MotoGP Argentina: Clash of the titans reloaded, Marquez vs Rossi

Pauza de 3 saptămâni dintre etapa qatareză și cea argentiniană a fost parcă prea lungă, doza de adrenalină arabă lăsând apetitul deschis pentru mai multă acțiune într-un sezon ce promite să fie peste cel din 2016.

Dacă polemicile obișnuite etapei argentiniene cu Marquez și Rossi în prim plan nu au fost exagerate, deși anumite postări din social media au încercat să instige, capul de afiș a fost disputa despre aerodinamica Ducati. Dorna a soluționat disputa, inovațiile italienilor fiind declarate legale și pot fi folosite de-a lungul sezonului, de asemenea, Dovizioso rămâne cu victoria din Qatar.

La finalul cursei din Qatar echipele Aprilia, Honda, Suzuki  și KTM au depus oficialilor o plângere legată de un element aerodinamic utilizat pe motocicletele de uzină Ducati (plus Pramac-ul lui Bagnaia), o aripa de carbon plasată sub furca spate, înaintea roții. Acest element avea rolul de a asigura mai multă apăsare  pe spate, intenția fiind de a elimina din uzura excesivă a gumei spate, una din problemele știute ale prototipurilor bologneze.

Restul constructorilor din campionat au dorit ca Ducati să clarifice rolul inovației, dacă acel element crește top speed-ul motocicletei și nu în ultimul rând dacă își poate modifica poziția pe durata cât rulează motocicleta pe pistă. 

Ceea ce bănuiau constructorii nu s-a adeverit, însă Gigi Dall’Igna s-a arătat deranjat că anumite secrete tehnice au trebuit dezvăluite în fața comisiei tehnice ți a reprezentanților echipelor implicate, mai mult l-a apostrofat și pe Petrucci care în interviurile ultimei zile de teste din Qatar ar fi comentat anumite aspecte tehnice.

Din rândul constructorilor a lipsit Yamaha, niponii fiind și ei ținta unei audieri asemănătoare anul trecut în Qatar.

O altă poveste care ne-a ținut în tensiune a fost incendiul ce a distrus echipamentele dar și motocicletele clasei MotoE, în a doua zi de teste oficiale de la Jerez.

Incendiul s-a produs noaptea când paddock-ul improvizat pentru MotoE a rămas nesupravegheat, cauza fiind explozia unei baterii de reîncărcare, deflagrația mistuind toate echipamentele și din păcate și motocicletele celor 12 echipe implicate.

Urmarea nefericitului eveniment a fost anunțul anulării primelor 2 etape din luna mai, Jerez și Le Mans și începerea sezonului în iulie odată cu etapa germană.

Dacă inițial s-au anunțat 5 etape, acum s-a modificat formatul finalei de la Misano, pe ciruitul Marco Simoncelli ținându-se 2 manșe.

La MotoGP încă nu putem să afirmăm care este raportul de forțe real, această etapă a campionatului, până la sezonul european deschis de Jerez fiind una cu rezultate atipice. Anul trecut outsiderii au fost protagoniști, Cal Crutchlow câștigând în fața lui Johann Zarco și Alex Rins cu Miller pe locul 4 după celebrul start decalat din pole position, în timp ce Marquez și Rossi au condimentat cursa, redeschizând seria incidentelor de pe Termas de Rio Hondo.

Anul acesta, victoria se va juca cel mai probabil între piloții HRC și Ducati, cu Cal Crutchlow în ecuație, însă sunt așteptate rezultate de senzație de la Suzuki, cel mai probabil cu Alex Rins, spaniolul fiind creditat cu șansa unei victorii până la debutul rundelor europene.

Mai jos pe grilă se poate întâmpla practic orice, Aprilia este la bătaie pentru top10, acolo  unde încearcă să acceadă și KTM, dar pentru moment doar cu echipa factory, Tech3 având probleme cu trecerea de la Yamaha la motocicleta austriacă și integrarea în echipă a lui Miguel Oliveira, alături de Hafizh Syahrin. 

În rândul echipelor private, ordinea este deschisă de LCR, team-ul lui Luccio Cecchinello, pentru următoarele locuri bătându-se Pramac cu noua structură Petronas SRT. 

Competitivitatea grilei este din păcate stricată de situația financiară precară a celor de la Reale Avintia, care s-au întins în 2019 mai mult decât le permite bugetul, echipa de MotoGP având de suferit sub aspectul performanțelor pe pistă.

Balul la Moto2 a fost deschis de Lorenzo Baldassarri de la echipa Pons, însă forța de bătut la clasă va fi Dynavolt Intact ce mizează pe experiența lui Thomas Luthi și dorința de afirmare a lui Marcel Schrotter. Echipa germană va trebui să țină piept celor de la Marc VDS care vor să se impună prin piloții Alex Marquez și Xavi Vierge, însă planurile acestora sunt perturbate de Augusto Fernandez, Sam Lowes sau Remy Gardner, ultimul din păcate fiind tras în jos de fragilitatea echipei SAG.

La clasa Moto3 se așteaptă un rezultat mare din partea localnicului Gabriel Rodrigo, aflat în acest an pe o motocicletă competitivă, pregătită de Fausto Gresini, alte predicții fiind încă greu de făcut, neavând o idee certă legată de ierarhizarea grilei ce abundă de debutanți.

Certitudinile clasei sunt Dalla Porta, Canet, Fenati cu italienii Antonelli și Arbolino ceva mai serioși în intenții, în ce privește restul grilei, o victorie poate veni de oriunde, așa cum s-a întâmplat în Qatar unde primul succes a fost bifat de Kaito Toba.

Primele antrenamente vor începe vineri de la ora 14, în ordinea Moto3, Moto2, MotoGP, transmisiile în România fiind pe postul Eurosport.