MotoGP Le Mans: Victorie Marquez, dezastru pentru Zarco și Dovizioso

MotoGP Le Mans: Victorie Marquez, dezastru pentru Zarco și Dovizioso

Trei curse spectaculoase în care incidentele sau problemele tehnice au decis forma finală a podiumurilor, răsturnările de situație majore fiind la Moto3, acolo unde favoriții sunt luați prin surprindere de un pilot cu o creștere de formă incredibilă. Francezii nu au avut parte de fiesta după cursa clasei mari, însă acasă au plecat fericiți fanii italienilor Petrucci și Rossi sau a lui Marc Marquez.

Moto3

Startul cursei a fost specialitatea cehului Jakub Kornfeil care și-a surprins rivalii mai titrați, rămânând să găsească soluții de a rezista în fața lui Martin sau Bezzecchi, italianul surprinzându-și adversarii cu o alegere inedită a pneurilor.

Schimburile de poziții nu au lipsit pe durata cursei, însă intensitatea spectacolului a fost mai mare în pluton acolo unde Aron Canet recupera loc după loc, în timp ce piloți precum Arbolino sau Bastianini încercau să rămână cât mai mult în apropierea grupului fruntaș.

Cursa a debutat spectaculos cu o salvare făcută de Gabriel Rodrigo, însă pentru argentinian ascensiunea din coada grilei nu a durat multe tururi.

Ultimele 2 tururi au dus suspansul la cele ai înalte cote atunci când Enea Bastianini a încercat să se intre în rândul pretendenților la victorie, în cele din urmă fiind păcălit de propriile manevre de depășire.

Ultimul tur l-a avut protagonist pe Fabio di Giannantonio care a încercat să treacă de Marco Bezzecchi, însă în momentul în care a pus o roată în fața  pilotului Redox PruestelGP, i-a blocat trasa și l-a încetinit, Jorge Martin neputând evita ciocnirea cu KTM-ul lui Marco.

Din tot incidentul erou de moment a ieșit Jakub Kornfeil care a reușit să se țină pe motocicletă după ce a sărit peste epava lui Bastianini, dar și peste vibratoarele de pe marginea pistei.

Fabio di Giannantonio a trecut linia de sosire convins că a câștigat cursa, nederanjat de dezastrul provocat în urma sa, dar a fost sancționat rapid și pe merit de comisarii de cursă ce a decis o penalizare cu 3 secunde la timpul cu care a trecut linia de sosire.  Penalizarea sa dar și cele ale lui Antonelli și Kornfeil care au depășit limitele circuitului în virajul 9 au facilitat accederea spre locul 4 pentru pilotul Gresini.

Victoria a fost atribuită ocupantului locului secund, Albert Arenas de la Angel Nieto Aspar, pilot ce nu a mai urcat pe podium până acum în cariera din motomondial. Pe locurile 2 și 3 au terminat Andrea Migno și Marcos Ramirez.

Incidentul ce l-a avut protagonist pe Fabio di Giannantonio vine după alte 2 momente contestabile ce l-au avut protagonist pe Aron Canet, spaniolul probabil adunând ceva frustrare după ce rivalul său de temut, Joan Mir a promovat la Moto2 și primește oferte după oferte de a trece mai departe la clasa mare.

Comisarii cursei franceze au reacționat promt în cazul lui di Giannantonio, însă natura incidentului ar fi putut fi sancționată ceva mai drastic.

Cu mult noroc după incidentele din ultimele 2 tururi, Dennis Foggia a marcat primele primele 2 puncte pentru el și echipa SKY VR46, în timp ce Nicolo Bulega a fost protagonistul unei căzături în prima parte a cursei, moment în care rula undeva la coada grilei.

 

Moto2

Cursa clasei intermediare nu a continuat în nota începută de protagoniștii de la Moto3, fiind un respiro binevenit înaintea celei mai așteptate întreceri, cea de la MotoGP.

Cursa a debutat cu drama încasată de Xavi Vierge care nu a putut pleca de pe locul secund în urma unor probleme tehnice ce nu au fost remediate până la formarea grilei de start, astfel că a trebuit să ia startul de pe linia boxelor, ceea ce putea însemna o cursă compromisă, dat fiind plutonul destul de strâns cu mulți piloți bătăioși în încercarea de a-și apăra poziția sau de a câștiga altele.

În frunte s-au instalat Francesco Bagnaia, Alex Marquez și Lorenzo Baldassarri, cu Joan Mir motivat de performanțele recente și încrezător în șansa de a bifa o clasare pe podium.

Planul său s-a materializat, iar locul 3 este unul meritat, neavând de-a face cu ghinionul lui Baldassarri care a trântit motocicleta și a creat ceva panică în rândul piloților care au trebuit să evite atât motocicleta rămasă pe pistă, cât și pe Lorenzo ce a avut proasta inspirație de a își recupera motocicleta văzând restul grilei venind spre dânsul și ocolind-ul in extremis.

