BES Barcelona: Mercedes culege titluri pe toată linia

BES Barcelona: Mercedes culege titluri pe toată linia

Mercedes-Benz a dominat fără drept de apel prin Black Falcon și AKKA ASP, care și-au disputat și titlul, ultima etapă a sezonului 2018 din Blancpain Endurance Series, reprezentanții stelei în trei colțuri culegând aproape toate coroanele posibile.

A cincea și ultima etapă din Blancpain Endurance Series a avut loc weekend-ul trecut în Spania pe Circuit de Barcelona-Catalunya. Peste 50 de mașini s-au prezentat la startul întrecerii care avea să decidă direcția în care urmau să se îndrepte titlurile în aproape toate clasele, atât în ierarhia din BES cât și în ierarhia combinată care adună punctele din BES și din BSS.

Startul în ultima cursă a anului a fost unul lipsit de incidente notabile

Tripleta din Mercedes-ul #4 al Black Falcon formată din Luca Stolz, Yelmer Buurman și Maro Engel a fost cea mai rapidă în calificări. Cei trei au reușit o medie de 1:44.312. Obținerea pole-ului le-a adus un punct bonus care i-a adus la egalitate cu echipajul AKKA ASP #88 care pleca abia de pe șase. Prima linie a grilei a fost completată de Audi-ul #1 WRT, care a păstrat șanse la titlul din BES (și cel global) la venirea în Spania. Aston-Martin-ul R-Motorsport #76 s-a calificat pe trei, dovedind până la sfârșit competitivitatea bătrânului V12 Vantage.

Ombra Racing au pornit din pole în Silver Cup, Strakka fiind cei mai rapizi în clasa Pro-Am chiar prin echipajul #42 care se lupta la titlul acestei categorii. Fabien Barthez a revenit cu pole position în BES, plecând din fruntea categoriei Am Cup alături de Eric Debard în Mercedes-ul AKKA #89. Prima sesiune de calificări a fost întreruptă în urma accidentului suferit de Audi-ul #66 Attempto Racing, în timp ce cea de-a doua a fost la rândul ei scurtcircuitată de un steag roșu care a încurcat mai multe echipaje.

Barwell Motorsport au fost campionii (la piloți și la echipe) în categoria Am Cup

Echipajul Black Falcon din pole a dominat autoritar aproape toată întrecerea. Primul schimb, acela al lui Engel, a fost o demonstrație de pilotaj a germanului care a căscat o prăpastie de mai bine de 20 de secunde între el și urmăritorii săi. Nicki Thiim a urcat de pe trei pe doi în prima buclă, dar nu s-a putut ține apoi după Engel, rămânând, totuși, pe doi. Depășirile au fost puține la vârf, deși Mercedes-ul #88 a reușit să-și croiască drum prin pluton cu Marciello și Juncadella la volan pentru ca, în ultimul stint, Vautier să se găsească pe doi în urma Mercedes-ului #4. Acesta din urmă fusese detronat pentru câteva tururi la începutul orei a treia de către Jaguar-ul Emil Frey Racing care a profitat intrând la boxe în timpul unei neutralizări.

În fapt, nici n-am fi putut vorbi despre o ‘luptă’ la vârf dacă nu am fi avut câteva neutralizări prin FCY, care s-au transformat în perioade de timp petrecute în urma safety car-ului, care au mai readus plutonul laolaltă. Probabil cel mai important incident al cursei a fost acela în care a fost implicat Dries Vanthoor. Acesta a lovit Aston-Martin-ul pilotat de Mathieu Vaxiviere, rezultatul imediat fiind o penalizare pentru echipajul #1 care a ieșit astfel din lupta la titlu și a ajuns la sosire abia pe poziția a 16-a.

Victoria (și titlurile de la piloți și echipe din BES) atârnă de recursul celor de la Black Falcon

În cele din urmă, Vautier nu a putut prinde Mercedes-ul identic al Black Falcon, Marciello trebuind să se mulțumească cu două titluri din trei: cel din BSS și cel global, căci titlul din BES a mers către tripleta învingătoare la Barcelona – Stolz/Buurman/Engel… sau așa am crezut după terminarea ostilităților!

Asta deoarece mașina a fost descalificată după ce s-a descoperit bandă izolatoare pe gurile de admisie, ceea ce contravine regulamentului. Black Falcon au răspuns, imediat, că acest detaliu face parte din pregătirea mașinilor lor la fiecare cursă și că nu le aduce vreun beneficiu în ceea ce privește performanța. De aceea, echipa germană a depus un apel, însă, între timp, Raffaele Marciello este campionul ierarhiei piloților Pro, căci mașina #88 a fost urcată pe prima poziție. Rămâne, însă, de văzut care va fi decizia finală. Descalificarea echipajului Black Falcon a adus Ferrari-ul SMP Racing #72 pe doi și Jaguar-ul Emil Frey Racing pe trei, la ultima cursă a acestei mașini. Echipajul #54 Zaugg/Fontana/Grenier s-a impus oricum în Silver Cup și și-a asigurat astfel și titlul în această categorie după abandonul surprinzător al echipierilor Black Falcon de pe mașina #6.

Ferrari-ul SMP Racing/AF Corse #72 a terminat pe trei pe pistă și ar putea fi clasificat pe a doua treaptă a podiumului dacă echipajul #4 e descalificat

Mai jos, în categoria Pro-Am, Nick Leventis, Chris Buncombe și Lewis Williamson au fost declarați campioni. Titlul acesta a confirmat decizia inspirată a formației lui Leventis de a trece de la McLaren, după un sezon 2017 de tristă amintire, la Mercedes-Benz pentru 2018. În fine, campionii clasei Am sunt Adrian Amstutz și Leo Machitski care au mers fluierând către titlu după ce rivalii, tripleta echipei Garage 59 formată din Chris Harris, Chris Goodwin și Alex West, au avut probleme și în această ultimă cursă, în care au căzut victimă unui atac hazardat al lui Alvaro Parente.

Potențiala descalificare a echipei Black Falcon ar schimba ordinea și în ierarhia echipelor. După căderea steagului în carouri, Black Falcon și-au trecut în cont și titlul la echipe în BES, cu AKKA pe doi. Acum, însă, AKKA urcă în frunte. Francezii au, în orice caz, titlul la echipe în clasamentul combinat ca urmare a unei curse modeste pentru Belgian Audi Club Team WRT. Trebuie menționat că fiecare dintre cele cinci etape ale sezonului a fost câștigată de alt producător: Audi a câștigat la Monza, Aston-Martin la Silverstone, Lexus la Paul Ricard și BMW la Spa-Francorchamps în cursa de 24 de ore.

Rezultate complete (provizorii) aici