BSS Misano: Petrecerea Audi continuă

BSS Misano: Petrecerea Audi continuă

Misano a revenit în calendarul Blancpain Sprint Series din acest an iar Audi a dominat ostilitățile pe sinuosul circuit italian pe care n-am mai avut parte de o cursă sub nocturnă ca-n trecut.

AKKA-ASP și-au împărțit frățește pole-urile pentru cele două curse, Mercedes-ul cu numărul 87 plecând din frunte în cursa de 60 de minute de sâmbătă în timp ce #88 a fost primul în cursa de duminică. Este de menționat că tot AMG GT3-ul cu numărul 88 a fost cel mai rapid și în prima sesiune, dar turul lui Michael Meadows a fost șters cu buretele din cauza că acesta a depășit limitele pistei pe parcursul turului său rapid. Aceasta a fost, până la urmă, una dintre problemele principale pe parcursul weekend-ului din Italia, atât în cursele din BSS cât și în cele de la GT4.

BMW abia dacă a făcut figurație la Misano

Nicolas Jamin a plecat din pole în prima cursă, reușind să se păstreze în frunte pe parcursul primelor bucle. Francezul nu a rezistat mult în frunte căci Mercedes-ul l-a lăsat la greu, aceasta oprindu-se subit pe linia de start/sosire după nici 10 minute de la start. Incidentul neașteptat a adus prima neutralizare a întrecerii. După re-start, Audi-ul cu numărul 1 care a preluat șefia a căzut pe doi, Alex Riberas fiind depășit de Nico Bastian.

Bastian a predat mașina din frunte lui Jack Manchester, pilotul în vârstă de 19 ani revenind pe pistă pe poziția a treia la general, respectiv în fruntea Silver Cup. Britanicul i-a lăsat să se depărteze pe Raffaele Marciello (#88) și Christopher Mies, cei doi luptându-se pentru victorie pe final de cursă. În cele din urmă, Mies s-a folosit de profilul pistei și de atuurile R8-ului LMS pentru a-l ține în urma sa pe Marciello. Pe ultima treaptă a podiumului s-a aflat Lamborghini-ul Huracan Grasser #63 împărțit de Christian Engelhart și Mirko Bortolotti.

Ferrari-urile de la Pro-Am ale Kessel Racing n-au mai reușit să pună mâna pe victorie

Jack Manchester s-a achitat de sarcina sa, terminând pe prima poziție în Silver Cup însă poziția a fost disputată pe final și de Jaguar-ul Emil Frey Racing care se apropiase la mai puțin de o secundă în ultimele minute. Cu toate acestea, Fontana și Grenier au trebuit să se mulțumească cu locul secund în timp ce Markus Winkelhock și „elevul” său Nyls Stievenart au câștigat în clasa Pro-Am la bordul Audi-ului #26 înscris de Sainteloc Racing.

Startul cursei de duminică a fost destul de curat, înafară de un incident în a doua jumătate a plutonului care l-a avut ca protagonist pe singurul Bentley din pluton care a percutat zidul boxelor în urma unei greșeli a lui Aaron Taylor-Smith. Oricum, nici Bmw-ul M6 și nici Continental-ul de generație veche nu au avut vreun cuvânt de spus la Misano. Revenind la vârf, Marciello a fost capabil să rămână în frunte în prima parte a stint-ului său, dar totul a fost ruinat de un incident ciudat, cu 40 de minute înainte de final. Italianul a mers prea tare pe vibratoare iar asta a adus pagube semnificative colțului stânga-față a mașinii. Mies a trecut, apoi, ușor și s-a menținut în frunte până la momentul când a pătruns la boxe.

Față de alți ani, Misano nu a mai fost scena vreunui accident serios

Alex Riberas a revenit apoi pe pistă în frunte avându-l pe coechipierul Will Stevens pe poziția a doua. Acesta a fost scos din lupta pentru podium în cursa din ziua anterioară în urma unor probleme la Audi-ul său cu numărul 2. Scurgerea ultimelor minute nu a dus și la schimbarea ierarhiei, Riberas câștigând în fața lui Stevens și a Audi-ului Sainteloc #25 pilotat de Simon Gachet și Chrostpher Haase.

Nicolas Jamin și Denis Bulatov s-au impus în Silver Cup în cursa a doua a weekend-ului italian în care Mercedes-ul AMG GT3 AKKA ASP #87 nu a cedat, cei doi fiind urmați de Audi-ul #17 WRT (Leonard/Van Der Linde) și de același Jaguar XKR G3. Winkelhock și Stievenart au bifat dubla la Pro-Am, la fel ca și Mies și Riberas la general. În urma acestui deznodământ, Mies și Riberas și-au extins avansul în fruntea ierarhiei din Pro Cup.

Mercedes-Benz a plecat din pole în prima cursă dar problemele tehnice au eliminat echipajul #87 din cursă

Următoarea etapă din Blancpain Sprint Series va avea loc în weekend-ul 31 august – 2 septembrie la Hungaroring. Înainte de asta, însă, vom avea parte de cursa-regină din Blancpain Endurance Cup anume cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps din weekend-ul 26-29 iulie unde vom asista la debutul european al Hondei NSX GT3.

Rezultate complete Cursa 1 aici

Rezultate complete Cursa 2 aici

Sursă foto: Gabi Tomescu

Lamborghini a fost cam a treia forță pe teren propriu