Pentru locurile de pe podium nu s-au purtat dueluri, Bagnaia reușind să pună aproape 3 secunde față de Marquez, iar Mir a terminat la alte 2 secunde de Alex.

Marcel Schrotter a încheiat un weekend excelent în care a fost tot timpul la bătaie pentru locurile fruntașe, locul 4 fiind o gură de oxigen pentru el și echipa Dynavolt Intact, care nu a avut un început bun de sezon.

O evoluție deosebită și probabil titlul neoficial de pilot al cursei  revin lui Xavi Vierge, placat ultimul, cu o cursă de recuperare savurată de cei prezenți în tribune. Finalul de cursă l-a regăsit pe locul 5, în fața lui Miguel Oliveira absent în această etapă, KTM-ul fiind depășit la toate capitolele de șasiurile Kalex.

Francezul Fabio Quartararo a reușit o clasare meritorie, locul 8, excelent pentru șasiul Speed Up departe în performanțe de perioada când la ghidon se afla Sam Lowes.

Ce nu s-a văzut pe transmisia tv a fost lupta pentru ultimul punct care i-a avut protagoniști pe Khairul Pawi și Bo Bendsneyder, malaezianul reușind primul punct la clasa Moto2 obținut pe o pistă uscată.

Tech3 nu a impresionat pe circuitul de casă, nici un șasiu Mistral intrând în puncte.

 

MotoGP

Înaintea startului în cursă, am avut parte de o imagine interesantă care a rămas necomentată și pe site-ul oficial în puținele momente în care stream-ul video a funcționat, anume șeful Suzuki urându-i succes în cursă proaspătului recrut pentru 2019, Alex Rins, în timp ce alături de Andrea Iannone nu era prezent nici o oficialitate a constructorului nipon.  NU am vrea să facem supoziții pe baza acestei imagini, dar lipsa suportului din partea conducerii poate avea un impact negativ înaintea unei curse cu miză pentru viitorul unui pilot. Cel târziu la Mugello se va anunţa al doilea pilot Suzuki, alături de Rins.

Cursa a început cu un start slab luat de Johann Zarco, moment de care a profitat Jorge Lorenzo, Marc Marquez şi Andrea Dovizioso, însă la scurt timp atenţia camerei de filmat s-a mutat pe o motocicletă Suzuki trântită în pietriș și primul gând ne-a dus la Rins care nu s-ar fi aflat la prima ispravă de acest gen într-un moment în care exista presiunea de a obține rezultate.  De această dată nu motocicleta #42 era la pământ ci Andrea Iannone, plecat în cursă de pe locul 4.

Alegerea de gume soft-soft s-a dovedit din nou una neinspirată pentru Lorenzo care a intrat în scurt timp în colimatorul lui Dovizioso, italianul forțând din nou o depășire asemănătoare cu cea de la Jerez, soldată cu o căzătură neforțată de nimeni.

Nu turul 4 trebuia să fie momentul depășirii lui Lorenzo și nu într-o manieră agresivă, știut fiind că gumele spaniolului vor ceda înainte de jumătatea cursei.

Patru tururi mai târziu bucuria fanilor francezi s-a transformat în stupoare atunci când Johann Zarco a părăsit pista după ce a perdut fața motocicletei.

Abandonurile importante din prima parte a clasamentului, au facilitat avansarea în lupta pentru podium pentru Danilo Petrucci, Valentino Rossi, Jack Miller și Dani Pedrosa, însă în restul tururilor rămase nu am avut schimburi de poziții între acești piloți.

Danilo Petrucci a avut o evoluție susținută reușind să-și conserve locul secund și chiar să reducă câteva secunde în ultimele tururi față de Marc Marquez, protagonist din nou al unui moment fierbinte când a controlat traiectoria motocicletei căreia începea să îi fugă spatele.

După Marquez, Petrucci și Rossi au încheiat cursa Jack Miller și Dani Pedrosa, în timp ce Jorge Lorenzo a încheiat pe locul 6 la peste 10 secunde de Marquez, dar la un ecart liniștitor față de Maverick Vinales, a cărui motocicletă a intrat în parametri optimi de funcționare pe o pistă încinsă mult prea târziu.

Pe locul 8 a terminat Cal Crutchlow, anunțat că va concura cu puțin timp înaintea warm up-ului, după ce durerile după căzătura din calificări s-au diminuat peste noapte. Britanicul a fost în luptă pentru poziții pe toată durata cursei cu Rins, Aleix Espargaro sau Pol de la echipa KTM.

Un alt duel spectaculos, prea puțin urmărit de camerele de filmat, a fost cel disputat de primii doi rookies, malaezianul Hafizh Syahrin reușind să treacă în cele din urmă de Franco Morbidelli.

După această cursă ,Marc Marquez  ajunge la 36 de puncte avans față de Maverick Vinales, spaniolul luând locul lui Johann Zarco, rămas la 58 de puncte.

În data de 3 iunie se va desfășura etapa de casă pentru Ducati, pe circuitul Mugello, de asemenea prima ocazie din sezon pentru piloții italieni de a-și demonstra calitățile în fața propriilor fani.