IGTC: Ferrari câștigă la Laguna Seca prin HubAuto Corsa

La cinci luni de la ultima reprezentație pe Weathertech Raceway Laguna Seca, caravana din Intercontinental GT Challenge (IGTC) s-a întors în Monterey pentru încă o cursă de opt ore. Nissan a condus în prima parte, dar Ferrari-ul echipei Taiwaneze HubAuto Corsa s-a desprins de pluton hotărât în ora a doua și a rămas la conducere până la final într-o cursă marcată de doar o singură neutralizare unde favoriții au fost mereu vioara a doua.

Aveți și voi același sentiment de deja-vu? Parcă abia ieri vorbeam despre victoria Audi la Laguna Seca în etapa ce trăgea cortina peste sezonul 2018 al IGTC. Acum, din nou, concurenții ce fac ocolul Pământului în campionatul organizat de SRO și-au dat întâlnire în California. Sezonul 2019 este abia la început, Laguna Seca fiind doar a doua etapă din actuala stagiune ce a început la Bathurst unde s-a impus, la primul start pe scena internațională, echipa lui Earl Bamber. Acum, fanionul a fost ținut sus pentru Porsche de Wright Motorsport și de Park Place Motorsport, echipe puternice din America de Nord ce-și împart timpul între IMSA Weathertech Sports Car Championship și SRO GT America. Pe lângă Porsche, s-au prezentat cu echipaje de top și Mercedes (GruppeM), Audi (WRT), BMW (Walkenhorst Motorsport și Team Schnitzer), Nissan (KCMG), Acura (Honda Team Motul), Bentley (M-Sport Team Bentley) și Ferrari (HubAuto Corsa).

Audi nu a reușit să câștige din nou la Laguna Seca, dar un echipaj a fost în top 5

Dintre toți, în calificări s-a ridicat mai presus Mario Farnbacher la bordul Acurei NSX GT3 înscrisă de Honda Team Motul. Germanul a reușit un tur un 1:23.156 pe finalul sesiunii de super pole în care au pătruns primele 10 cele mai rapide mașini din calificări (unde s-a făcut ierarhia pe baza timpilor tuturor celor trei piloți din fiecare echipaj). Alex Buncombe a fost al doilea în Nissan-ul KCMG cu Dries Vanthoor pe trei în Audi-ul WRT #10 și australianul Nick Foster pe patru în Ferrari-ul HubAuto #27 ce i-a luat fața conaționalului Matt Campbell care a fost cel mai rapid dintre piloții Porsche. BMW-ul Walkenhorst a completat linia a treia a grilei, șase producători diferiți fiind reprezentați în top 6!

Prima oră de cursă a fost destul de liniștită. Buncombe, fost pilot de uzină al Nissan, le-a arătat niponilor de ce nu ar fi trebuit să-l dea afară pe parcursul primului stint la bordul Nissan-ului KCMG după ce a preluat conducerea de la Farnbacher în primele viraje și apoi s-a depărtat la șapte secunde de întreg plutonul. Ulterior, pe finalul schimbului, Miguel Molina (care urcase pe doi în turul 23) s-a mai apropiat de Buncombe însă englezul a intrat primul la boxe. Din nefericire, o oprire lentă a mașinii #35 l-a aruncat pe Buncombe pe trei, iar Molina a preluat conducerea.

Walkenhorst, învingătorii de la Spa de anul trecut, au avut o cursă relativ ștearsă în debutul lor în America de Nord

Ferrari-ul HubAuto Corsa a rămas la șefie în ora a doua, dar a pierdut întâietatea în ora a patra ca urmare a unei opriri la boxe complicată care a fost prelungită cu 20 de secunde din cauza unui pistol de roți care s-a stricat. Asta a promovat pe prima poziție la general Porsche-le Wright Motorsport. Dirk Werner avea de partea sa un avans de 42 de secunde la bordul mașinii #912 în raport cu Audi-ul Land Motorsport #29 pilotat de Kelvin van der Linde, dar Werner a pătruns la boxe la jumătatea orei a patra pentru a bifa încă o oprire programată la boxe (a patra). Problemele în prima jumătate a întrecerii i-au lovit pe cei de la Bentley, echipajul #107 intrând la garaj cu probleme tehnice unde se afla deja Mercedes-ul Strakka Racing #44. Celălalt Porsche cu echipaj profesionist, cel cu numărul 911 al Park Place Motorsport, s-a aflat și el la conducere în primele patru ore.

