Depășirea lui Lewis Hamilton asupra lui Esteban Ocon de la Monaco ridică suspiciuni

Pilotul Force India Esteban Ocon a sugerat duminică faptul că ar exista o înțelegere între Force India și Mercedes care spune că nu ai voie să ții în spatele tău un pilot Mercedes în timpul unei curse.

În momentul în care Hamilton a intrat la boxe în încercarea de a-i face undercut lui Vettel, britanicul a ieșit chiar în spatele lui Esteban Ocon de la Force India. Chiar dacă nu a reușit să ajungă nici pe departe în apropierea lui Vettel în prima parte a cursei, depășirea pe care Hamilton a reușit-o la Ocon a fost una suspicios de ușoară.

E adevărat că Ocon avea încălțate gume mai uzate și că Mercedes au monoposturi mai puternice, însă chiar și așa Hamilton parcă a trecut mult prea repede. Depășirea a fost așa de ușoară încât până și comentatorii cursei au spus că la mijloc s-ar putea să fie ceva mai mult decât cai putere și talent.

“Se poate. Eu sunt pilot Mercedes, așa că ar trebui să îl întrebați pe șeful echipei. Nu avea sens să mă lupt cu el, mai ales că avea gume noi”, a declarat Ocon întrebat fiind dacă s-a dat la o parte.

Ocon a terminat al șaselea la Monaco, în timp ce Hamilton a terminat pe locul al treilea. O publicație belgiană l-a întrebat pe șeful Mercedes, Toto Wolff, despre situația creată, răspunsul acestuia fiind că lucrurile s-au desfășurat normal.

Dacă a fost sau nu vorba despre o înțelegere între Mercedes și Ocon ca acesta din urmă să se dea din fața lui Hamilton, asta rămâne la latitudinea FIA să investigheze și, dacă se adeverește, să ia măsurile necesare pentru a îndrepta situația.

Un incident oarecum similar și în care s-a dovedit că s-a încălcat regulamentul a avut loc în 2008, la Singapore, atunci când Renault i-a ordonat lui Nelson Piquet Jr. să își accidenteze dinadins mașina, fapt ce i-a permis victoria coechipierului său de la Renault, Fernando Alonso.  

Chiar dacă lucrurile nu au fost nici pe departe la fel de dramatice în cursa de duminică, în cazul din 2008 Renault a fost descalificată din campionat, în timp ce persoanelor implicate în aranjarea fazei compromițătoare le-a fost interzis să mai lucreze în sportul cu motor. Aceste pedepse au fost mai apoi schimbate în instanță.