Formula 1 Australia: Preview

Melbourne este, ca deobicei, gazda debutului de sezon din Formula 1. Ferrari și Mercedes sunt din nou în prim-plan în 2019, dar sezonul este lung și imprevizibil, iar primul Mare Premiu al anului ne oferă cea dintâi oportunitate să ne facem o impresie asupra forțelor echipelor în regim de weekend de cursă.

Pentru a nu vă prezenta aceleași informații ca anii trecuți despre fiecare Mare Premiu, am decis să schimbăm puțin structura preview-urilor noastre de cursă. Vom încerca ca în fiecare articol să facem un fel de Form Guide. Vom creiona un clasament cat mai aproape de realitate bazat pe etapele anterioare şi pe forma arătată de echipe în antenamente libere, calificări sau cursă. Cum acum este vorba de prima etapă a sezonului, singurele la care ne putem raporta sunt cele 8 zile de test din Barcelona. Alături de articol găsiți și un material vizual cu toate informațiile despre circuit, împachetate într-un format nou. Așadar:

Scuderia Ferrari

Italienii au încheiat cele 8 zile de test cu cel mai rapid timp overall, dar şi cea mai bună medie de timp în regim de simulare de cursă. Din punct de vedere al fiabilităţii lucrurile nu au fost chiar 100%, însă nimic îngrijorător. Un nou şef de echipă apreciat de absolut toţi membrii ei a readus calmul atât de necesar într-o echipă latină. Scuderia Ferrari porneşte aşadar cu prima şansă.

Mercedes

Mercedes a testat adevăratul monopost, varianta 2019, abia în al doilea test de la Barcelona. Lewis Hamilton a venit la 3 miimi de cel mai bun timp al lui Sebastian Vettel, însă simulările de cursă scot la iveală, în medie, un deficit de 0.3s pe tur. Adăugăm la asta şi problemele de comportament pe pistă ale monopostului W10 şi vedem de ce Mercedes este creditată cu a doua şansă la antipozi. Va fi interesant de văzut care este diferenţa reală între monoposturi la final de Q3.

Red Bull Racing

Christian Horner declara optimist că cele 8 zile de test din pre-sezon au fost cele mai bune din întreaga lui carieră alături de Red Bull şi că parteneriatul cu noul motorist Honda este mai mult decât ideal. Piloţii Red Bull nu au avut şansa de a pilota la limită monopostul RB15, iar asta ne-a împiedicat să evaluăm o eventuală mapare Q3 a celor de la Honda. În ceea ce priveşte simulările de cursă, Red Bull pare să fie la 2 zecimi de rivalii de la Mercedes. Asta în ciuda afiramţiilor lui Helmut Marko, care vede echipa austriacă în faţa gigantului german. Din nou, claificările de sâmbătă vor scoate la iveală progresul japonezilor la capitolul performanţă. Pentru că în ceea ce priveşte fiabilitatea, lucrurile sunt clare.

Renault

Francezii au încheiat sezonul trecut pe locul 4 şi după testele din pre-sezon, cel puţin atât cât a lăsat echipa să se vadă, par să fie tot pe locul 4. Se vorbeşte despre un plus de 40CP pentru PU-ul francez, însă nici concurenţa nu a stat degeaba în pauza de iarnă.

Haas F1 Team

Echipa condusă de Gunther Steiner pare să fie a 5-a înainte de începerea sezoului, la mică distanţă faţă de Renault. Ca ritm de cursă stă mai bine decât monopostul francezilor şi nu e exclus să vedem o rocadă între cele două echipe dupa primele sesiuni de antrenamente libere.

Alfa Romeo Racing

Fosta echipă Sauber este o supriză plăcută. Monopostul C38 are un potenţial imens, însă în acest moment piloţii nu au reuşit să găsească un setup optim. Nu este la acelaşi nivel de downforce cu greii F1 însă conceptul general al monopostului pare să fie corect. Fosta echipă a lui Peter Sauber nu poate decât să evolueze.

Scuderia Toro Rosso

Micuţa grupare din Faenza nu a arătat rău în teste. PU-ul Honda pare să aibă suficient suflu, mai ales atunci când se activează maparea agresivă pentru calificări. Nici la capitolul ritm de cursă nu stau rău, însă monopostul STR14 nu beneficiază de acelaşi downforce ca al celor din faţa sa şi, ca atare, locul 7 pare să fie cel corect pentru ei.

Racing Point

Având viitorul financiar asigurat, Racing Point a venit în teste cu un monopost hibrid. Mai multe elemente preluate de la mașina de anul trecut au făcut însă dificilă evaluarea corectă a performanţelor. Cu siguranţă monopostul se va schimba pe parcursul anului.

McLaren

Echipa din Woking pare să fi eliminat problemele cu care s-a confruntat în 2018, însă cele mai rapide tururi ale lui Norris si Sainz par mai degrabă încercări disperate de a-şi demonstra că lucrurile sunt pe drumul cel bun.

Williams Racing

Pentru Williams, începutul de sezon pare să ne demonstreze că atunci când crezi că ai ajuns la cel mai jos nivel, există şi subsolul. Iar „retragerea” lui Paddy Lowe nu poate decât să accentueze haosul.

Program sesiuni (orele României):

  • Vineri, ora 3:00 – Antrenamente libere 1
  • Vineri, ora 7:00 – Antrenamente libere 2
  • Sâmbătă, ora 5:00 – Antrenamente libere 3
  • Sâmbătă, ora 8:00 – Calificări
  • Duminică, ora 7:10 – Cursă

Leave a Reply

Your email address will not be published.