USCC Mid-Ohio: Acura câștigă în fața unei Team Joest revigorată

USCC Mid-Ohio: Acura câștigă în fața unei Team Joest revigorată

Mid-Ohio n-a mai fost vizitat de IMSA din 2012 iar această greșeală a fost rectificată weekend-ul trecut când al treilea popas din stagiunea 2018 a Weathertech Sports Car Championship a fost la pista din Lexington unde Acura a avut undă verde către prima victorie din noul program cu Team Penske.

Mai bine de 30 de mașini s-au strâns pe grila de la Mid-Ohio, categoria GTD revenind după pauza de o etapă prijeluită de weekend-ul prea încărcat de la Long Beach. Spirit of Daytona n-au reușit să-și repare Cadillac-ul încă astfel că echipa lui Troy Flis a lipsit, 14 prototipuri luând startul lansat la ora locală 13:00. Plutonul a fost condus de cele două Acura DPI construite pe platforma ORECA, piloții lui Roger Penske dominând calificările. Helio Castroneves s-a aflat în pole grație unui tur în 1:11.837 cu care l-a aruncat pe poziția secundă pe Dane Cameron. Doar cele două Mazde ale Team Joest și-au arătat colții în calificări, Rene Rast fiind al treilea în RT24-P-ul cu numărul 77 de concurs. Situația s-a repetat și în cursă când cele două modele construite pe platforma Riley-Multimatic au ținut aproape de Acurele din frunte.

Mazda arată fix ca cea de anul trecut dar e o mașină total nouă pe dedesubt, iar procesul de învățare nu s-a terminat încă pentru Mazda Team Joest

Cu toate acestea, Rast nu a putut urca mai sus de poziția secundă, astfel că cele două Acura au condus, combinat, toate tururile bifate în cele 160 de minute ale întrecerii. Dacă echipajul #6 format din Dane Cameron și Juan-Pablo Montoya (care au plecat din pole în etapa de la Long Beach), a condus în stint-ul secund, undercut-ul gândit de Tim Cindric pentru echipajul #7, l-a adus pe Ricky Taylor înapoi pe prima poziție de unde a plecat Castroneves. Așa s-a decis și ordinea la final, Castroneves și Taylor reușind prima victorie pentru Acura Team Penske, echipa lui Roger fiind la primul succes într-un campionat guvernat de IMSA în 10 ani, 2008 fiind ultimul an al programului Penske Porsche la clasa LMP2 (ultima victorie venind la etapa de pe Utah Motorsports Park).

Jonathan Bomarito și Rene Rast au ocupat ultima treaptă a podiumului, acesta fiind primul top 3 al echipei Joest după ce au ratat la mustață victoria la Sebring. Din nefericire, Bomarito nu a avut ritmul lui Rast (care nu mai pilotase anterior la Mid-Ohio) așa că echipa a trebuit să se mulțumească cu locul al treilea, mai ales că mașina #55 a fost retrasă după ce un contact cu Mercedes-ul #75 SunEnergy1 a afectat serios suspensia. Cadillac-ul cu numărul 5 al Action Express a terminat pe patru, ceea ce-i menține pe Joao Barbosa și Filipe Albuquerque pe prima poziție a clasamentului piloților în clasa Prototip, Renger van der Zande și Jordan Taylor clasându-se pe cinci.

JDC-Miller au terminat pe șapte, al doilea cel mai bine clasat prototip LMP2 din clasa P

