GT4 European Series Spa: Victorie Alpine, recuperare de generic pentru Umbrărescu

GT4 European Series Spa: Victorie Alpine, recuperare de generic pentru Umbrărescu

Dacă la Misano asistam la primul succes in seria europeană pentru noul BMW M4 GT4 grație lui Umbrărescu și Piana, modelul Alpine A110 GT4 s-a impus încă din weekendul debutului prin Tribaudini și Jean.

Gruparea franceză CMR (Classic&Modern Racing) anunțase încă de la începutul lui 2018 că dezvoltă împreună cu Signatech Alpine noua mașină franceză de clasă GT4, însă proiectul a fost întârziat și pe circuite au fost aduse până acum cele două Ginetta G55 văzute anul trecut în FFSA GT. Stephane Tribaudini și juniorul Pierre-Alexandre Jean, promovat după o campanie în F4 franceză, au urcat pe podium în ambele manșe de la Zolder, însă au avut mai puțină șansă în programul lor paralel din seria națională. Weekendul trecut, la Dijon, au fost aduse pentru prima oară cele două Alpine în FFSA GT, unde și-au etalat ritmul excelent, însă au avut probleme de fiabilitate.

După doar o săptămână, a venit momentul debutului în seria europeană GT4, cei de la CMR reușind să dea lovitura prin bifarea ambelor pole-uri în plutonul-gigant de 48 de mașini. Chiar și mașina a doua, înscrisă la categoria Am (Mouez/Loger) a performat cu setările potrivite la Spa. Desigur, BoP-ul acestui nou challenger a fost făcut din mers, însă SRO nu a părut să dea vreun avantaj notabil francezilor. Ambele manșe aveau să fie strânse în lupta la vârf.

La Misano s-a văzut cum McLaren are un avantaj net în ceea ce privește viteza de top, în timp ce Audi sau KTM sunt incredibil de rapide pe zonele virajate. Ginetta a venit cu un all-rounder redutabil în mâinile perechii HHC Tregurtha/Middleton, iar cele 11 BMW-uri abia așteptau să atace palierele lungi de accelerație și virajele ultra-rapide de la Spa. Totuși, ultimele modificări de BoP aduse de SRO înaintea curselor din Ardeni au prejudiciat modelele din Munchen. Asta s-a văzut în lupta la vârf, unde echipajul #1 MDM Motorsport și-a petrecut orele de cursă cu ochii mai mereu în oglinzile retrovizoare, încercând să se apere în fața mașinilor mai rapide.

Prima cursă părea să fie la discreția McLaren-ului Team GT (Rees/Rindlisbacher) #87, însă acesta a făcut pană și a ieșit din joc. Din grupul urmăritorilor blocați de BMW-ul MDM s-a sustras Audi-ul Phoenix Racing care a sprintat către victorie, cu McLaren-ul Equipe Verschuur pe urmele sale, la fel ca la Misano. Podiumul a fost completat de CMR, modelul Alpine rezistând în duel cu Ginetta HHC. Max Koebolt a fost devansat și de KTM-ul lui Kofler, iar revenirea PROsport Performance a fost marcată de un loc 7 adus de fostul pilot de monoposturi Mike David Ortmann. Astfel, am avut 7 mașini diferite în top 7, iar la doar 6 zecimi în urma lui Ortmann a venit Gabriele Piana, care a dus la bun sfârșit efortul de recuperare început de Răzvan Umbrărescu, plecat de pe 17.

Misiunea echipajului româno-italian a fost infinit mai complicată în cursa a doua, după ce toți timpii din calificări ai lui Piana au fost șterși pentru depășirea limitelor pistei, o decizie aprig contestată de pilotul în cauză. De pe 44 pe grilă punctele păreau foarte departe, însă pas cu pas BMW-ul #111 și-a croit drum către top 10, Umbrărescu preluând mașina într-o poziție mult mai promițătoare și sosind al zecelea la general și al optulea în clasa supremă, Silver Cup. În frunte, Nikolaj Moller-Madsen a fost încă o dată prea agresiv în lupta sa cu Ricardo van der Ende, lovind McLaren-ul în acul de păr La Source. Ambii au ieșit din joc ulterior, cedând puncte importante în fața celor două echipaje care au dominat întrecerea: Alpine #35 și Ginetta #55.

Francezii au celebrat așadar victoria la general și în Silver Cup încă de la prima prezență în campionat cu Alpine, iar HHC Motorsport se bucură de extinderea avansului în fruntea ierarhiei, raportat la Phoenix Racing care a plătit tribut exceselor titularului danez. Urmează etapa de la Hungaroring, la început de septembrie, pe un traseu cu caracteristici diametral opuse față de Spa. Finala sezonului va avea loc după alte două săptămâni, la Nurburgring.