MotoGP Argentina: Triumf zdrobitor pentru Marc Marquez

Spectacol de calitate pe circuitul Termas de Rio Hondo oferit de motomondial la toate cele 3 clase,  tensiune cât cuprinde la Moto3, continuitate la Moto2, ăn ce privește câștigătorul și deznodământul așteptat al clasei mari unde plutonul a fost neputincios în fața lui Marquez.

Încă din antrenamentele de vineri devenea clar cine va avea prima șansă la victorie în cursa de duminică. Marquez a dominat constant în marja de 3 sutimi de secundă, excepția fiind doar sesiunea FP2 unde s-a impus Andrea Dovizioso. Restul ieșirilor de vineri și sâmbătă au alternat după Marquez și alți piloți, remarcat fiind doar Jack Miller care a și punctat că va încerca acum cu GP19 de uzină să obțină rezultatul ce a fost imposibil de atins anul trecut pe același circuit.

Moto2-ul nu a avut o dominantă clară vineri și sâmbătă, excepția fiind Remy Gardner care în această fază a campionatului profită de materialul tehnic încă la egalitate cu a echipelor de top. De la Jerez Kalex va prioritiza update-urile, primii serviți, teoretic, fiind echipele de top, Marc VDS, Intact, SKY și mai apoi outsiderii. Dacă va vrea să conteze în lupta la vârf, SAG va trebui să umble ceva mai serios la buget.

Deși neimpresionant de-a lungul antrenamentelor și calificărilor, Baldassarri a știut să profite de erorile comise de rivalii direcți, Lowes și Luthi și a câștigat duelul cu Gardner și Alex Marquez.

La Moto3 nimeni nu i-ar fi dat vreo șansă neexperimentatului Jaume Masia să fructifice plecarea din pole, sau ca Gabriel Rodrigo și Darryn Binder să fie protagoniștii întrecerii, însă de tensiunea din ultimul tur a reușit să profite spaniolul de la Bester Capital Dubai, în timp ce juniorul Binder a adus un rezultat mare unei echipe mici, CIP Green.

 MotoGP

Alegerea gumelor la start după testele din WUP a fost o loterie care a făcut o victimă de marcă, din păcate același Maverick Vinales, care a alternat din nou evoluții bune vineri și sâmbătă cu rezultate dezastruase în curse. De această dată culpa a fost împărțită de Morbidelli cu aportul lui Petrucci.

Pentru Honda și Ducati alegerea gumelor a fost combinația hard-soft, în timp ce Yamaha a ales hard-medium pe toate motocicletele, excepția nefericită fiind Vinales cu soft-soft.

Startul a fost cu ghinion pentru Cal Crutchlow ce a primit o penalizare de jump start, trecerea obligatorie pe la boxe stricându-i britanicului planurile pentru un podium cel puțin

Pe acest subiect au existat păreri diverse, Crutchlow susținând că balansul pe care l-a făcut în momentul startului nu a mișcat motocicleta, însă pe filmările distribuite de Dorna ulterior se vede plecarea roții față înainte de startul în cursă.

Controversa lui Crutchlow  este dacă Dorna ar fi dat aceiași sancțiune dacă învinuiți ar fi fost piloții de top, Marquez, Dovizioso sau Rossi.

Din prima parte a clasamentului au lipsit cei de la Suzuki, ambii piloți Rins și Mir fiind invizibili de-a lungul antrenamentelor, surpriza totală venind în Q1 unde în nici un moment cei doi piloți nu au amenințat poziția lui Takaaki Nakagami.

Dacă Mir nu a contat în această cursă, Rins plecat din poziția a 16-a  a recuperat pe durata întrecerii aducând Suzuki pe un meritat și firesc loc 5 pentru evoluția actuală a prototipului. 

La vârf nimeni nu i-a pus probleme la start lui Marquez care s-a distanțat după primele viraje, pentru locul secund luptându-se Andrea Dovizioso cu Valentino Rossi, în cele din urmă pilotul Yamaha și-a surprins adversarul direct în ultimul tur, furându-i poziția a doua.

Depășirea lui Rossi a fost trecută însă în plan secund de incidentul ce i-a avut protagoniști pe Franco Morbidelli și Maverick Vinales, spaniolul având intenția de a declanșa un ultim atac asupra lui Petrucci pentru locul 6, însă trasele adesea contestate ale pilotului Ducati ce plimbă motocicleta pe toată lățimea pistei  l-a surprins pe Morbidelli care l-a percutat puternic pe Vinales.

Cel mai șifonat din incident a ieșit pilotul Petronas, în cele din urmă nefiind vorba de vreo accidentare.

Top 10-ul a fost închis de Nakagami, Quartararo aflat la primele puncte din carieră la clasa mare și frații Espargaro care au adus Aprilia și KTM în prim plan.

Pentru KTM îmbucrător a fost că toți piloții au luptat pentru poziții în cursă, aici intrând și cei de la Tech3.

Performanța Aprilia obținută de Aleix a fost umbrită de noncombatul lui Andrea Iannone care în nici un moment nu a avansat de pe ultimul loc.

Tot o evoluție negativă a avut din nou Jorge Lorenzo care pe lângă accidentarea a cărei vindecare se prelungește, a avut parte și de o eroare la start, atunci când apăsarea butonului de evitare a limitării de viteză la boxe nu a avut vreun efect.

În final Lorenzo, ajutat și de abandonurile lui Morbidelli și Vinales a terminat pe locul 12. 

Moto2

Clasa intermediară a forit din nou spectacol pe pistă, consimțind decizia de a schimba propulsorul clasei de la Honda la revoluționarul motor Triumph în 3 cilindri.

Pentru podium au luptat Baldassarri, Lowes, Luthi și Marquez, pe care a existat constant presiunea făcută de Remy Gardner, dar și o prestație excepțională a lui Brad Binder, de departe animatorul cursei. 

Victoria a fost din nou o formalitate pentru Lorenzo Baldassarri, în timp ce juniorul Gardner a bifat primul podium la clasă, urmat fiind de Alex Marquez.

Iker Lecuona a câștigat pe final disputa cu Schrotter și Binder, obținând locul 4.

Întrecerea a fost însă umbrită de accidentul de sâmbătă avut de Augusto Fernandez, pilotul echipei Pons fiind trimis de urgență înapoi în Spania pentru a fi operat după ce și-a fracturat o mână. 

Moto3

Fanii argentinieni au fost delectați de prestația pilotului local Gabriel Rodrigo ce a încercat să profite situațiile ivite la vârful cursei unde victoria s-a disputat între 9 piloți. A fost cât pe ce să abandoneze după un contact cu Lorenzo Dalla Porta însă argentinianul a rămas în șa și a încheiat cursa pe locul 6.

La vârf nimic nu a fost sigur până s-a trecut linia de finish, cel care și-a dejucat adversarii cel mai bine fiind Jaume Masia, de multe ori protagonistul unor incidente în momente de tensiune maximă în curse.

Podiumul a fost completat de Mai experimentații Darryn Binder și Tony Arbolino, urmați de Antonelli și Sasaki.

Perdanții etapei au fost Aron Canet care odată ajuns în pluton nu a mai revenit la vârf, terminând pe locul 12 și Romano Fenati ce a rulat cam toată cursa la limita punctelor, aproape de locul 15 dar fără a schița vreo depășire la Raul Fernandez. 

Accidente notabile, Alonso Lopez, Vincente Perez, dar și dezamăgirile începutului de sezon, Filip Salac și turcul Can Oncu.

Peste 2 săptămâni, în 14 aprilie va avea loc etapa americană de la Austin, pe modernul Circuit of the Americas.