susțin inițiativa. Chiar și așa, mulți lideri de echipe au sugerat la Baku că măsura nu va fi susținută de prea multă lume. Singurii care și-au exprimat acordul au fost cei de la Williams.

Când a venit vorba despre vot, deși neconfirmate oficial, sursele spun că Ferrari, Red Bull, Renault, McLaren, Toro Rosso și Haas au votat împotrivă, în timp ce Mercedes, Williams, Force India și Sauber au votat pentru măsura propusă. Votul Comisiei F1 trebuie totuși să treacă de Consiliul Sportiv al celor de la FIA, înainte ca regulile să devină oficiale și să fie impuse în 2019.

Schimbările de regulament sunt un răspuns direct la lipsa de depășiri pe care fanii au criticat-o în Marele Premiu al Australiei, care i-au determinat pe cei de la FIA și Liberty Media să caute modalități de a îmbunătăți situația pentru viitorul sezon. Într-o întâlnire a responsabililor cu partea tehnică a echipelor, care a avut loc în Bahrain, aceștia nu au putut să ajungă la o concluzie clară și să meargă mai departe cu o propunere pentru FIA.

“Cred că totuși e logic. Avem în față încă trei ani în acest format. Dacă nu facem nicio schimbare acum, totul devine inutil pentru că vor fi prea multe schimbări de implementat în 2021. Așa că acum e momentul ca Formula 1 să facă ceva, ceva decisiv pentru buna continuare a spectacolului” – Paddy Lowe, CTO Williams F1.

Alte echipe sunt de părere că toate modificările care ar fi de implementat din 2019 încolo ar trebui să fie minimale, urmând ca schimbările majore să fie lăsate pentru 2021.

“Părerea mea este că Formula 1 e bine așa cum e pentru încă doi ani. Se poate îmbunătăți cu modificări la regulile sportive, și vom face câteva propuneri pentru a îmbunătăți calitatea spectacolului, dar nu ar trebui să ne scape din ochi obiectivul principal, adică anul 2021. Să facem atunci ceva radical, set-up-ul Formulei 1, toată mașina, buget, tot în 2021. Acum, chiar avem un produs bun” – Cyril Abiteboul, team principal Renault F1.

“Aș rămâne surprins dacă s-ar ajunge la un acord. Avem de-a face cu o mică parte din modificările pentru 2021. Ar rezulta consecințe importante, așa că mai bine lăsăm lucrurile așa cum sunt pentru moment, urmând să venim cu un pachet complet nou pentru 2021, care să cuprindă absolut totul” – Christian Horner, team principal Red Bull.