BES Silverstone: Britanicii câștigă Bătălia Angliei, din nou

BES Silverstone: Britanicii câștigă Bătălia Angliei, din nou

Aston-Martin a ținut în frâu atacurile furibunde ale reprezentanților Germaniei, Mercedes-Benz și Audi, pentru a se impune la Silverstone la cinci ani de la ultima victorie a Vantage-ului în Blancpain Endurance Series – dar rezultatele s-ar putea schimba.

Blancpain Endurance Series ne-a obișnuit cu ecarturi minimale în calificări, peste 20 de mașini împărțind uneori aceeași secundă. Situația a fost însă alta la Silverstone unde, acasă la Aston-Martin, Matthieu Vaxiviere a zburat în prima sesiune de calificări cu Vantage-ul #76 al R-Motorsport. Conform noilor reguli pentru sezonul 2018, fiecare pilot din echipaj preia mașina într-una dintre cele trei sesiuni de calificări iar Vaxiviere a fost de neatins în Q1 cu al său 1:56.637, un timp cu mai bine de 0,6 secunde sub cel mai bun tur al lui Dries Vanthoor în Audi-ul #1 WRT care a fost al doilea. Thiim și Martin nu s-au putut apropia de turul francezului, însă au fost destui de rapizi pentru a menține mașina în pole, media celor doi fiind un 1:56.962, singura sub 1:57. Mercedes-ul AKKA #88 a plecat de pe poziția secundă după ce Raffaele Marciello și-a arătat colții în Q3. Linia a doua a fost împărțită de Lexus-ul Emil Frey Racing #14, mașinile cu motor frontal zburdând pe circuitul britanic – celălalt Vantage R-Motorsport calificându-se al patrulea.

Podiumul obținut la Silverstone a fost primul pentru Lexus și primul din istoria participărilor Emil Frey Racing în BES

În urma verificărilor tehnice care au urmat după finalul celor trei sesiuni, s-a descoperit că data logger-ul mașinii din pole n-a funcționat deloc pe perioada calificărilor sau, cel puțin, n-a trimis informațiile înapoi la boxe. Asta a adus după sine excluderea echipajului din toate cele trei sesiuni de calificare ceea ce ar fi însemnat că mașina trebuia să se așeze la coada grilei, alături de cele două mașini Bentley Continental de uzină. Cu toate acestea, echipa a făcut apel la decizia comisarilor astfel că mașina a putut pleca din pole, însă rezultatele întrecerii rămân provizorii până se ia o decizie finală cu privire la situația din calificări. Am menționat că Bentley-urile cele noi au plecat de la coadă – în fapt, doar unul s-a lansat de la coada grilei în timp ce celălalt s-a pus în mișcare de pe linia boxelor -, mai multe probleme încurcând echipa M-Sport pentru care a participat ultima dată Guy Smith, învingător la Le Mans cu Bentley în 2003.

Trebuie spus că timpii rapizi – și diferențele ceva mai mari decât cele cu care suntem obișnuiți – pot fi puși și pe seama reasfaltării prin care a trecut circuitul la începutul acestui an, sectorul 1 oferind acum un cu totul alt nivel de aderență, Struan Moore (Nissan RJN) punctând că acum poți ține în viață pneurile cu o mai mare ușurință, facilitând tururi „ca de calificare” în timpul cursei pe o perioadă îndelungată. Această schimbare a suprafeței asfaltice va afecta pozitiv și timpii din Grand Prix-ul de F1, când Marele Circ va ajunge în Albion.

Strakka Racing au venit cu speranțe mari la cursa de casă și au performat în antrenamente dar, după trei ore de cursă, un podium la Pro-Am a fost tot ce au putut obține

Startul cursei de trei ore a fost unul curat, Matthieu Vaxiviere depărtându-se aproape instant de Adam Christodoulou care a pornit al doilea la bordul Mercedes-ului #88. Aston-Martin-ul din frunte a fost oprit din cursa sa de accidentul lui Jack Manchester care a suferit o explozie de pneu, Mercedes-ul AKKA #90 transformându-se rapid în primul abandon oficial al întâlniri. A urmat apoi prima neutralizare în care am pierdut – dar nu de tot – un alt Mercedes AKKA ASP care s-a înfundat în nisip. Vaxiviere a reușit să-și păstreze prima poziție la restart însă nu s-a mai putut depărta cum a făcut-o la începutul cursei, Christodoulou fiind mereu la mai puțin de 1,5 secunde în urma sa înainte ca ambele mașini să pătrundă pentru prima dată la boxe.

Francezii de la AKKA l-au aruncat mai repede înapoi în luptă pe Tristan Vautier însă acesta nu s-a putut menține prea mult în frunte, Mercedes-ul fiind clar mai lent decât Aston-Martin-ul #76 care a fost preluat de Jake Dennis. Acesta a și trecut de Vautier în cele din urmă și apoi a construit un avans confortabil de aproape 15 secunde înainte de a doua și ultima oprire a zilei. Nicki Thiim a revenit pe traseu pentru a duce la bun sfârșit munca echipei R-Motorsport, avându-l pe Raffaele Marciello pe urmele sale. Italianul, mereu rapid, a înjumătățit ecartul pilotului de uzină Aston-Martin Racing dar a trebuit să se mulțumească cu treapta a doua a podiumului general (și în clasa Pro) căci Vantage-ul a fost de neatins duminica trecută.

Bătrânul Gallardo încă mai are vână în el, R-EX-ul Reiter obținând poziția a doua în Silver Cup după ce a impresionat și în calificările de la Monza

În spate, Emil Frey racing au văzut rezutaltele muncii lor dintre cele două etape din BES, mașina #114 reușind să termine pe ultima treaptă a podiumului, în ciuda presiunii crescânde venite din partea Audi-ului cu numărul 1 care a sosit al patrulea – un rezultat dezamăgitor pentru oamenii lui Vincent Vosse pe un circuit care a favorizat vechea generație R8 LMS. Emil Frey ar fi putut să-și treacă în cont și a doua victorie la rând în Silver Cup dar Jaguar-ul a avut probleme la roata dreapta-spate pe final, victoria mergând în brațele echipei Black Falcon prin echipajul #6 din care a făcut parte și Gabriele Piana. Un alt Mercedes-Benz, cel al Ram Racing, s-a impus și în clasa Pro-Am după ce un incident și, respectiv, o scurgere de ulei au distrus șansele echipelor Rinaldi Racing și Parker Racing.

Chris Harris, Alex West și veteranul Chris Goodwin s-au impus în categoria Am cu McLaren-ul Garage59 #188. AKKA ASP și Rinaldi Racing au completat podiumul, în timp ce Strakka Racing și AF Corse au trebuit să se mulțumească doar cu locurile 2-3 în Pro-Am, Reiter și RJN prinzând podiumul în Silver Cup.

Garage 59 au bifat prima victorie de la revenirea în BES prin 650S-ul GT3 înscris în Am Cup

Următoarea etapă din Blancpain Endurance Series va avea loc în weekend-ul 1-2 iunie la Paul Ricard, întrecerea de șase ore fiind ca o repetiție generală pentru cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps din 26-29 iulie.

Rezultate complete aici

Sursă foto: Blancpain GT, Pirelli Motorsport

Duncan Cameron și al său Ferrari verde înscris de AF Corse speră să fie prezenți și la Le Mans (cu un 488 GTE, evident), fiind primii pe lista de Reserve