Formula 1 Bahrain: Ferrari domină antrenamentele libere

Al doilea weekend de cursă al sezonului a început ! Monoposturile sunt pregătite și este timpul să vedem dacă ierarhia stabilită în Australia se schimbă în deșertul din Regatul Bahrain. Începem ca de obicei cu sesiunile de antrenamente libere.

Free Practice 3 – Dominația Ferrari continuă. Leclerc preia ștafeta de la Vettel

Scuderia Ferrari continuă galopul de sănătate în Bahrian și se impune și în ultima sesiune de antrenamente libere. Charles Leclerc a fost cel mai rapid dintre piloții Ferrari oprind cronometrul la 1m29.569s. Monegascul a fost mai rapid decât coechipierul său cu 169 de miimi de secundă.

Lewis Hamilton a fost al treilea la peste 7 zecimi în urma lui Leclerc, iar Valtteri Bottas al patrulea cu 50 de sutimi mai lent decât cvintuplul campion mondial. După cum spuneam ieri, rezultatele nu sunt reprezentative. În calificări va fi mult mai răcoare, motiv pentru care ecarturile se vor strânge.

În plus, potrivit ultimelor informații din Bahrain, Mercedes ar fi rulat cu o mapare mai conservatoare a PU-ului (deși la cât de nervos a părut monoopstul W10 n-aș zice) pentru că ar avea o problemă la sistemul de răcire ce urmează a fi remediată abia la M.P. al Spaniei. Din acest motiv, Mercedes a ales să nu forțeze PU-ul inutil. Să fie oare asta adevărul? Vom vedea în calificări.

Romain Grosjean a fost al 5-lea la sfârșitul sesiunii. Este pentru prima oară în acest weekend când francezul reușește să fie mai rapid decât coechipierul lui. Aproape 1.3s este întârzierea celor de la Haas față de Charles Leclerc.

Nico Hulkenberg a fost următorul clasat, el fiind din nou mai rapid decât Daniel Ricciardo. În urma germanului îl găsim pe Lando Norris, britanicul făcând din nou o sesiune excelentă pentru McLaren. Doar 4 sutimi de secundă între el și Renault-ul lui Hulkenberg.

Max Verstappen a fost abia al 8-lea, la 4 sutimi de Norris. Olandezul a fost urmat de Carlos Sainz de la Renault și de rusul Kvyat, pilotul celor de la Toro Rosso. De remarcat că între locurile 5 și 10 au fost doar 4 zecimi de secundă diferență.

Primul în afara top 10 a fost Kimi Raikkonen. El a fost urmat de Pierre Gasly de la Red Bull. Francezul încheie FP3 la 4 zecimi de coechipierul său, nereușind să țină pasul cu acesta.

Kevin Magnussen a fost al 13-lea la 7 zecimi de Grosjean. Perechea Stroll – Perez a terminat FP3 pe locurile 14 și 15, cu australianul Daniel Ricciardo pe 16 la aproape 2 secunde de lider și la 0,7s de Hulkenberg. Este clar că fostul pilot al celor de la Toro Rosso încă nu s-a adaptat la monopsotul RS19.

Alexander Albon a fost al 17-lea, urmat de Antonio Giovinazzi de la Alfa Romeo și, cum era de așteptat, de piloții Williams cu Russell din nou mai rapid decât Kubica. Doar 138 de miimi între cei doi.

© f1.com

Free Practice 2 – Ferrari continuă să impună ritmul, de data aceasta cu Vettel

A doua sesiune de antrenamente libere s-a desfășurat în condiții meteo mult diferite față de ceea ce am văzut în FP1. 25 de grade în aer și 31 de grade la nivlul pistei, față de cele 28 de grade din aer în FP1 și cele 50 de grade de la nivelul asfaltului.

Scuderia Ferrari a continuat forma bună arătată în primul antrenament și a ocupat din nou primele două locuri ale clasamentului sesiunii, de data asta Sebastian Vettel fiind mai rapid decât coechipierul Leclerc.

Germanul a oprit cronometrul la 1m28,846s, în urma lui Leclerc având o întârziere de doar 35 de miimi de secundă. Interesantă și strategia celor de la Ferrari care au ales să facă și o a doua simulare de calificare cu pneuri soft noi spre deosebire de celelalte echipe care s-au rezumat doar la o singură tentativă. De spus că Sebastian Vettel a ieșit larg în ultimul viraj al celei de-a doua simulări de calificare pierzând aproape 3 zecimi de secundă. Asta înseamnă că în FP2, cel mai bun timp al său s-ar fi putut apropia de 1m28,5s.

Condițiile din FP2 se vor regăsi și mâine în calificări iar Ferrari va beneficia de informațiile adunate azi. Ceea ce se va întâmpla este că Ferrari își va compromite ușor a treia sesiune de antrenamente când va porni cu un set de Soft-uri uzate iar asta înseamnă că în FP3 vor avea doar un singur set de pneuri noi. Dar cum FP3 ale loc la mijlocul zilei, condițiile de pistă nu vor fi deloc reprezentative.

Lewis Hamilton și Valtteri Bottas au încheiat FP2 pe locurile 3 și 4. Piloții Mercedes nu au reușit să se apropie de monoposturile roșii încheind sesiunea la 0,6, respectiv 0,7s de lider.

Surprinzător Nico Hulkenberg, din nou cel mai rapid pilot al celor de la Renault. Germanul a fost al 5-lea. Ceea ce este și mai important este că a fost mai rapid decât Max Verstappen clasat al 6-lea la aproape 9 zecimi de Vettel. Să fie ăsta un început de reviriment pentru Renault?

