Formula 1 Italia: Ploaia dă peste cap planurile în FP1

Formula 1 Italia: Ploaia dă peste cap planurile în FP1

Come to Italy, they’ve said ! It’s sunny, they’ve said !

Ei bine, lângă Milano nu a fost deloc însorit. A plouat încă de aseară așa că prima sesiune de antrenamente libere a început cu o pistă udă și cu o ploaie mocănească ce nu a încetat să cadă decât cu 15 minute înainte de finalul sesiunii.

Inutil să spunem nu au existat piloți care să se aventureze pe pneurile slick, dar dacă sesiunea ar fi durat încă 5 minute sunt convins că nu am fi dus lipsă de temerari.

Continuând trendul pozitiv început săptămâna trecută la Spa, ”noua” echipă Force India a rueșit să urce pe prima poziție a clasamentului sesiunii prin Sergio Perez care în ultimele secunde ale sesiunii a reușit să-l detroneze pe finlandezul Raikkonen și el abia urcat în fruntea calsamentului. Mexicanul a stabilit un timp de 1m34.000s fiind cu 550 de miimi mai raipd decât Raikkonen. Finalandezul a rulat numai cu pneurile intermediare și nu a reușit să pară competitiv până spre sfârșitul sesiunii când a urcat pe prima poziție provizorie. Și atunci grație sectoarelor 2 și 3 pe care stabilea recorduri de timp. Primul sector însă a fost foarte lent.

Esteban Ocon aduce Force India cu ambele monoposturi în top 3, și el, ca și Perez, profitând de o pistă în uscare pentru a-și îmbunătăți timpul.

O sesiune a suprizelor, dacă este să ne ghidăm doar după rezultatele finale, însă pentru cine a urmărit cu atenție sesiunea, fiecare ”surpriză” are explicația ei. Și dacă tot vorbim de surprize, să-l notăm și pe Brendon Hartley pe locul 4 la bordul monopostului STR13 propulsat de Honda, pe un circuit cunoscut ca fiind power sensitive. Da, a plouat și asta mai anulează din avantajul celor cu PU-uri stratosferice însă clasarea lui Hartley are și ea o explicație. Neozelandezul a ieșit din nou pe pistă în ultimele 5 minute, și cum majoritatea piloților își încheiau îndatoririle pentru FP1, s-a luptat singur cu cronometrul.

Daniel Ricciardo a fost al 5-lea într-o sesiune în care a încercat să ”deslușească” cât mai mult din misterele PU-ul Spec C al celor de la Renault pe care australianul l-a desigilat azi. El a primit și o penalizare sănătoasă care-l va trimite pe ultimul loc al grilei de start pentru cursa de duminică. Întârzierea lui Ricciardo față de Perez: 1,2 secunde.

Pierre Gasly a fost al 6-lea, și el urcat pe această poziție spre sfârșitul sesiunii. El a fost urmat de Max Verstappen de la Red Bull (la 1,6s de Perez) și de perechea de la Renault, Sainz și Hulkenberg. Germanul a fost și el nevoit să mai desigileze un PU, motiv pentru care îi va ține companie australianului de la Red Bull la coada grilei de start. Trebuie amintit că germanul ara și ”beneficiarul” unei penalizări de 10 locuri pe grilă, din cauza carambalolului cauzat de el la start-ul M.P. al Belgiei.

Valtteri Bottas a fost al 10-lea la capătul unei sesiuni în care nu a parcurs decât trei tururi cronometrate, toate în perioada de intensitate maximă a ploilor. El a fost urmat de coechipierul Hamilton. Și el tot ploaia cădea cel mai intens a ieșit pentru a stabili un timp. Trebuie spus că în ciuda ploii, piloții Mercedes au fost cei mai rapizi în acele momente.

Charles Lecelrc a fost al 12-lea într-o sesiune în care cu 10 minute înainte de final se afla pe un neverosimil loc 3. Când ceilalți au decis să iasă, programul său se încheiase, astfel că de pe locul 3 Leclerc încheie pe 12.

Magnussen a fost al 13-lea. Danezul a încercat pe cât posibil să evalueze un nou update al celor de la Haas, testat insuficient în FP1 în Belgia. El a fost urmat de Fernando Alonso de la McLaren și de coechipierul Grosejan. Francezul pare să se fi întâlnit cu vechea lui ”prietenă”: instabilitatea pe frânare. La intrarea în Variante della Roggia (T3), Grosjean a tot scurtcircuitat șicana, monopostul său fiind incapabil să oprească la timp.

Marcus Erucsson a fost al 16-lea urmat de Sebastian Vettel, abia pe locul 17. Germanul nu a făcut decât 4 tururi, Unul de instalare, un out lap, un hot lap cu pneuri full wet și un in lap. După care monopostul a fost ridicat pe cricuri și a rămas așa până la sfârșitul sesiunii. O problemă raportată de unul dintre senzorii instalați în cutia de viteze i-a făcut pe mecanici să desfacă bucată cu bucată spatele monopostului până când s-au decis să chimbe cu totul cutia de viteze. Germanul a decis să nu mai iasă pe pistă în FP1.

Ulrimii în clasamentul FP1 au fost rusul Sirotkin, canadianul Stroll și înlocuitorul lui Vandoorne în FP1, Lando Norris, cel care a pilotat monopostul lui Alonso tot în FP1, dar în Belgia.

Clasamentul sesiunii:

© f1.com