Mercedes a lovit prima în 2019, dar nu prin Lewis Hamilton, ci prin Valtteri Bottas, care s-a impus la Melbourne fără emoții. Recompensa? 26 de puncte!

Imperial de la start până la sosire, Bottas a câștigat primul Mare Premiu al anului, impresionând în mașina Mercedes în timp ce Lewis Hamilton nu a putut ține pasul cu coechipierul său. Finlandezul a plecat ca din pușcă la start și s-a desprins fără probleme de poleman-ul britanic, convertind o strategie cu o oprire în prima sa victorie din 2017 încoace.

Pentru Bottas, anul 2018 a trecut fără succes, însă dacă existau dubii legate de locul său în echipa germană, acestea s-au evaporat temporar. Finlandezul a făcut o cursă magistrală, terminând la peste douăzeci de secunde de urmăritori. Încrâncenarea este prezentă, Bottas întrebând prin radio dacă n-ar fi bine să mai oprească o dată pentru pneuri noi în încercarea de a reuși și cel mai rapid tur al cursei, recompensat acum cu un punct. Răspunsul a fost negativ, iar punctul extra i-ar fi putut reveni în final lui Max Verstappen, dar Bottas a plusat în penultimul tur chiar și pe gume vechi, pentru a-și trece în cont în premieră 26.

Supremația Ferrari văzută în teste nu s-a concretizat nici în cursă. După ce în calificări Scuderia a fost la aproape o secundă de rivalii de la Mercedes, Sebastian Vettel și Charles Leclerc s-au văzut nevoiți să renunțe chiar și la ultimul loc pe podium. Monegascul a fost vioara a doua în cadrul echipei până în ultima parte a cursei, când ritmul său a crescut pe măsură ce al lui Vettel scădea. Ordinile de echipă este posibil să-l fi privat de un loc în fața coechipierului său.

Acesta i-a revenit lui Verstappen. Olandezul a pornit cu dreptul în sezon la bordul monopostului Red Bull motorizat mai nou de Honda, presându-l pe final chiar și pe Hamilton după ce l-a depășit inteligent pe Vettel la mijlocul cursei. O greșeală în partea finală a Marelui Premiu i-a pus bețe în roate lui Verstappen, care a reușit totuși să se apropie la sub o secundă de campionul mondial. A fost puțin prea târziu.

Spre deosebire de Verstappen, Pierre Gasly nu și-a început cariera la Red Bull așa cum se aștepta. Francezul a pornit abia al 17-lea în cursă, dar în ciuda unei mașini mult superioare celor din jurul său, nu a reușit să urce decât până pe locul 11. Gasly a părut să fie prea puțin curajos în duelurile 1 la 1 într-un clasament care a fost extrem de strâns – cum era de așteptat – în spatele primelor mașini.

Locul 6 i-a revenit în final lui Kevin Magnussen. Danezul de la Haas a condus până la final un grup de șase mașini diferite, doar una ieșind din puncte la trecerea liniei de sosire. Nico Hulkenberg a dus Renault-ul său pe locul 7, iar acesta a fost urmat îndeapoape de Kimi Raikkonen de la Alfa Romeo și de Lance Stroll de la Racing Point. Daniil Kvyat a obținut ultimul punct pus în joc după ce l-a ținut cu brio în urmă pe Gasly, cei cinci rulând în șir indian în ultima parte a cursei.

This image has an empty alt attribute; its file name is D11yBspX4AA72XQ.jpg:large

Pentru Daniel Ricciardo, Marele Premiu al său „de casă” nu putea să fie mai frustrant. Australianul și-a văzut noul monopost Renault pierzându-și aripa față în întregime la start, când a fost nevoit să evite mașinile din jurul său luând-o pe iarbă în zona ieșirii de la boxe. Ricciardo a abandonat la mijlocul Marelui Premiu, pagubele văzându-l la un tur în urma liderilor, pe penultimul loc. Celelalte două abandonuri ale cursei au fost semnate de Romain Grosjean și Carlos Sainz, ambii având probleme mecanice. Spaniolului i-a cedat motorul în prima parte a cursei, în timp ce – incredibil – Grosjean s-a oprit după ce roata stânga-față i-a cedat după niște probleme la boxe care parcă au întors timpul înapoi cu un an.

Mașinile Williams au fost ultimele clasate, cu George Russel făcând o cursă singuratică pe locul 16, în fața unui Robert Kubica care și-a pierdut la rândul său aripa față în primul tur. Polonezul va fi însă mulțumit că a trecut linia de sosire la primul său Mare Premiu de la revenirea improbabilă în sport.

Debutanții Antonio Giovinazzi și Alexander Albon s-au clasat în fața mașinilor Williams în monoposturile Alfa Romeo, respectiv Toro Rosso, în timp ce Sergio Perez de la Racing Point a trecut linia de sosire pe 13. Lando Norris a completat clasamentul, terminând pe 12 la capătul unui Mare Premiu frustrant, tânărul britanic fiind prins de numeroase ori în spatele unor monoposturi mai lente.

În final, Bottas a meritat o victorie absolut impresionantă. „Nu știu ce să spun. A fost cea mai bună cursă a mea. M-am simțit grozav în mașină,” a spus finlandezul la final, reușind cu greu să-și explice cum a avut așa o zi grozavă. Mercedes, cu 44 de puncte în tolbă, nu putea începe mai bine anul.

Leave a Reply

Your email address will not be published.