Formula 1 Italia: Ferrari domină FP2

Formula 1 Italia: Ferrari domină FP2

Sesiunea a început cu piloții Sauber ieșind primii pe circuit. Primul Leclerc și Ericsson imediat în urma lui. Suedezul a început frânarea pentru virajul 1 și în acel moment monopostul a virat brusc spre stânga percutând bariera Armco. Până când s-a oprit, Sauber-ul lui Ericsson s-a dat peste cap de trei ori. Sesiunea fost întreruptă și la fața locului au ajuns imediat echipajele de urgență. Din fericire Ericsson a scăpat nevătămat.

Reluările au arătat faptul că în momentul în care Ericsson a început frânarea, sistemul DRS nu s-a dezactivat, monopostul C36 pierzând imediat aderența pe trenul spate din cauza lipsei apăsării aerodinamice. Charles Leclerc a fost imediat chemat la boxe pentru verificări în urma cărora s-a descoperit că si monopostul său prezenta aceeași problemă. Jumătate de sesiune inginerii elvețieni au făcut teste cu flaps-ul DRS iar într-un final s-a decis schimbarea actuatorului hidraulic pentru a fi siguri că problema nu se va repeta. Charles a putut reveni pe pistă si a terminat sesiunea fără incidente.

Sebastian Vettel a fost cel mai rapid. Pilotul german a oprit cronometrul la 1m12.105s fiind cu 0,270s mai rapid decât coechipierul Kimi Raikkonen. Ambii piloți au folosit pneurile SuperSoft. De notat că la ultima încercare de simulare de calificare Vettel pierde controlul monopostului în Parabolica, el ieșind în decor. Din fericire pentru el nu a rămas blocat în capcana de pietriș și a putut reveni la boxele echipei sale unde a rămas pentru 15 minute timp în care mecanicii au verificat intergritatea suspensiei și diffuser-ului. Aripa spate a fost schimbată întrucât unul dintre end-plate-uri s-a crăpat la contatcul cu bariera de protecție.

Continuăm cu locurile 3 și 4 care au fost ocupate de cei doi piloți ai team-ului Mercedes AMG, cu Lewis Hamilton mai rapid decât Valtteri Bottas. Întârzierea britanicului față de Vettel a fost de 287 de miimi cu aproape 4 zecimi mai puțin decât cea a lui Bottas. Inițial Mercedes a fost cea mai rapidă mașină pe sectorul 1 (în medie cu 2 zecimi de secundă) în timp ce monoposturile SF71H dominau copios pe sectoarele 2 și 3. Lucrurile s-au schimbat la ultima simulare de calificare când Sebastian Vettel a reușit să-și treacă numele și în dreptul celui mai rapid S1.

Red Bull monopolizează linia 3 cu Max Verstappen înaintea lui Daniel Ricciardo. Diferența dintre cei doi a fost de 142 de miimi. Australianul folosește ultima specificație de motor termic de la Renault, iar echipa va hotorâ până mâine dimineață dacă îi vor monta și olandezului noul ICE de la Renault.

Force India redevine ”best of the rest” demonstrând încă o dată că monopostul VJM11 se simte foarte bine pe traseele de viteză. Esteban Ocon a fost al 7-lea, cu Sergio Perez imediat în urma lui. Diferența față de lider este însă semnificativă. 1,8 secunde.

Charles Leclerc încheie pe locul 9 după ce echipa a fost sigură că incidentul din debutul sesiunii nu se poate repeta.

Haas F1 și Renault Sport împart locurile 10 – 14 cu Hulkenberg și Magnussen despărțiți de Romain Grosjean, iar Magnussen imediat în urma lor. 170 de miimi de secundă între cele 4 monoposturi.

Același scenariu și cu Williams și Toro Rosso. De data asta Gasly primul, urmat de Sirotkin, Hartley și Stroll. Williams a folosit sesiunea și pentru a face câteva măsurători aerodinamice, atât Sirotkin cât și Stroll având monopsoturile acoperite cu Flo-Viz la începutul sesiunii.

Ultimii cu timp pe tabelă au fost Fernando Alonso și Stoffel Vandoorne. McLaren pare că nu se regăsește, echipa lui Zak Brown fiind în mod categoric lanterna roșie a campionatului.

© f1.com