Formula1 – Marele Premiu al Spaniei: Asfalt nou pe circuit, zone DRS și altele

Formula1 – Marele Premiu al Spaniei: Asfalt nou pe circuit, zone DRS și altele

Una dintre cele mai importante schimbări de pe Circuit de Catalunya față de anul trecut încoace o reprezintă faptul că tot circuitul a fost reasfaltat chiar înainte de testele din pre-sezon, așa că schimbarea nu ar trebui să reprezinte o surpriză pentru piloți. Bineînțeles, va lipsi zăpada din testele de la început de 2018.

Totodată, o porțiune lată de 10 metri acoperită cu asfalt a fost înlocuită cu pietriș în afara zonei virajului cu numărul unu, în timp ce iarba artificială de la ieșirile din virajele 2 și 7 a fost îndepărtată. Parapeții de la ieșirea din virajul 4 au fost mutați în partea stângă, în timp ce alți parapeți au fost montați la ieșirile din virajele 5 și 16, acolo unde iarba artificială a fost de asemenea îndepărtată.

Vor fi două zone DRS pe circuit în cursa din acest weekend. Prima are punctul de detecție cu 86 de metri înainte de virajul 9, punctul de activare fiind la 40 de metri după acesta. A doua zonă începe la linia de Safety Car, cu punct de activare la 57 de metri după virajul 16, ceea ce înseamnă că a doua zonă este cu 100 de metri mai lungă decât anul trecut.

Anul acesta, gumele supersoft vor fi folosite în premieră la Barcelona, alături de variantele soft și medium. Pneurile hard au fost folosite în trecut, dar pentru acest Grand Prix noua suprafață a circuitului a alterat complexitatea acestuia, oferind o mai bună aderență și în același timp o reducere a degradării pneurilor. Suprafața poate că e mai netedă, însă virajele lungi și de viteză rămân la locurile lor, fapt ce va forța la maxim gumele, de exemplu în virajele 3 și 9.

Ratele de degradare ale pneurilor vor trebui să fie regândite. Chiar dacă echipele au testat noua suprafață la început de an, pe atunci vremea era mult mai rece, iar mașinile erau încă în fața de dezvoltare. Noua suprafață a evoluat și ea între timp. La Barcelona există un mix bun de viraje și linii drepte care pun la încercare fiecare aspect al performanțelor monoposturilor, acesta fiind și unul dintre motivele pentru care este o destinație atât de populară pentru teste.

Noul asfalt i-a determinat pe cei de la Pirelli să reducă adâncimea pneurilor la 0.4 milimetri. Fără să aibă vreo legătură cu performanța mașinilor, această modificare va ajuta la ajustarea temperaturii pneurilor. Cea mai solicitată roată este cea din față stânga.

Poziția pe grilă este foarte importantă la Barcelona. În doar 3 din cele 27 de Mari Premii de până acum un pilot care s-a aflat în spatele primei linii a ieșit învingător la final de cursă. Cea mai recentă performanță de acest fel este cea a lui Max Verstappen, care a câștigat în 2016 plecând de pe poziția a patra a grilei de start.

Cinci câștigători ai Marelui Premiu al Spaniei vor lua startul în cursa din această duminică: Kimi Raikkonen (2005, 2008) Fernando Alonso (2006, 2013) Sebastian Vettel (2011) Lewis Hamilton (2014, 2017) și Max Verstappen (2016). Calificările încep sâmbătă, de la orele 16, ora României, iar cursa are loc duminică, de la orele 16:10, ora României.