Formula 1 Canada: Acasă la Gilles Villeneuve

Caravana F1 ajunge în acest week-end în Canada, gazdă obişnuită a competiţiei la început de lună iunie.

Date circuit

[vc_row]

[vc_column width=”1/2″]Lungime: 4,361 km.

Nr. de tururi: 70

Distanţă în cursă: 305,270 km.

Record circuit: 1m13.622s

Rubens Barichello – 2002

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]Număr viraje: 14 (6 S / 8 D)

Distanţa start primul viraj: 362,1 m.

Lungime pit-lane: 401,1 m.

Timp parcurgere pit-lane: 18s.

Zone DRS: 3

Evoluţie pistă: Mică

[/vc_column][/vc_row]

Circuitul Gilles Villeneuve este unul care nevoie de un setup medium-low downforce. Liniile drepte permit dezvoltarea de viteze mari de top iar asta înseamnă că drag-ul trebuie să fie cât mai mic. De remarcat că pentru 2018 organizatorii au adoptat o a treia linie DRS între virajele 7 şi 8. Iar asta face ca setup-ul low downforce să fie cu atât mai imprtant. De regulă, pe circuitul de pe insula Notre Dame, de o importanţă foarte mare este tracţiunea şi aderenţa mecanică.

Din punct de vedere al PU-ului trebuie să spunem că circuitul Gilles Villeneuve este unul foarte solicitant. 68% din durata unui tur piloţii stau cu pedala de acceleraţie la podea. Iar asta face din circuit unul power limited. Se preconizează că avantajul dat de 10 C.P. aici duce la un câştig de 0,17s pe fiecare tur de pistă.

Sistemul ERS nu este foarte solicitat. MGU-K-ul duce greul, reuşind să genereze cu uşurinţă energia electrică necesară pentru a încărca bateriile. Sistemul MGU-H este de folos în special la ieşirea din viraje. Pe liniile drepte ICE-ul se descurcă singur nefiind nevoie de aportul MGU-H-ului. Pentru completare, să spunem că 2% din timpul obţinut pe circuit se datorează sistemului hibrid. Aşadar o parte infimă.

Consumul este destul de ridicat, dar nu extrem. Pentru a parcurge întreg M.P. al Canadei piloţii au nevoie de 103 kg de benzină.

Atunci când vine vorba de uzură mare şi de alarme peste alarme pe ecranele inginerilor de pe pit-wall, sistemul de frânare este lider absolut. Secţiunile extrem de solicitante pentru frâne sunt toate la mică distanţă una de alta şi cu linii drepte scurte între ele, care nu nu permit o răcire adecvată. ASsta duce la un regim de funcţionare la temperaturi extrem de înalte atât a discurilor de frână cât şi a plăcuţelor. Zona roşie pentru frâne este virajul numărul 8 ce vine după a doua linie DRS când piloţii trebuie să încetinească de la 297 km/h la 138 km/h în 1,6 secunde.

Pirelli aduce în Canada pneuri identice ca în Monaco. Vorbim aici de compoziţiile SuperSoft, UltraSoft şi HyperSoft. Circuitul Gilles Villeneuve este unul foarte puţin abraziv dina cest punct de vedere fiind extrem de asemănător cu pista din Principat. Însă din celelalte puncte de vedere, lucrurile sunt extrem de diferite. Din acest motiv, Mario Isola de la Pirelli spune că acesta este adevăratul debut al pneurilor HyperSoft, Monaco fiind un traseu atipic.

© Pirelli Media | edit @pentaquark_f1

Din punct de vedere al alegerii pneurilor observăm că Mercedes este de dparte echipa cea mai conservatoare. Nemţii au ales doar 5 seturi de pneuri cu compoziţia cea mai moale, mizând pe pneul UltraSoft (5 seturi). Ferrari, alături de Red Bull şi Force India se află la polul opus aducând 8 seturi de pneuri HyperSoft, 3 de UltraSoft şi 2 de SuperSoft.

© Pirelli Media

Pentru week-end-ul de cursă meteorologii se aşteaptă la o vreme liniştită, cu 22-24 de grade în aer. În ziua cursei vom avea 22 de grade şi cer mai mult senin.