Formula 1 Belgia: Ferrari impune ritmul în FP1

Formula 1 Belgia: Ferrari impune ritmul în FP1

Pauza de vară s-a încheiat, iar la restart Scuderia Ferrari a reuşit să pornească cu dreptul. Asta dacă ne raportăm la rezultatele primei sesiuni de antrenamente libere.

Înainte de FP1, FIA anunţa că mai mult echipe vor începe week-end-ul belgian cu componente noi sub capotă. Ca să facem o mică înşiruire, trebuie să spunem că atât Mercedes cât şi Ferrari au venit cu a treia variantă (şi ultima) a PU-ului. Ferrari a venit cu un design nou al TC-ului şi al MGU-H-ului pentru a creşte eficienţa totatlă a PU-ului. De asemenea, Shell a adus un nou combustibil, depsre care colegii de la AMuS spun că este oarecum revoluţionar. Specialiştii companiei britanico-olandeze au pus la punct un aditiv molecular foarte greu de produs din cauza costurilor implicate. Însă beneficiile sunt extrem de mari, mai ales pentru acel Q3 mode folosit în calificări. Nici Mercedes nu a stat de o parte. Echipa germană a primit un nou combustibil de la Petronas depsre care se spune că ar reuşi să scadă timpul pe tur cu aproape un sfert de secundă. În plus, pe partea aerodinamică Mercedes a venit în Belgia cu o nouă aripă faţă.

Acestea fiind spuse, haideţi să trecem în revistă cine şi ce a primit:

  1. Sebastian Vettel: TC nou, MGU-H nou şi motor endotermic nou (ICE).
  2. Kimi Raikkonen: motor endotermic nou (ICE)
  3. Valtteri Bottas: PU complet – al 4-lea al sezonului -> va pleca de la coada grilei de start
  4. Lewis Hamilton: TC nou, MGU-H nou, MGU-K nou, motor endotermic nou (ICE).

Sebastian Vettel a fost cel mai rapid în primele 90 de minute ale week-end-ului Belgian. Germanul a stabilit un timp de 1m:44.358s, folosind pneurile Soft.

Locul al doilea a fost ocupat de Max Verstappen. Red Bull a venit cu o serie de update-uri aerodinamice, cele mai notabile în jurul cockpit-ului unde Adrian Newey a copiat o parte din design-ul oglinzilor retrovizoare de la Ferrari şi o parte din design-ul aceleiaşi componente de la Mercedes. În plus, Red Bull va beneficia de un nou combustibil de la care se asteaptă o îmubătăţire de 0,15s pe tur. Max a folosit tot pneurile Soft.

Liderul campionatului mondial, Lewis Hamilton a fost al treilea pentru Mercedes. Întârzierea britanicului faţă de Vettel a fost de peste 3 zecimi de secundă, pe aceeaşi compoziţie de pneu.

Kimi a fost al 4-lea în aceeaşi zecime cu Hamilton. Finlandezul a rulat în prima parte a sesiunii cu o aripă spate tip spoon (medium DF) iar în ultima jumătate a sesiunii a folosit aceeaşi aripă spate low DF folosită şi de Sebastian Vettel.

Valtteri Bottas a încheiat pe locul 5 la 6 miimi de conaţionalul său. El a rulat iniţial cu pneurile Soft însă timpul său de referinţă a fost stabilit cu pneurile Medium.

FP1 nu este reprezentativ. De obicei Ferrari rulează cu mapări foarte puţin agresive, atât ei cât şi Mercedes având în mânecă o rezervă de cel puţin o secundă şi jumătate – dacă nu două, pentru calificări.

Daniel Ricciardo a stat toată sesiunea în garaj cu o problemă la PU-ul monopostului său. El a reuşit să iasă pe pistă în ultimele 5 tururi. A încheiat sesiune pe locul 6 cuo întârziere de 1,2 secunde.

Esteban Ocon, pilotul noii echipe Point Racing Force India a fost al 7-lea urmat de Nico Hulkenberg de la Renault pe locul 8, ambii cu timpi în jurul a 1,5s în spatele lui Vettel.

Sergio Perez a fost al 9-lea, urmat de coechipierul lui Hulkenberg, Carlos Sainz. Primul în afara top 10 + Pierre Gasly. Francezul, care va pilota din 2019 la Red Bull, a fost urmat de conaţionalul Romain Grosjean şi de piloţii Sauber – Leclerc şi Ericsson pe locurile 13 şi 14.

Brendon Hartley încheie FP1 pe locul 15 la 6 zecimi în urma coechipierului. Lance Stroll, depsre care se zvoneşte că ar face mutarea la Force India până la sfârşitul sezonului a fost al 16-lea, urmat de Magnussen de la Haas F1.

Fernando Alonso i-a cedat monopostul lui Lando Norris în FP1. Britanicul a fost al 18-lea, în aceeaşi zecime de secundă cu Serghei Sirtokin şi Stoffel Vandoorne, ultimul clasat.

© f1.com