Drama a lovit echipajul #912 la scurt timp după ce Werner a intrat la boxe pentru oprirea sa programată căci germanul a revenit pe linia boxelor în mod neașteptat, fără să fie ajutat de puterea motorului. Mașina a fost împinsă ulterior în garaj, Porsche pierzând vârful său de lance în această cursă în care puteau să-și consolideze poziția de lider în ierarhia constructorilor pe care au pus mâna după victoria de la Mount Panorama. Pe finalul orei a patra, BMW se afla la vârf prin M6-le cu numărul 42 cu Chaz Mostert la volan, dar acesta a lăsat prima poziție în mâinile Ferrari-ului #27 HubAuto Corsa după ce a intrat la boxe pentru a patra oprire.

Mercedes-Benz a strâns puncte importante la Monterey, mai ales după problemele de la Bathurst

Ferrari-ul taiwanez a continuat să impună ritmul, atât Tim Slade cât și Nick Foster reușind stint-uri foarte inspirate, comparabile ca ritm cu ce a reușit Molina. Cum rivalii n-au putut să fie atât de constanți și au mai avut și probleme, Ferrari-ul #27 era tot în frunte cu două ore rămase pe ceas. Echipa Park Place a căzut pe poziția a patra cu 120 de minute înainte de final, mașina #911 pierzând timp în schimbul lui Romain Dumas în care francezul s-a chinuit să-și facă loc prin trafic din cauza unor probleme la frâne. În plus, mecanicii au legat, conform lui Dumas, două opriri mai lente care au făcut ca mașina să nu se poată lupta pentru poziția secundă în final.

BMW nu mai era în cărți la rândul său, cele două M6 de top fiind scoase din joc de două penalizări cu stop-and-go (Mostert se afla pe doi cu două ore rămase dar a fost penalizat după ce a agățat Auid-ul Land Motorsport în Corkscrew). Audi-urile n-au mai avut ritm pe final, iar Nissan-urile KCMG au avut probleme în partea a doua a cursei, la fel ca și Honda. Astfel, cu 60 de minute rămase, HubAuto Corsa se afla pe prima poziție cu Nick Foster la bord în timp ce Raffaele Marciello era al doilea în Mercedes-ul GruppeM, dar italianul avea de surmontat un ecart de 17 secunde. Acestea s-au dovedit prea multe și Foster a trecut primul linia de sosire la mai puțin de 13 secunde în fața lui Marciello cu Porsche-le Park Place pe poziția a treia, în fața Audi-ului WRT #10 dus până la final de Dries Vanthoor.

Porsche ar fi putut să se impună și pe pământ american, dar ambele 991.2 GT3-R au avut probleme

Team Schnitzer a terminat pe poziția a cincea după ce a avut de efectuat acea penalizare, care i-a forțat să parieze pe o ultimă  oprire riscantă în care mașina a fost doar realimentată, continuând cu aceleași pneuri pentru ultimele 40 de minute. Celălalt Mercedes GruppeM (#888) a terminat pe poziția a șasea cu Land pe șapte și Walkenhorst pe opt. KCMG Nissan și Strakka Mercedes au completat top 10-le cu Bentley pe 11. Unica mașină de clasă GTC, Lamborghini-ul Huracan Super Trofeo înscris de ARC Bratislava, a terminat pe poziția a 14-a la general la șapte tururi în fața echipei PF Racing care s-a impus în clasa GT4 cu al lor Ford Mustang GT4. BMW și Porsche au completat podiumul la GT4, acestea fiind ultimele două mașini care au și fost clasificate.

Printre abandonurile de seamă s-a numărat Porsche-le Wright Motorsport care n-a mai revenit pe pistă, problemele fiind identificate ca venind de la cutia de viteze care n-a putut fi reparată în timp util. De asemenea, Honda NSX GT3 preparată de JAS Motorsport a fost îngenuncheată de probleme la suspensie, dar a fost clasificată pe poziția a 13-a la general. Bentley-ul de uzină cu numărul 107 nu a terminat ca urmare a unor probleme apărute la cutia de viteze și nici Mercedes-ul #44 Strakka Racing n-a mai revenit pe traseu după ce a cedat servodirecția.

Al Buncombe a fost imperial în primul stint, însă KCMG nu s-au menținut la vârf până la final

Următoarea etapă din IGTC va avea loc la Spa-Francorchamps în iulie. Este vorba, bineînțeles, de cursa de 24 de ore care face parte și din calendarul Blancpain Endurance Series. Asta înseamnă că mai avem de așteptat patru luni până la etapa a treia a acestui campionat îndreptat către uzinele implicate în formula GT3. Până atunci, însă, va începe atât BSS cât și BES și vom mai avea etape din SRO GT America și GT Asia.

Rezultate complete aici

Sursă foto: Intercontinental GT Challenge

Honda a plecat din pole, un rezultat surprinzător într-o asemenea companie