Formula 1 Austria: Verstappen câștigă în arșița de pe Red Bull Ring

Formula 1 Austria: Verstappen câștigă în arșița de pe Red Bull Ring

Max Verstappen a câștigat Merele Premiu al Austriei la finalul unei curse imprevizibile care a văzut trei dintre mașinile favorite abaondonând cu probleme mecanice.

Verstappen a bifat al patrulea succes al carierei sale în fața numeroșilor suporteri olandezi care au făcut deplasarea pe Red Bull Ring. Victoria a venit pe circuitul „de casă” al echipei, după ce un start reușit l-a pus pe Verstappen în situația de a fi imediat în spatele celor două mașini Mercedes.

O problemă mecanică întâmpinată de poleman-ul Valtteri Bottas și o eroare tactică privind mașina lui Lewis Hamilton l-au propulsat pe olandez pe prima poziție, iar acesta a gestionat pneurile mașinii sale pentru a trece primul linia de sosire. A fost o zi ciudată, temperaturile ridicate punând probleme multor mașini atât în ce privește unitățile de putere, cât și pneurile.

Bottas a fost primul dintre fruntași care a abandonat, cutia sa de viteze cedând în turul 14, doar două tururi după ce și Nico Hulkenberg a părăsit cursa într-un nor de fum venind de la motor. Problemele lui Bottas au dus la implementarea mașinii de siguranță virtuală, moment în care Mercedes a fost singura echipă care nu a reacționat.

Greșeala strategică l-a costat pe Hamilton, care a căzut până pe locul 4, în urma liderului Vertsappen, a lui Daniel Ricciardo și a lui Kimi Raikkonen, în momentul ieșirii sale de la boxe. Strategistul James Vowles l-a asigurat pe Hamilton că greșeala i-a aparținut într-un mesaj radio inedit, însă cursa britanicului avea să se încheie cu un abandon în partea finală. O nouă problemă mecanică a pus capăt seriei de 33 de Mari Premii încheiate în puncte de către pilotul Mercedes.

Raikkonen și Ricciardo s-au luptat pentru mare parte din cursă. Finlandezul a țâșnit cel mai bine la start, infiltrându-se între cele două Mercedes-uri într-un prim viraj ce ne-a ținut cu sufletul la gură. Hamilton a trecut la conducere, în timp ce Bottas a căzut pe 4 înainte de a urca la loc în spatele coechipierului său.

Cursa australianului s-a complicat atunci când soft-urile sale au început să producă „bășici”, iar pilotul Red Bull a fost nevoit să oprească din nou la boxe drept urmare, nu înainte ca Raikkonen să aibă ultimul cuvânt în duelul lor. Ricciardo a semnat până la urmă un alt abandon, unitatea sa de putere cedând în turul 54.

Raikkonen a încheiat pe locul secund, în timp ce Sebastian Vettel l-a urmat, urcând și el pe podium după ce la start căzuse pe locul 8. Depășirea sa în fața lui Hamilton a fost spectaculoasă, dar și reprezentativă în lupta pentru titlu. Germanul a preluat conducerea din nou, fiind cu un singur punct deasupra britanicului.

Locul 4 i-a aparținut în final lui Romain Grosjean. Francezul a obținut primele sale puncte ale sezonului, totodată aducând echipei Haas cel mai bun rezultat din scurta sa istorie. Bucuria a fost dublată de clasarea pe locul 5 a lui Kevin Magnussen, în timp ce cele două Force India ale lui Sergio Perez și Esteban Ocon au urmat în clasament.

După ce a început cursa de pe linia boxelor, Fernando Alonso a profitat de cele întâmplate în jur și a urcat până pe locul 8, având parte de un final plin de acțiune. Marcus Ericsson a încercat să-l prindă din urmă, fiind lăsat de Charles Leclerc să o facă înainte de a-i oferi monegascului poziția a 9-a înapoi chiar pe linia de sosire.

Clasările celor două mașini Sauber în top 10 a însemnat că toate cele șase monoposturi motorizate de Ferrari au obținut puncte în Austria. Problemele avute de cinci piloți abandonați au grăit multe.

Pierre Gasly, Carlos Sainz, Lance Stroll și Sergey Sirotkin au trecut linia de sosire în afara punctelor, în timp ce Stoffel Vandoorne și Brendon Hartley au mai abandonat alături de Hamilton, Ricciardo, Bottas și Hulkenberg