Magnussen a fost al 7-lea, iar în urma lui din nou surprinzătorul Norris. Britanicul a încheiat FP2 la puțin sub 1,2s de lider.

Romain Grosejan a avut o după amiază mai bună fiind al 9-lea în clasamentul sesiunii și la mai puțin de o zecime de secundă de Magnussen.

Ultimul în top 10, Daniil Kvyat. Rusul a fost urmat de Carlos Sainz, al doilea pilot McLaren, la o zecime mai în spate.

Pierre Gasly a fost al 12-lea. Până acum un week-end dezamăgitor pentru francezul despre care se spera la începutul sezonului că-i va face probleme lui Verstappen.

Alexander Albon a fost al 13-lea, în urma tailandezului fiind Sergio Perez și Daniel Ricciardo. Australianul a fost mai lent decât Hulkenberg cu 1,2s.

Kimi Raikkonen a fost al 16-lea pentru Alfa. În urma lui, Lance Stroll și coechipierul Giovinazzi. De menționat că Alfa Romeo au avut probleme la sistemul de răcire. Inginerii au descoperit scurgeri de lichid la ambele monoposturi la începutul sesiunii, piloții fiind nevoiți să declare forfait relativ devreme.

Williams încheie clasamentul, cu Russel din nou în fața lui Kubica.

© f1.com

Free Practice 1 – Leclerc și Vettel în fruntea plutonului, în prima sesiune a weekendului

Prima sesiune de antrenamente libere din Bahrain a stat sub semnul Ferrari. Italienii au venit în micul regat din orientul mijlociu cu speranța că au rezolvat problemele întâmpinate în Australia. Ultimele informații arată că Ferraria a venit cu un sistem de răcire supradimensionat pentru antipozi care a dus la o scadere a boost-ului și la apariția fenomenului de autodetonare în piston. Singura modalitate de a proteja power unit-ul a fost activarea unei mapări extrem de conservatoare (germanii de la Auto Motor und Sport vorbesc de o scădere între 30 și 40 CP).

Prima sesiune de antrenamente a fost extrem de importantă pentru Scuderia Ferrari în primul rând pentru a vedea dacă soluțiile găsite în aceste 2 săptămâni le rezolvă problemele. Și se pare că da, pentru că piloții Ferrari au fost cei mai rapizi în această primă sesiune.

Charles Leclerc s-a împus așadar în FP1 stabilind un timp de 1m:30.354s (pneuri Soft -C3), el fiind cu 263 de miimi mai rapid decât Sebastian Vettel. Piloții Ferrari au început cu pneurile cele mai moi ocupând locurile 4 și 5 după primele 40 de minute ale sesiunii. Cu al doilea set de pneuri Soft au forțat ceva mai mult detronându-i pe piloții Mercedes ce erau instalați în fruntea clasamentului provizoriu.

Vorbind de Mercedes, să spunem că Bottas și Hamilton au ocupat la sfârșitul sesiunii locurile 3 și 4. În primele 40 de minute ei au folosit pneurile Medium (C2) și au fost mai rapizi decât Ferrari sau Red Bull (cu pneurile Soft). Se părea că istoria din Australia se va repeta și în Bahrain. Însă în a doua parte a sesiunii, monoposturile Mercedes încălțate cu pneurile Soft nu au fost la fel de rapide ca cele Ferrari, Bottas încheind pe locul 4 la aproape 1 secundă în spatele lui Leclerc iar Hamilton la aproape 3 zecimi mai în spate.

Max Verstappen a fost al 5-lea pentru Red Bull. Monopsotul cu numărul 33 a avut o întârziere de puțin peste 1,3s față de Leclerc. Olandezul a fost urmat în clasament de coechipierul Pierre Gasly, cu o zecime și jumătate mai lent.

Carlos Sainz a adus McLaren în top 10. Spaniolul a fost al 7-lea la puțin peste o secundă și jumătate de lider. De menționat că el beneficiază în acest week-end de un PU complet nou, după ce în Australia unitatea MGU-K a cedat. Inginerii Renault au declarat că aceasta este complet distrusă neputând fi reutilizată, în schimb, ICE-ul, TC-ul și MGU-H-ul pot fi refolosite, dar ca o măsură de precauție McLaren a optat pentru înlocuirea completă a PU-ului.

Nico Hulkenberg pune primul Renault de uzină pe locul 8, la aproape 1,7s de lider. El a fost urmat de Daniil Kvyat de la Toro Rosso. Top 10 este închis de Raikkonen. Finlandezul de la Alfa Romeo a avut puțin peste 2 secunde întârziere față de Leclerc.

Australianul Ricciardo a fost primul sub linie, între el și coechipierul Hulkenberg fiind aproape 4 zecimi de secundă. De spus că echipa Renault a decis să-i schimbe șasiul lui Ricciardo după ”zborul” din Australia de la start.

Primul Haas apare abia pe locul 12. Danezul Magnussen a fost urmat de Alexander Albon, al doilea pilot al celor de la Toro Rosso. Sergio Perez a fost al 14-lea și cel mai rapid pilot Racing Point la 2,5s de Leclerc.

Lando Norris a fost al 15-lea. Britanicul a fost urmat de Antonio Giovinazzi de la Alfa Romeo și Romain Grosjean, al doilea pilot Haas. Lance Stroll a fost abia al 18-lea, la puțin peste 3 secunde în urma lui Leclerc.

După cum ne așteptam, Williams ocupă ultimele 2 locuri pe grilă. George Russel a fost al 19-lea iar Robert Kubica al 20-lea. Ambii cu o întârziere de 3,8s.

© f1.com