24H Series Mugello: Scuderia Praha câștigă în ciuda ofensivei Barwell

După un an de absență, Mugello a revenit pe tabelul european al 24H Series și, la fel ca la ultima apariție în campionatul de anduranță organizat de Creventic, cehii de la Scuderia Praha au fost la înălțime cu al lor Ferrari 488 GT3 și au ramportat victoria, rezistând britanicilor de la Barwell Motorsport care au venit pentru a face repetiția generală înainte de debutul Blancpain Endurance Series, dar cu un ochi ațintit clar spre victorie.

Mai bine de 50 de mașini s-au strâns la finele săptămânii trecute la Mugello pentru prima etapă europeană a 24H Series din acest an. Ca de obicei, concurenții au fost împărțiți în o multitudine de clase: modelele de GT3 au umplut categoriile A6-Pro și A6-Am (în funcție de echipaje), modelele Porsche 911 Cup au alergat în clasa 991 și, pe lângă acestea, am mai avut două KTM-uri în clasa SP2. În ceea ce privește ierarhia 24H TCE Series, am avut modele TCR din plin, dar și câteva GT-uri de clasă SP3 și câteva turisme care s-au înscris în limitele clasei A3.

Startul a fost unul curat deși cursa a fost marcată de câteva incidente

Calificările GT-urile au fost întrerupte o oră după ce un grilaj ce acopera o scurgere a fost dislocat în timpul sesiunii de calificări a turismelor. În această sesiune cea mai rapidă mașină a fost Cupra TCR a Monlau Competition care a reușit un 1:58.284, cu 0.3 secunde mai rapid decât Volkswagen-ul Golf TCTR al Holmgaard Motorsport. Peugeot-ul RCZ care a dat bătăi de cap componenților ETR pe același circuit în 2017 a fost primul în clasa A3 în timp ce un Porsche Cayman Clubsport a fost primul în SP3.

După cele 60 de minute în care oficialii s-au chinuit să găsească o metodă să acopere acea scurgere, sesiunea de calificări pentru GT-uri a început, iar Tom Onslow-Cole s-a dovedit de neoprit. Britanicul a împins către pole position Mercedes-ul SPS Automotive Performance cu numărul 16 cu un tur în 1:46.828, cel mai rapid tur înregistrat vreodată de un model de clasă GT3 la Mugello. Pe doi s-a calificat Christian Frankenhout la bordul Mercedes-ului identic înscris de Hofor Racing în clasa A6-Am (Onslow-Cole a concurat în clasa A6-Pro). Ferrari-ul Scuderia Praha #11 a fost al treilea cel mai rapid după ce echipa s-a jucat puțin cu unghiul aripii spate după ce Malucelli s-a plâns că mașina este prea lentă (ceea ce italianul face cu o oarecare regularitate).

Cel mai bine clasat Porsche a terminat pe trei la general

În cursă, Ferrari-ul Scuderiei Praha pilotat de Malucelli, Jiri Pisarik și Josef Kral a avut de furcă doar cu Lamborghini-ul Huracan de generație nouă înscris de Barwell Motorsport. Cu toate acestea, Ferrari-ul din Cehia se afla pe primul loc la finele zilei de sâmbătă când s-au disputat primele trei ore de cursă echivalente cu un total de 85 de tururi.

Duminică, Barwell a preluat conducerea, Lamborghini-ul împărțit de Phil Keen, Adrian Amstutz și Patrick Kujala fiind în frunte pentru un total de 28 de tururi. Cu toate acestea, probleme la sistemul de alimentare au făcut ca Scuderia Praha să revină în frunte după borna celor 100 de tururi și, din acel moment, nimeni nu a mai putut opri Ferrari-ul cu numărul 11. Acesta a completat 330 de tururi după 12 ore terminând la trei tururi în fața Huracan-ului înscris de Barwell cu Porsche-le Herberth Motorsport #91 (Daniel Allemann / Ralf Bohn / Robert Renauer / Alfred Renauer) pe poziția a treia după ce a terminat primul calup de trei ore abia pe 7 la general.

JR Motorsport a adus în Italia unul dintre BMW-urile sale pe steroizi

Primii în clasa A6-Am au fost Hofor Racing după ce Frankenhout a trecut de Ingo Vogler (Car Collection Motorsport #34) cu doar 15 minute înainte de finalul întrecerii. Audi-ul a terminat pe poziția a cincea la general ceea ce a însemnat că cinci producători diferiți au ocupat primele cinci poziții în clasamentul general. În clasa 991, victoria a revenit formației franțuzești Porsche Lorient Racing care s-au luptat întreaga cursă atât cu coechipierii din celălalt Porsche 911 Cup al Lorient Racing cât și cu mașina Raceunion. Cele două KTM-uri au avut o viață grea, din nou. Unul dintre ele a luat foc la boxe, iar altul a intrat puternic în spatele unui BMW M4 GT4 duminică, dar, cu toate acestea, mașina #224 RTR Projects a reușit să ajungă la final pentru a se impune la SP2.

În mod surprinzător, și BMW-ul M4 în care s-a înfipt unul dintre KTM-uri a reușit să termine și a învins la GT4, echipa Hofor Racing by Bonk Motorsport fiind chiar campioana de anul trecut din 24H TCE Series. Că tot am zis de 24H TCE Series, cel mai bine clasat turism a fost acela al Autorama Motorsport. Golf-ul TCR al echipei din elveția a terminat în fața Audi-ului adus de AC Motorsport în timp ce un alt Volkswagen (cel al Lestrup Racing) a terminat pe trei la TCR și, respectiv, în ierarhia generală a turismelor.  Amag First Centri Porsche Ticino a câștigat într-o clasă SP3 unde au luat startul doar două mașini și Peugeot-ul RCZ a învins din nou pe pământ italian, de data această în clasa A3.

Autorama Motorsport a fost echipa din vârful adunăturii de TCR-uri

Rezultate complete aici

Surse foto: 24H Series, Ferrari Races

Vortex au revenit cu modelul lor construit de GC Automobile

Leave a Reply

Your email address will not be published.