MotoGP Sachsenring: Marquez la al șaselea succes consecutiv în Germania

MotoGP Sachsenring: Marquez la al șaselea succes consecutiv în Germania

Din 2010 încoace, pe Sachsenring, un singur pilot s-a impus la toate cele 3 clase ale motomondialului, numele său fiind Marc Marquez. Din păcate recordurile spaniolului se vor opri forțat la 9 victorii la general, 6 la MotoGP, datorită situației financiare precare a complexului sportiv de la Sachsenring care din 2019, cel mai probabil nu va mai figura în calendar. Sperăm totuși la o minune de ultim moment căci circuitul est-german este unul din puținele de tradiție existente în calendar.

 

Moto3

Jorge Martin a fructificat plecarea din pole position și a ținut cursa sub control indiferent de rivalii care s-au perindat prin preajma sa, Fabio di Giannantonio, Arbolino, Arenas și nu în ultimul rând Marco Bezzecchi.

Dacă în prima jumătate a cursei am avut un duel în 4-5 pentru prima poziție, spre final Arbolino și Arenas au greșit ieșind din cursă, iar Jorge Martin a fost norocos să rămână în șa cu 12 tururi înainte de final, atunci când Fabio di Giannantonio l-a lovit din spate, italianul plătind eroarea de abordare a virajului cu o căzătura ce nu îi face deloc bine în clasamentul general.

În tururile finale Martin s-a distanțat la aproape 2 secunde de Marco Bezzecchi, obținând victoria care îi aduce un avans de 7 puncte la general în fața rivalului italian de la KTM.

Podiumul a fost completat de sărbătoritul zilei de ieri, John McPhee, care s-a impus în fața lui Marcos Ramirez și a lui Aron Canet, spaniolul fiind tot mai departe de obiectivul începutului de sezon, titlul mondial, ce trebuia să fie facil de obținut după trecerea la Moto2 a lui Joan Mir.

Localnicul Philipp Oettl nu a putut să rămână în lupta pentru ultima treaptă a podiumului pe care s-a aflat la un moment dat și finalul cursei l-a regăsit pe locul 8.

Moto2

Tiparul cursei Moto3 s-a repetat și la categoria intermediară unde unul dintre favoriți, Francesco Bagnaia a fost scos din cursă de compatriotul Mattia Pasini, un pic prea optimist în încercarea de a depăși un candidat în lupta pentru titlu, sau mai exact posibilul campion al clasei Moto2. Bagnaia a căzut în pluton până pe locul 26 de unde a recuperat până la locul 12, devansându-și rivalul direct Alex Marquez, cre a făcut parcursul invers în cursă, pierzând poziții după poziții în urma uzurii accentuate a pneului spate, lucru pe care l-a mai acuzat și rookie-ul Augusto Fernandez de la echipa Pons.

Constanta cursei a fost Luca Marini, calificat pe locul secund, pilot ce s-a luptat pentru locul 2 în ultima parte a cursei cu Joan Mir, însă spanilul a rezistat  în extremis la ieșirea din ultimul viraj înainte de finish.

Victoria a revenit lui Brad Binder, fiind primul succes la Moto2, performanță venită chiar în ziua semnării unui nou contract cu echipa KTM pentru sezonul 2019.

Localnicul Marcel Schrotter a încheiat cursa pe locul 6, după o luptă pierdută cu Sam Lowes. Proaspăt confirmatul pilot SIC Petronas Yamaha la MotoGP, Fabio Quartararo nu a putut urca mai sus de locul 9, evoluție excelentă în comparație cu ce a reușit colegul Danny Kent, din nou.

La general Bagnaia rămâne lider cu 144 de puncte, urmat de Oliveira cu 128 și Alex Marquez cu 110.

MotoGP

Dacă cursele de la clasele mici au fost decise la un moment dat de incidente între protagoniști, cursa clasei mari a avut un alt tipar, cam ca și la Assen, pe circuitele tehnice alegerea pneurilor fiind crucială.  Cine a ales combinații cu gume soft a ieșit rapid din lupta pentru podium, însă nici cei cu gume medium nu au avut viață ușoară și nu și-au putut atinge țelul ce se întrezărea la un moment dat.

Combinația hard-soft a fost cea câștigătoare în cazul lui Marc Marquez, care după ce a purtat un duel întins pe câteva tururi cu Jorge Lorenzo s-a desprins în lider de necontestat a întrecerii, urmat în ordine de cei care au știut să âși conserve gumele alese.

Marquez nu a bifat doar 6 succese pe Sachsenring, 5 victorii în sezonul curent ce abia a ajuns la jumătate ci a marcat și victoria 40 la MotoGP, respectiv podiumul cu numărul 70.

Dacă Valentino Rossi a fost constant pe podiumul virtual după ce l-a depășit pe Fanilo Petrucci, un merit deosebit l-a avut Maverick Vinales care a luptat pentru poziții cu Dovizioso, italianul cu o prestație destul de ștearsă, Alvaro Bautista cu o evoluție excelentă, meritând poate titlul de pilotul cursei, dar care și-a început lupta de supraviețuire la clasa mare puțin cam prea târziu când locurile la toate echipele au cam fost date.

Pe final de cursă, spaniolul de la Angel Nieto Aspar a trecut de ambii piloți factory Ducati, atât Lorenzo cât și Dovizioso, meritoriu pentru Jorge fiind că a putut să îl țină la distanță pe Andrea, a cărui șanse de a rămâne aproape de Marquez și Rossi la general se cam diminuează.

O altă performanță de remarcat în condițiile în care startul în cursă a fost anevoios, a fost cea a lui Andrea Iannone de la Suzuki, protagonist al unui incident inițiat de Alex Rins, în care au mai fost implicați Pol Espargaro și Jack Miller. Dintre aceștia doar Pol Espargaro și Rins nu au mai putut reveni în cursă.

Iannone a recuperat poziții după ce căzuse pe locul 19, meritul său fiind că a făcut depășiri pe pistă până la locul 12, cele 4 abandonuri înregistrate neinfluențându-i poziția la final de cursă.

În clasamentul general Marc Marquez s-a distanțat la 46 de puncte de Valentino Rossi, Maverick Vinales consolidându-și locul 3, în detrimentul lui Dovizioso.

Urmează 3 săptămâni de pauză, până în data de 5 august când va avea loc etapa cehă de la Brno.