Formula 1 Bahrain: Leclerc obține primul pole din carieră pentru Ferrari

Charles Leclerc a fost cel mai rapid în sesiunea de calificări din Bahrain, urmând să plece pentru prima oară în carieră din pole position.

Ferrari s-a instalat acolo unde era așteptată odată cu calificările din Bahrain, iar Charles Leclerc și-a continuat weekendul grozav reușind să obțină pentru prima oară pole-position-ul în Formula 1. Sebastian Vettel a completat 1-2-ul pentru Ferrari, cu cei de la Mercedes ocupând linia a doua a grilei de start.

Leclerc a fost mai rapid decât oricine altcineva cu ambele sale tururi din Q3, coborând timpul la 1:27.866 pentru a stabili un nou record al circuitului. Cu singurul său tur rapid din ultima parte a calificărilor, Vettel nu a reușit să se apropie decât la 0.294s de tânărul său coechipier. Puțin mai în spate, Lewis Hamilton s-a calificat în fața lui Valtteri Bottas în cele două mașini Mercedes. Ambii au fost la sub o zecime de secundă de Vettel.

Ferrari și Mercedes au fost echipele care au fost dominante în întreg weekendul din Bahrain, în timp de Red Bull părea mereu în pericol să fie înghițită de echipele care se luptă pentru titlul de best of the rest. Max Verstappen a reușit să obțină locul 5 în calificări, dar diferența dintre el și Kevin Magnussen sau Carlos Sainz a fost infimă.

Danezul va porni al 6-lea din mașina Haas, în timp ce McLaren a intrat la rândul ei cu ambii piloți în top 10. În urma lui Sainz s-au mai clasat Romain Grosjean, Kimi Raikkonen și Lando Norris.

Q1

Ferrari a început calificările dând din start semnalul de alarmă celor de la Mercedes. Leclerc și Vettel au fost cu peste o jumătate de secundă mai rapizi decât piloții echipei germane, Bottas fiind chiar la peste o secundă de Leclerc. În urma celor două echipe favorite la pole, bătălia s-a dat pentru accederea în Q2, iar clasamentul s-a dovedit a fi din nou foarte strâns.

Daniil Kvyat, Antonio Giovinazzi și Sergio Perez erau în pericol cu câteva secvențe înainte de finalul celor 18 minute, iar dintre ei doar Giovinazzi a fost eliminat, alături de cei doi candidați permanenți, George Russel și Robert Kubica. Polonezul a fost din nou cel mai lent pilot de pe grilă în calificări, iar imediat deasupra celor de la Williams s-a regăsit Lance Stroll de la Racing Point.

La fel ca în Australia – când Pierre Gasly fusese eliminat prematur – o mare surpriză a apărut și în Bahrain, prin eliminarea lui Nico Hulkenberg. Germanul a pierdut două zecimi prețioase pe ultimul sector al turului său rapid, terminând sesiunea pe locul 17, în spatele lui Giovinazzi, eliminat și el. Luptele de la mijlocul clasamentului se anunțau extrem de interesante în a doua parte a calificărilor, cu McLaren impresionând în timp ce Red Bull putea fi considerată o surpriză negativă.

Q2

Mercedes a început Q2 impunând ritmul, dar imediat apoi Leclerc a trecut din nou în frunte, stabilind un timp de 1:28.046 impresionant în timp ce coechipierul său, Vettel, a fost cu peste o secundă mai lent, nereușind un tur curat. Germanul a reapărut pe circuit, revenind pe locul 2, iar secundele de final au fost din nou palpitante.

Mai puțin de o zecime de secundă a separat locul 10 ocupat de Raikkonen de pilotul de pe poziția a 13-a. Întâmplător, acesta a fost Gasly, care pentru a doua oară la rând nu a pătruns în Q3 într-o zi destul de nefericită pentru Red Bull. Nici Daniel Ricciardo n-a avut o sesiune mai bună, fiind primul eliminat, pe locul 11, pentru doar 0.017s. Alexander Albon s-a intercalat între el și Gasly, în timp ce locurile 14 și 15 le-au revenit lui Perez și Kvyat, făcând ca între locurile 11 și 15 să se afle cinci piloți provenind de la patru echipe diferite.

Q3

Similar, în Q3 s-au aflat zece piloți de la șase echipe diferite, McLaren și Haas impresionând cu ambii piloți fiind prezenți în ultima parte a sesiunii, alături de cei de la Ferrari și Mercedes. Avantajul Ferrari era evident înainte de Q3, o inversare interesantă a puterii comparativ cu weekendul de la Melbourne din urmă cu două săptămâni. În cadrul Scuderiei, inițiativa părea să-i aparțină lui Leclerc, dar ultimele 12 minute ale zilei aveau să decidă în final ordinea pentru startul cursei.

Vettel și Verstappen au ales să ruleze o singură dată, la finalul sesiunii, astfel încât Leclerc conducea din nou înainte de crucialele ultime minute ale sesiunii. Mercedes se mai apropiase, cu Hamilton la aproximativ două zecimi de monegasc și Bottas la aproape patru, însă Ferrari părea într-o ligă proprie. Ceva mai în spate, Magnussen reușea un tur impresionant pentru a se instala pe locul patru provizoru, cu Sainz, Grosjean, Norris și Raikkonen la ceva distanță în urma lui.

Vettel nu a reușit decât să urce pe locul secund la final, iar în condițiile în care cei de la Mercedes nu au putut să emită pretenții cu adevărat la pole, Leclerc a plusat când nici nu mai era cazul, iar noul record al circuitului este 1:27.866.