Formula 1 – Ori la bal, ori la spital! Red Bull erau pregătiți să riște tot duminică în cursa de la Monaco

Formula 1 – Ori la bal, ori la spital! Red Bull erau pregătiți să riște tot duminică în cursa de la Monaco

Christian Horner, team manager la Red Bull, a refuzat retragerea lui Daniel Ricciardo din cursa pe care o conducea la Monaco, chiar dacă asta ar fi putut însemna distrugerea completă a motorului.

Defectarea sistemului MGU-K imediat după începutul cursei l-a forțat pe Ricciardo să piloteze fără aproximativ 160 de cai putere pe toată durata întrecerii, care a însemnat atenție deosebita la managementul frânelor și evitarea treptelor 7 și 8 ale cutiei de viteze. Red Bull s-au gândit pentru un moment la a-l scoate pe Ricci din cursă, însă Horner a decis continuarea evoluției australianului, deși riscul de distrugere completă a motorului era unul însemnat.

“Când a spus că nu mai primește putere, inginerii și-au dat seama că sistemul MGU-K s-a oprit complet. În acel moment am discutat despre retragerea sa din cursă. Dacă sistemul MGU-K e defect, acest lucru poate crea multe alte probleme în alte părți ale propulsorului. Dar eram în fruntea Marelui Premiu al Principatului Monaco, așa că nu ne puteam opri decât dacă se oprea motorul”, a declarat Christian Horner.

Odată cu defectarea sistemului MGU-K, frânele spate sunt mult mai solicitate, motiv pentru care temperatura acestora a crescut simțitor, așa de tare încât aproape că s-au aprins, a mai declarat Horner. 

“Au fost trei tururi în care Ricci a dat tot ce a putut mai ales în viraje, pentru că era nesigur pe el, fiind prea lent pe liniile drepte. L-am lăsat să își găsească ritmul. Deja îi apăreau pe bord toate avertizările posibile, așa că l-am lăsat să recapete singur controlul. A întrebat multe lucruri despre gumele lui Max, cum se prezentau acestea, care gume se uzau cel mai repede, a întrebat și despre Hulkenberg și cât de mult au rezistat gumele lui. Chiar și în situația de criză dată, a putut să gândească la nivel de cursă”, a mai explicat Horner.

Ricciardo a scos cei mai buni timpi după fiecare sesiune de antrenamente de joi, dar și în urma calificărilor de sâmbătă. Australianul a fost atât de determinat încât nu a lăsat problema să îi afecteze scopul principal, câștigarea cursei de la Monaco.

“A fost important pentru el să rămână calm, să-și păstreze poziția pe grilă, să nu uzeze prematur pneurile, să aibă grijă de frâne, de motor, de tot. Monaco e un circuit special pentru fiecare pilot, fapt care nu face altceva decât să pună și mai multă presiune pe aceștia. Mai ales în cazul lui Ricciardo, care acum doi ani a plecat acasă dezamăgit după ce a pierdut cursa din cauza unei opriri la boxe eșuată. A fost grozav că a putut să își ia în sfârșit revanșa”, a încheiat Horner.