BSS Brands Hatch: Audi sunt de nestăvilit în Sprint Series

BSS Brands Hatch: Audi sunt de nestăvilit în Sprint Series

Audi Team WRT au controlat ambele curse de la Brands Hatch, nici măcar Grasser Racing Team care le-au pus probleme belgienilor în primele curse de la Zolder ne mai putând să emită pretenții în Albion.

Apetitul R8-ului LMS pentru circuitele tehnice s-a văzut încă din calificările pentru cele două curse din cadrul etapei a doua a Blancpain Sprint Series, ambele programate pentru ziua de duminică. Dries Vanthoor a reușit un 1:23.931 cu care a pus mașina #2 prima pe grilă pentru cursa de dimineață, în timp ce Frederic Vervisch a fost și mai rapid în a doua sesiune (1:23.460) și a obținut pole-ul în Audi-ul cu numărul 17 de concurs înscris tot de W Racing Team. Cu toate acestea, Lamborghini-ul lui Bortolotti și Engelhart a fost aproape, calificându-se în top 5 în ambele ocazii, în timp ce Mercedes-ul AKKA #90 a plecat de pe poziția secundă în cursa a doua a weekend-ului. Mai jos, Mercedes a dominat calificările în Silver Cup iar Ferrari și un alt Audi și-au împărțit pole-urile în Pro-Am Cup.

Blancpain Sprint Series-Round 2 – Brands Hatch

Prima cursă a început cu un Dries Vanthoor gata să-și apere cu orice preț poziția, belgianul trecând primul prin Paddock Hill Bend și apoi prin Druids. Startul nu a fost, însă, lipsit de incidente. Mercedes-ul SMP Racing by AKKA a trebuit să fie recuperat din nisip, incidentul fiind în notă cu întregul weekend al echipei care a muncit neîntrerupt după ce mașina a fost avariată serios în calificări. Vanthoor a reușit apoi să se mențină în frunte după restart și a predat mașina #2 lui Will Stevens pe prima poziție. Ulterior, britanicul nu a reușit să-și creeze un avantaj în fața rivalilor direcți, astfel că în ultimele 15 minute ale întrecerii am asistat la un trenuleț de patru mașini care se luptau pentru întâietate.

Noua operațiune 3Y Technologies a obținut o victorie cu noroc în cursa a doua în Silver Cup

Kelvin van der Linde a fost cel mai aproape de Stevens numai pentru a pierde totul la ultima trecere prin Paddock Hill Bend când a căzut de pe doi pe cinci, alegându-se și cu o pană care l-a aruncat în cele din urmă pe poziția a opta. Asta l-a promovat pe Christopher Mies pe poziția secundă în timp ce Raffaele Marciello a urcat pe trei. Aceasta a fost și ordinea finală, WRT reușind un 1-2, în timp ce Audi-ul #17 al aceleiași echipe a terminat pe poziția a patra, iar Mercedes-ul #87 al AKKA a venit pe cinci.

GRT n-au mai avut pretenții la victorie de această dată

Alte trei Audi-uri au venit apoi în formație înainte ca Stephane Ortelli să treacă linia de sosire al nouălea la bordul Lexus-ului Emil Frey Racing, acesta fiind cel mai bun rezultat al sezonului pentru echipa elvețiană care are încă de lucrat cu mașina lor. Grasser Racing au terminat pe locurile 10, 12 și 13 la general, Loris Hezemans și Franck Perera fiind cu doar o poziție în fața învingătorilor de la Pro-Am, Piti Bhirombhakdi și Carlo Van Dam în Ferrari-ul #39 Kessel Racing. Team Parker Racing și-au trecut în cont prima victorie în Silver Cup, celălalt Bentley al echipei venind pe doi în Pro-Am Cup.

Mercedes a reușit să limiteze monopolul complet marca Audi, AKKA obținând locul 3 în prima cursă

Cursa a doua a fost martora unei alte victorii de tipul lights-to-flag. La fel ca în prima alergare, startul nu a fost unul lipsit de probleme, Mercedes-ul SMP by AKKA (da, din nou) fiind implicat într-o coliziune în lanț cu cele două Bentley-uri Team Parker Racing. Toate cele trei mașini au abandonat pe loc, însă Mercedes-ul #90 al AKKA, care a fost declanșatorul incidentul, a supraviețuit. Mașina împărțită de Nico Bastian și Jack Manchester s-a și impus în Silver Cup, dar a fost penalizată cu 30 de secunde după finalul cursei, conferind victoria echipajului #37 al 3Y Technology BMW.

Ferrari-ul cu sponsorizare thailandeză a avut câștig de cauză în clasa Pro-Am (unde au fost doar două mașini) în prima cursă

Între timp, la vârf, Fred Vervisch și Stuart Leonard au condus fără greșeală și au adus mașina #17 la final pe prima poziție după ce Alex Riberas a scăzut presiunea deoarece fusese avertizat pentru ultima oară cu privire la depășirea limitelor pistei. Riberas și Mies au terminat pe doi cu Audi-ul #1, Attempto Racing completând podiumul în spatele unui nou 1-2 WRT. Primul non-Audi a fost abia al patrulea, anume Mercedes-ul lui Michael Meadows și Raffaele Marciello care s-a duelat pe final cu Lamborghini-ul #63 al lui Bortolotti și Engelhart. Victoria în Pro-Am Cup a venit lui Nyls Stievenart și Markus Winkelhock care au terminat pe poziția a 11-a la general.

Lexus Emil Frey Racing progresează pas cu pas

Rezultate complete din prima cursă aici

Rezultate complete din cursa a doua aici

Foto: Gabi Tomescu