GT4 European Series Hungaroring: Răzvan Umbrărescu încheie pe 2 ambele manșe

GT4 European Series Hungaroring: Răzvan Umbrărescu încheie pe 2 ambele manșe

Dublu podium la Misano, acum iarăși șampanie în ambele zile pentru Răzvan Umbrărescu, abil în gestionarea variabilelor climatice de pe Hungaroring.

Penultima rundă a sezonului european a dat peste cap orice preconcepții referitoare la caracterul procesional al curselor de pe Hungaroring, diferența de valoare dintre piloți și vremea capricioasă asigurând spectacolul în lupta pentru victorii la clasă, dar și pentru titlurile sezonului 2018. După un an de pauză, s-a revenit pe traseul de lângă Budapesta, acolo unde în 2016 Sergiu Nicolae începea seria podiumurilor românești la acest nivel. În prezent, Răzvan Umbrărescu ține steagul sus pentru România, cu victorii și podiumuri în ultimii doi ani la categoriile Pro-Am și Silver. Poate părea surprinzător, dar cum Clio Cup Central Europe nu a vizitat pista maghiară, băcăuanul a luat primul contact cu circuitul abia în săptămâna anterioară acestei etape, într-un test privat care a mai remediat situația BoP-ului potrivnic de la Spa pentru BMW. Asta s-a văzut în calificări, unde Gabriele Piana a coborât la 1:53.6 pentru a cuceri pole-ul, în timp ce Umbrărescu n-a reușit să lege turul ideal la temperatura optimă a anvelopelor și urma să se lanseze duminică de pe 12 din totalul de 45 de mașini înscrise.

Gabriele Piana a plecat ca din tun în prima manșă, însă avansul său a fost șters de o neutralizare. Italianul și-a reluat apoi ofensiva și s-a desprins la peste zece secunde de urmăritori, Mercedes-ul Lechner Racing fiind un bun aliat atâta timp cât a ținut KTM-urile în spate. Ploaia a venit chiar odată cu fereastra pentru opririle obligatorii, iar RN Vision a pariat pe o uscare rapidă și l-a trimis pe Umbrărescu tot pe slick-uri tocmai când organizatorii au neutralizat cursa. Cei din fața românului au completat turul nejustificat de lent până să ajungă în spatele mașinii de siguranță ce-i aștepta în primul viraj, silindu-l pe Umbrărescu să piardă 18 secunde în raport cu echipajul #1 al MDM Motorsport, care a intrat la standuri în turul respectiv și a ieșit înaintea mașinii #111. O victorie scăpată printre degete de român așadar, însă putea fi mult mai rău dacă s-ar fi dat drumul la cursă din nou, Umbrărescu fiind victimă sigură pe anvelopele nepotrivite. Cum Miguel Cristovao a scos din joc Ginetta HHC, iar Audi nu a strălucit, victoria MDM i-a adus pe Simon Knap și Max Koebolt pe prima poziție în clasamentul general al Silver Cup.

Cursa a doua a început cu o mică aversă chiar înaintea turului de formare, care i-a făcut pe mulți să reacționeze și să schimbe pneurile în ultimul moment. RN Vision STS și Phoenix Racing au fost printre puținii care au riscat să rămână pe slick-uri și n-au trecut decât vreo 5 minute până când s-a confirmat că aceasta era opțiunea potrivită. Nico Menzel, Răzvan Umbrărescu și Milan Dontje au pierdut locuri la start, însă au început să recupereze masiv, avantajul de ritm trecând de 5 secunde pe tur. Astfel, până la jumătatea manșei Menzel a prins KTM-ul Felbermayr #24 și a trecut la conducere, Umbrărescu având mai mult de lucru în a croșeta plutonul. Adversarii au fost nevoiți să petreacă 30 de secunde adiționale la standuri pentru a monta și ei slick-urile, iar astfel BMW-urile RN Vision de la categoria Silver s-au regăsit pe 1 și 2. Norii s-au mai scuturat răzleț, însă nu destul pentru a-i apropia pe adversarii de la KTM, așa că dubla BMW a fost asigurată. Gabriele Piana a sperat la un restart după accidentul lui Marcus Paverud, căci ritmul acestuia era net superior față de ceea ce reușea Beitske Visser în fața sa, însă cursa nu s-a mai reluat, iar furtuna s-a dezlănțuit când deja se decernau trofeele.

Titlul în Silver Cup se va juca cel mai probabil între Ginetta HHC, Audi-ul Phoenix și BMW-ul MDM, cele trei fiind despărțite de doar 8 puncte înaintea finalei de peste două săptămâni de pe Nurburgring. Piana și Umbrărescu au profitat de absența Equipe Verschoor și de rezultatele modeste ale lui Finlay Hutchinson (mutat subit pe un Camaro al V8 Racing), urcând pe poziția a cincea. Cum nici perechea Alpine formată din Tribaudini și Jean nu a plecat cu puncte din Ungaria, și aceștia pot fi luați la țintă în Germania, ecartul fiind de doar patru puncte. Categoria Pro-Am se joacă între perechea Basseng/Bethke (Porsche) și Markus Lungstrass (Audi) aflat la 9 puncte distanță, iar la clasa Am Niki Leutwiller (Porsche) a făcut joc egal în Ungaria cu echipajul Autorlando (Porsche) Giovanelli/Ghezzi, păstrându-și astfel ecartul de 40 de puncte care echivalează cu o mână pe trofeul de campion.

Sursă imagini: Gabi Tomescu