BSS Nurburgring: Mercedes AKKA iau titlul după o finală dramatică

BSS Nurburgring: Mercedes AKKA iau titlul după o finală dramatică

Ultima etapă din Blancpain Sprint Series promitea o luptă în cinci pentru titlul din categoria Pro, dar doar două și-au păstrat șansele în viață după prima cursă a weekend-ului, piloții AKKA ASP Raffaele Marciello și Michael Meadows fiind cei care au ieșit cu zâmbetul pe buze după cele 60 de minute de duminică.

Mirko Bortolotti a fost cel mai rapid în prima sesiune de calificări, ceea ce i-a permis lui și coechipierului Christian Engelhart să spere în continuare la titlu. Piloții Grasser ar fi trebuit să remonteze un handicap de 15,5 puncte care-i despărțea de prima poziție înainte de startul în cursa de sâmbătă. Asta deoarece Engelhart nu s-a ridicat la înălțimea lui Bortolotti, timpul de pole pentru cursa de duminică fiind înregistrat de Luca Stolz, care era înscris în Silver Cup pe Mercedes-ul Black Falcon.

Munca piloților Lamborghini ar fi putut deveni mult mai simplă dacă accidentul suferit de Chris Mies la bordul Audi-ului cu numărul 1 ar fi avut urmări mai serioase. Mașina a suferit o problemă la frâne și a ieșit în decor în timpul cele de-a doua sesiuni de calificări. Cu toate acestea, WRT au reușit să o aducă la starea inițială, iar R8-ul s-a prezentat ca nou pe grilă în ambele curse. Un dublu abandon al Audi-ului le-ar fi surâs și lui Raffaele Marciello și Michael Meadows, care veneau în Germania ca rivalii cei mai apropiați ai lui Mies și Riberas având același număr de puncte, dar mai puține victorii.

Bortolotti și Engelhart au controlat fără mari probleme prima cursă pe parcursul căreia nu au avut vreo mașină în față. Christopher Mies și Alex Riberas au terminat pe poziția secundă, în timp ce Will Stevens și Dries Vanthoor (Audi) au ocupat ultima treaptă a podiumului. Cel puțin aceasta ar fi trebuit să fie ordinea dacă Engelhart nu ar fi făcut imprudența de a nu-și trage centurile peste HANS când a preluat mașina de la Bortolotti. În urma acestei greșeli, mașina a fost penalizată cu 30 de secunde care s-au adăugat timpului total al echipajului #63 care a căzut pe 13. Ulterior, comisarii au analizat mașina și au realizat că Engelhart a încercat să-și acopere greșeala, scoțându-și mânușile și distrugând cardul SD care a înregistrat cele filmate de camera de pe bord îndreptată spre pilot. Cumulul de fapte a dus la excluderea mașinii din întreg weekend-ul competițional, iar cei doi nu au mai fost prezenți pe grilă pentru cursa a doua.

Victoria a fost trecută în contul lui Mies și Riberas în urma inconștienței pilotului de la Grasser Racing. Astfel, finala stagiunii 2018 îi punea într-o situație dificilă pe coechipierii din Mercedes-ul AKKA #88: ei trebuiau să recupereze un handicap de nouă puncte. Era, însă, de partea lor poziția pe grilă, căci Marciello a plecat de pe prima linie, în timp ce #1 a plecat din pluton, inversându-se într-un fel rolurile din prima cursă în care Meadows a plecat de pe poziția a 10-a.

Primul stint al cursei de duminică a fost controlat de Luca Stolz care l-a ținut la respect pe Marciello. Echipa pentru care activează italianul s-a mișcat mai repede la boxe și l-a trimis pe Meadows în fața lui Hubert Haupt, în timp ce Alex Riberas a revenit pe pistă pe poziția a cincea. Spaniolul avea nevoie de încă un loc pentru a se asigura că ia titlul, în ciuda unei victorii a Mercedes-ului #88. Ceea ce n-a luat în calcul Riberas a fost că pe patru s-a aflat un pilot Audi „necooperant”: Steijn Schothorst. Aflat în tabăra Attempto Motorsport, olandezul s-a dovedit implacabil tur după tur. În cele din urmă, cu mai puțin de șapte minute rămase, Schothorst a ales o trasă mai largă în primul viraj, iar Riberas s-a insinuat pe interior. Schothorst a revenit la ieșire, și-a făcut loc și, deși Riberas a ripostat pe interior în virajul trei, tot Schothorst avea o bară în față la ieșirea din Mercedes Arena. Cei doi au trecut prin virajele 5-6 lipiți, ceea ce i-a permis lui Ezequiel Perez-Companc (al cărui Lamborghini cu numărul 19 a fost promovat pe 3 în cursa 1) să treacă de amândoi înainte de acul de păr Dunlop.

Contactele repetate dintre Riberas și Schothorst au afectat Audi-ul cu numărul 1, care s-a dus în nisip în același ac de păr, în timp ce Schothorst a revenit pe frânare și l-a depășit pe Companc. Cum, în față, Meadows s-a păstrat la măcar o lungime de mașină în fața lui Hubert Haupt, șansele la titlu ale echipei WRT au fost spulberate. Marciello și Meadows au câștigat titlul, cu Riberas și Mies abandonând, dar vicecampioni. Oare-l vom mai vedea pe Schothorst într-un Audi la anul? Sau echipa germană în tabăra Audi Sport? Ne putem imagina multe scenarii după acest deznodământ electrizant și, totodată, neașteptat de campionat. E frumos, oricum, că lucrurile s-au decis pe pistă, nu în urma unei înțelegeri la boxe între oamenii de la WRT și cei de la Attempto – căci și șeful Audi Sport Chris Reinke s-a aflat la ‘Ring.

Audi-ul cu numărul 25 înscris de Sainteloc Racing pentru Simon Gachet și Christopher Haase a terminat pe ultima treaptă a podiumului general. Francezii de la AKKA au oferit și campionii din Silver Cup, anume Nico Bastian și Jack Manchester care și-au asigurat triumful încă de la etapa anterioară din Ungaria. Titlul în clasa Pro-Am le-a revenit lui Nyls Stieveneart și Markus Winkelhock (Sainteloc Racing), după ce piloții Kessel Piti Bhirombhakdi și Carlo Van Dam au înregistrat un șir de rezultate slabe care le-a măcinat avansul strâns în prima parte a anului.

Sezonul 2018 al Blancpain GT nu s-a încheiat, însă, titlul global și cele din Blancpain Endurance Series fiind încă în aer. Ele vor fi decise cu ocazia ultimei etape ce va avea loc la Barcelona în weekend-ul 28-30 septembrie. Tot Raffaele Marciello se află acum la conducere în ierarhia generală, cu 18,5 puncte avans față de Mies și Riberas, italianul fiind în frunte cu doar un punct în clasamentul aferent doar rundelor de anduranță.

Rezultate complete cursa 1

Rezultate complete cursa 2

Surse foto: Blancpain GT, Gabi Tomescu