Primul prototip de LMP2 tradițional a sosit pe șase, Gustavo Yacaman apărându-se pe final de atacurile lui Stephen Simpson care a trecut linia de sosire în urma pilotului PR1/Mathiasen cu ORECA JDC-Miller sponsorizată de Gainsco. Cursa a fost una cu ghinion pentru cealaltă mașină JDC-Miller, celebra „Banana Boat”, care a fost implicată într-un incident ciudat la start care a afectat hotărâtor și cursa celor două Nissan-uri ale Extreme Speed Motorsport. Acela a fost și cel mai grav incident din cursă, aceasta desfășurându-se fără vreo neutralizare. Asta ne-a permis să vedem diferitele strategii la lucru. Spre exemplu, unii au decis să intre mai târziu pentru prima oprire pentru a face apoi un stint secund mai scurt și pe cel final mai lung. Alții, din contră, au mers pe un stint final scurt precedat de un splash de combustibil. În cele din urmă, varianta stint-ului median scurt a câștigat, Acura având mereu avantajul poziției pe pistă. Cu toate acestea, cel mai rapid i-a aparținut lui Simpson în ORECA #99 JDC-Miller, nu vreunuia din cei patru piloți din mașinile #6 și #7.

Porsche a câștigat, Laurens Vanthoor rupând șirul ghinioanelor de anul trecut când a făcut echipă cu Gianmaria Bruni

Dacă în WEC Ford și Porsche au avut inițiativa la GTE-Pro, în IMSA cei care au ținut capul de afiș în categoria GTLM au fost BMW și aceiași Porsche. BMW a plecat din pole cu mașina #24, dar aceasta a pierdut timp prețios fiind prinsă în același incident de la start care a ruinat cursa celor două Nissan-uri ESM și ORECA-ului #85. Astfel, cursa s-a decis între BMW-ul #25, care a condus în stint-ul median, și Porsche-le lui Bamber și Vanthoor. Belgianul a preluat conducerea în prima parte a stint-ului său, apoi a pierdut-o când a trecut pe la boxe și a recâștigat-o când Connor de Philippi a oprit pe final pentru un splash.

BMW a ratat încă o victorie care părea să le fie la îndemână

Americanul de la BMW s-a apropiat pe final de Laurens, însă fostul pilot Audi s-a apărat atent și a trecut primul linia de sosire. BMW-ul #25 a terminat pe doi, în timp ce Corvette-ul #3 și-a jucat perfect cărțile pentru a venit pe ultima treaptă a podiumului, deși performanța celor două C7.R nu dădea de gândit la un asemenea rezultat. Cele două Ford-uri ale Chip Ganassi Racing au terminat pe patru și cinci, Richard Westbrook eșuând în tentativa sa de a face iar o cursă la consum precum cea de la Laguna Seca din 2016. Cu toate acestea, Westbrook și coechipierul Ryan Briscoe continuă să conducă în clasamentul clasei GTLM cu Bamber și Vanthoor pe doi.

Lexus și-a trecut în cont prima victorie la GTD

În fine, Lexus a dominat la GTD la fel cum a făcut-o Acura la vârful clasamentului general. Cele două RC-F-uri GT3 înscrise de echipa 3GT Racing a lui Paul Gentilozzi au plecat de pe primele două poziții, Jack Hawksworth fiind cel mai rapid în calificări. Ulterior, mașina #15 a făcut rocada cu cea cu numărul #14. Dominik Baumann a revenit în frunte după ultima sa oprire, însă a intrat rapid sub focurile lui Alvaro Parente care încerca prin aproape orice mijloace să ofere celor de la Acura două victorii din două posibile în etapa sponsorizată de producătorul american. Baumann s-a apărat însă exemplar, iar portughezul nu a avut pe unde trece pe sinuosul circuit  de 3,6 kilometri. Astfel, Lexus și-a trecut în cont prima victorie din actualul program la GTD, Acura venind pe doi și Lamborghini-ul Paul Miller Racing #48 pe trei. Asta înseamnă că Madison Snow și Bryan Sellers își păstrează poziția de lideri în ierarhia GTD.

Următoarea etapă din IMSA Weathertech Sports Car Championship va fi, din nou, una stradală. Este vorba de cursa sprint de pe străzile din Belle Isle, Detroit, din weekend-ul 1-2 iunie.

Rezultate complete aici  

Surse foto: Twitter – echipe, IMSA