Au trecut aproape două săptămâni de la MP al Australiei. Ias asta înseamnă că suntem din ce în ce mai aproape de un nou weekend de cursă ce ne va da prilejul să găsim răspunsul la întrebarea: Au scăpat Mercedes iar în câştigători ?

Înainte de a prezenta infograficul cu tot ceea ce trebuie să ştiţi depsre MP al Bahrain-ului, să facem un mic „form guide” al echipelor angrenate în Marele Circ. Începem prin a prezenta un grafic care arată întârzierea procentuală faţă de Mercedes a fiecărei echipe în urma sesiunii de calificări de la antipozi. Graficul va fi schimbat în fiecare preview şi va reflecta într-un mod precis diferenteţele din calificări fără loc de interpretări. Matematica e matematică! Să începem!

Mercedes

Începea sezonul cu a doua şansă. Majoritatea analiştilor şi insiderilor erau de părere că Mercedes are un monopost rapid, însă problemele de comportament arătate în Barcelona aveau să-i facă pe cei mai sus numiţi (printre care şi eu) să aleagă Scuderia drept cap de serie nr. 1 în Australia. Realitatea a fost alta. Mercedes a venit cu un monopost mai bine înţeles şi ca atare a dominat copios întreg weekend-ul australian. Va continua forma bună şi în Bahrain?

Scuderia Ferrari

Mai ţineţi minte la şcoală când întreba învăţătoarea dacă ai invăţat, iar tu răspundeai că da? Iar când erai scos în faţa clasei te uitai neputincios la ceilalţi încercând să-ţi aminteşti despre ce e vorba în lecţie? Aşa a arătat Ferrari în primul MP al sezonului. Cel puţin nu s-a mai bătut cu pumnul în piept la lansare să spună că asta e monopostul cu care or să câştige tot. Da, aşteptările erau mari. Atât din partea lor, din partea tifosilor dar şi din partea celor care doreau ca Mercedes să aibă un rival pe măsură în 2019. Am văzut însă o echipă care a fost luată prin suprindere, încercând să limiteze daunele în fiecare zi de concurs din Australia. A fost vorba de condiţiile de pistă? De temperatură? De pneurile pe care inginerii se pare că nu le-au descifrat complet? De un setup complet greşit? Sau de probleme cu power unit-ul care au dus la apariţia acestor simptome secundare pe care echipa nu le-a putut reduce? Bahrain este o pistă complet diferită faţă de cea din Albert Park. Teoretic, aici, inginerii italieni nu mai pot apela la aceleaşi scuze. Avem de-a face cu un circuit power sensitive. Deci, dacă problemele celor de la Ferrari au fost la power unit, atunci ne vom da seama imediat. Altfel, dacă problemele ţin de pneuri sau setup, situaţia ar trebui să se îmbunătăţească.

Red Bull Racing

Incredibil rezultat pentru echipa lui Dieter Mateschitz în Australia. Cred că până şi cei mai optimişti suporteri Red Bull nu ar fi pariat pe un rezultat cu un monopost austriac pe podium. Honda a făcut progrese remarcabile faţă de anul trecut. La capitolul fiabilitate stă foarte bine dar nici cu puterea nu mi-e ruşine. Evident, trebuie să-i dăm cezarului ce e al cezarului. Şasiul proiectat de Adrian Newey ajută enorm. Este puţin cam greu să ne dăm seama exact care este diferenţa între Red Bull şi Ferrari. Cert este că austriecii nu se bat (deocamdată) cu Mercedes. Iar dacă Ferrari îşi găseşte forma bună din pre-sezon atunci în mod sigur putem spune că Red Bull este a treia echipă în acest moment.

Haas F1 Team

Echipa lui Gene Haas a început sezonul exact cum a făcut-o şi anul trecut. Numai că de data asta a reuşit să termine cursa. Cu un monopost. E bine şi aşa. În calificări au încheiat la jumătate de secundă în spatele celor de la Red Bull, diferenţa fiind mai mare în cursă. Dar, să admitem că PU-urile Ferrari au avut probleme (asta pentru că mi-e greu să cred că toate echipele propulsate de Ferrari au greşit setup-ul sau nu au înţeles pneurile) şi că au fost nevoite să activeze mapări ultra conservatoare. Ar fi putut câştiga Haas 5 zecimi faţă de Red Bull în calificări? Hai să vedem ce ne rezervă acest weekend. Am spus de la început că prima imagine cât de cât corectă o s-o avem după primele trei curse, aşa că…

Alfa Romeo

Porniţi în cursă de pe locul 9, elveţienii demonstrează că au un început de an mult mai bun ca în 2018. Raikkonen a adus primele puncte pentru Alfa Romeo şi lucrurile arată bine pentru viitor. Se zvoneşte că problemele pe care le-a avut Ferrari la PU au afectat şi echipele client, Alfa putând avea un weekend şi mai competitiv dacă ar fi beneficiat de un PU în minţile lui.

Renault

Un weekend greu pentru Renault în Australia. Un weekend care va trebui să-i facă pe francezi să fie foarte duri cu ei înşişi pentru că în momentul de faţă Renault nu este acolo unde Cyryl Abiteboul spera să fie înainte de începerea sezonului. Problemele de fiabilitate la MGU-K (nerezolvate se pare din 2018) par că-i dau dreptate lui Christian Horner atunci când spune că Honda este alegerea perfectă. Şi cum în 2018 Abiteboul spunea că din acest sezon perioada de tranziţie la Renault se termină şi că constructorul începe să se axeze pe performanţă, este clar că există multă presiune pe umerii lui.

McLaren

Una caldă, una rece pentru echipa din Woking. După supriza din calificări când Lando Norris reuşea un loc 8 pe grilă, vine duşul rece din cursă şi-l trage pe dreapta pe Sainz cu probleme la acelaşi MGU-K buclucaş (remember Renault în Austria 2018?). Una peste alta, dacă nu există probleme de fiabilitate McLaren pare să arate semne de revenire. Şasiul nu este tocmai rău. Direcţia de dezvoltare aerodinamică pare extrem de îndrăzneaţă dar până acum nu a părut că ar fi greşită. McLaren nu poate decât evolua de aici înainte.

Racing Point

Fosta echipă Force India porneşte cu a 7-a şansă în Bahrain. După ce a adus un pachet aerodinamic destul de cuprinzător în Australia, echipa speră să înceapă să devină competitivă şi să urce în clasament în prima jumătate a lui. Locul 9 al lui Lance Stroll demonstrează că atunci când există o siguranţă financiară şi psihică în cadrul echipei lucrurile încep să se mişte. Va fi interesant de văzut dacă performanţa „liderului” Perez din Australia a fost de conjunctură sau dacă Stroll nu este chiar atât de slab pe cât îl crede lumea.

Scuderia Toro Rosso

Un punct pentru Kvyat în Australia este un început promiţător pentru echipa din Faneza. Sora mai mică a celor de la Red Bull a arătat pe alocuri că poate să urce mai sus în clasament, eficienţa aerodinamică fiind cea care îi trage înapoi în acest moment. Evident, pe parcursul anului, Toro Rosso va aduce o serie de update-uri, mai ales că filosofia aerodinamică a lor este diferită de cea a Red Bull.

Williams Racing

Fără doar şi poate, echipa lui Frank Williams este în acest moment de departe, cea mai slabă e pe grilă. Faptul că a ratat jumătate din primul test este destul de grav însă, după cum a ieşit la iveală în Australia, greşeala fundamentală de design descoperită în primul weekend de cursă al anului lasă puţine şanse de revenire unei echipe emblematice a campionatului.

Infografic Bahrain 2019