Formula 1 Austria: Acasa la Red Bull Racing

Formula 1 Austria: Acasa la Red Bull Racing

Primul triple header din istoria F1 se continuă cu a 9-a rundă a sezonului. Caravana F1 se opreşte aşadar în Styria, pe circutul de casa al al celor de la Red Bull Racing.

Red Bull Ring, fost A1 Ring intre 1997 şi 2003 şi fost Osterreichring intre 1970-1987, a fost redeschis în mai 2011 după investiţii substanţiale ale companiei conduse de Dieter Mateschitz. În Formula 1 avea să reintre începând cu sezonul 2014.

© FIA

Date circuit

[vc_row]

[vc_column width=”1/2″]Lungime: 4,318 km.

Nr. de tururi: 71

Distanţă în cursă: 306,452 km.

Record circuit: 1m07.477

Lewis Hamilton – 2017

[/vc_column]

[vc_column width=”1/2″]Număr viraje: 10 (3 S / 7 D)

Distanţa start primul viraj: 330,8 m.

Lungime pit-lane: 358,11 m.

Timp parcurgere pit-lane: 16,1s.

Zone DRS: 3

Evoluţie pistă: Ridicată

[/vc_column][/vc_row]

Caracteristica principală a circuitului este natura sa stop-go. Din acest punct de vedere inginerii vor prefera un setup cu apăsare aerodinamică medie. Ca de fiecare dată când avem de-a face cu trasee stop-go, determinată este tracţiunea la ieşirea din virajele lente. La fel de importantă este şi eficienţa aerodinamică. Red Bull Ring este un circuit pe care se ating viteze maxime destul de ridicate (335 km/h la capătul liniei de start-sosire, 315 km/h înainte de virajul 3 şi 330 km/h înainte de virajul 4). Inginerii îşi vor permite aşadar să folosească un setup ceva mai agresiv la capitolul downforce bazându-se pe un drag redus.

Dacă tot vorbim de drag redus, să vorbim şi de DRS. Anul acesta, FIA decide sa introducă o a treia zonă DRS. În 2017 avem o primă zonă DRS pe linia de start sosire şi o adoua între virajele 3 şi 4. Anul acesta, în încercarea de a facilita depăşirile a fost introdusă o nouă zonă DRS între virajele 1 şi 2.

Din punct de vedere al PU-ului, să spunem motorul termic va fi destul de solicitat, afirmaţie susţinută şi de faptul că 74% din lungimea turului se stă cu pedala de acceleraţie la podea. Nici sistemul hibrid nu va fi cruţat aici, şi, la fel ca în Franţa, MGU-H-ul va lucra suplimentar faţă de MHU-K. Uitându-ne la cifre, observăm că MGU-K-ul recuperează pe parcursul unui tur echivalentul a 621 KJ de energie, iar MGU-H-ul de 4 ori mai mult (2525 KJ). Circuitul este situat la o altidutine de 700m deasupra nivelului mării, iar asta înseamnă că TC-ul va fi ceva mai “stresat”.

Simulările indică faptul că pentru a parcurge distanţa completă a M.P. al Austriei, monoposturile vor avea în medie nevoie de 100 kg de combustibil. Consum de combustibil aşadar ceva mai scăzut datorat unghiurilor de atac mai scăzute ale aripilor faţă şi spate.

Circuitul nu este unul extrem la capitolul power-sensitive, 10CP în plus aici traducându-se în 0,15s de timp câştigat pe un tur. Nici greutatea mai mare nu penelizează timpul pe tur. Efectul a 10kg în plus echivalând cu 0,1s.

Pirelli aduce în Austria aceleaşi pneuri ca în 2017 – Soft, SuperSoft şi UltraSoft şi dacă tot vorbeam de Triple Header aceleaşi pneuri ca în M.P. al Franţei. Cu o singură modificare. Pentru Paul Ricard au fost aduse pneuri cu banda de rulare subţiată cu 0,4mm dar aici vom vedea pneurile normale, cu un pas mai moi decât în 2017.

© Pirelli | edit pentaquark_f1

Mario Isola de la Pirelli subliniază principalele puncte cheie din punctul de vedere al producătorului de pneuri:

  • unul din cele mai scurte tururi de circuit din sezon. Pneurile nu sunt supuse unor forţe mari iar asfaltul oferă o aderenţă foarte bună;
  • Majoritatea virajelor sunt de dreapta, dar cele mai dificile sunt cele de stânga, pentru că de ele mai multe ori pneul care va fi “încărcat” va fi aproape rece.

Din punct de vedere al limitărilor impuse, să spunem că presiunile minime impuse sunt 22.5 psi pentru trenul faţă şi 20.5 psi pentru trenul spate. Unghiurile de cădere sunt limitate şa -3,5 grade penru roţile faţă şi -2 grade pentru cele spate.

Echipele au ales în majoritate varianta UltraSoft, pneul mov oferind cele mai bune performanţe la capitolul aderenţă, având evident o durată de viaţă ceva mai redusă faţă de celelalte două variante. Dintre echipele de top, Ferrari este echipa cu alegerea cea mai agresivă.

© Pirelli Media

Ca de obicei, vremea in mijlocul Austriei poate juca un rol important in economia week-end-ului. Până în ziua calificărilor meteorologii se aşteaptă la temperaturi scăzute (maxime de 17-18 grade Celsius) şi precipitaţii relativ abundente. Vremea se mai îndreaptă sâmbătă şi duminică când se aşteaptă temperaturi în jurul a 22 – 24 grade Celsius. Ploaia însă se va afla în regiune astfel că un duş rapid nu poate fi exclus.