BSS Hungaroring: Lamborghini și Mercedes străpung ploaia maghiară

BSS Hungaroring: Lamborghini și Mercedes străpung ploaia maghiară

Penultima etapă din Blancpain Sprint Series a fost disputată la Hungaroring unde vremea capricioasă le-a jucat feste tuturor echipelor, pariul fiind câștigat de Lamborghini Grasser Racing Team în prima cursă și de Mercedes-Benz prin AKKA-ASP duminică. Audi au fost cei care au avut de pierdut, și pe pistă și, implicit, și în ierarhia din campionat.

Mercedes-Benz a dominat autoritar calificările, primele două poziții în ambele curse fiind ocupate de modele AMG GT3. Nico Bastian (AKKA #90) a fost cel mai rapid în Q1, cu un 1:43.198, ceea ce l-a pus pe pilotul înscris în Silver Cup în prima poziție pentru cursa de sâmbătă. Ulterior, în a doua sesiune de calificări, Raffaele Marciello (AKKA #88) a mers chiar mai tare – turul său cel mai bun coborând sub 1:43 până la un 1:42.688 – pentru a fi în pole în cursa a doua a weekend-ului maghiar. Alex Riberas (WRT #1), Mirko Bortolotti (GRT #63) și coechipierii lor au fost aproape în ambele sesiuni de calificări. Prima sesiune a fost întreruptă cu steag roșu după ce Norbert Siedler a derapat și a înfipt Lexus-ul Emil Frey Racing #114 în parapeți la ieșirea din virajul numărul 4. Mașina a fost, însă, reparată de elvețieni și s-a prezentat la startul ambelor întreceri.

Prima cursă a început pe un asfalt ud, dar care se usca rapid căci norii din care plouase torențial cu puțin timp înainte se risipiseră. Asta a făcut ca alegerea de pneuri să fie dificilă. Christian Engelhart a plecat cel mai bine la bordul Huracan-ului cu numărul 63, urcând de pe cinci pe unu înainte frânarea pentru primul viraj. Ulterior, germanul și-a construit un avans liniștitor în timp ce, în spate, Andrew Watson și-a croit drum prin pluton la bordul BMW-ului 3Y Technology. M6-le a fost una dintre puținele mașini ce a pornit cu pneuri pentru asfalt ud, iar asta l-a ajutat pe britanic în primă fază, însă circuitul s-a uscat și mașina s-a prăbușit prin pluton, primind pe final de stint și o penalizare cu drive through pentru depășirea repetată a limitelor circuitului.

Mirko Borttoloti a preluat Lamborghini-ul Grasser de la Engelhart și a revenit în frunte, unde s-a păstrat până la finalul cursei de 60 de minute în ciuda șarjei târzii a lui Raffaele Marciello care a redus ecartul între primele două mașini de pe circuit. Marciello și Michael Meadows au terminat pe doi la bordul Mercedes-ului #88, rezultatul propulsându-i la șefia clasamentului combinat (BSS+BES) după ce echipajul WRT #1 a abandonat. Alex Riberas a încercat să treacă de Andrew Watson pe exterior, la ieșirea din ultimul viraj, însă a atins vibratorul ud și a derapat, lovind destul de serios zidul boxelor care a fost necruțător cu suspensia de pe partea dreaptă.

Denis Bulatov și Nicolas Jamin au terminat pe poziția a treia impunându-se totodată în Silver Cup. Bulatov era pe punctul de a termina pe doi la general, în fața lui Marciello, înainte de a derapa inexplicabil în ultimul tur. Tristan Vautier și Kenny Habul (SunEnergy1 Racing) au fost primii în ierarhia clasei Pro-Am în fața componenților echipei Kessel Racing. Victoria cuplului Bortolotti/Engelhart a fost prima reușită de cei doi după luni bune de „secetă”, ultima reușită venind chiar în etapa care a deschis stagiunea actuală, la Zolder.

Cursa a doua de la Hungaroring s-a disputat sub auspiciile unei ploi care aproape că a căzut necontenit, cu o pauză pe final. Marciello a pornit din frunte și s-a păstrat acolo, după ce primele tururi au fost parcurse în urma safety car-ului. Luca Stolz a stat în urma italianului pe parcursul stint-ului său, înainte de a preda mașina lui Hubert Haupt. Partea a doua a întrecerii n-a mai mers la fel de bine pentru echipajul Black Falcon, Haupt chinuindu-se pe întreg parcursul schimbului său și căzând până pe poziția a 12-a la final. Meadows, însă, n-a călcat strâmb și a adus prima victorie a sezonului 2018 pentru echipajul #88.

În spate, nu doar Black Falcon au avut probleme ci și Grasser. Echipajul Bortolotti/Engelhart a rulat pe trei pe parcursul primului schimb, dar a primit o penalizare ulterior pentru o infracțiune la boxe care care a promovat în pozițiile rămase pe podium un grup compact de Audi-uri. În total, cinci R8-uri s-au luptat pentru locurile 2 și 3 la general: Dries Vanthoor, Stuart Leonard și Alex Riberas de la WRT, Simon Gachet de la Sainteloc Racing și Steijn Schothorst de la Attempto Racing. Gachet a fost omul pus pe fapte mari în ultimele bucle ale cursei, francezul trecând de Riberas în virajul cinci. Schothorst și-a făcut și el loc pe lângă spaniolul din Audi-ul #1, weekend-ul frustrant al belgienilor de la WRT fiind completat de un contact între Leonard și Vanthoor care l-a trimis pe Dries într-un tete-a-queue. Astfel, Gachet Christopher Hasse au terminat pe doi în Audi-ul #25 în fața Audi-ului #66 Attempto și de cel cu numărul 1. Grasser Racing a completat top 5-ul prin echipajul #82 care a luat fața colegilor Bortolotti și Engelhart.

Jamin și Denis Bulatov s-au impus din nou în Silver Cup, în fața Mercedes-ului identic împărțit de Nico Bastian și Jack Manchester. Sainteloc Racing s-a impus și în Pro-Am Cup după ce Mercedes-ul SunEnergy1 Racing n-a mai luat startul în a doua cursă a weekend-ului căci Kenny Habul s-a simțit rău, el neluând parte nici în cursa din GT Sports Club.

În urma acestei penultime etape a sezonului, Meadows și Marciello sunt în fruntea clasamentului piloților în BSS la egal cu Riberas și Mies în timp ce același Raffaele Marciello și-a extins avansul în clasamentul combinat la 11 puncte în fața piloților WRT. Ultima etapă va avea loc la Nurburgring în weekend-ul 14-16 septembrie.

Rezultatele primei curse

Rezultatele cursei a doua

Sursă foto: Gabi Tomescu