Ultimul popas înaintea mutării motomondialului în Europa va fi în acest weekend la Austin, Texas, pe Circuit of the Americas, sau mai simplu, COTA. Încălzirea pentru MotoGP va fi asigurată de competiția națională MotoAmerica, aflată la cea de a doua etapă din sezon. Previziuni? Depinde ce șanse le va da Marc Marquez rivalilor…

Pentru moment, clasa MotoGP urmează traseul anticipat din presezon, anul debutând cu o victorie așteptată pentru Ducati și Andrea Dovizioso, un succes debordant în Argentina pentru Marquez, surpriza etapei trecute fiind Valentino Rossi, care l-a surprins la final pe Dovizioso, luându-i pilotului Ducati locul secund.

Mai jos în clasament, cei de la Suzuki, prin Rins în special, rezistă cu greu în fața unor privați de marcă precum Jack Miller sau Danilo Petrucci – solid în rezultate, dar cam departe de ce s-ar fi așteptat de la el odată cu trecerea în echipa de uzină Ducati. Deja marea surpriză a campionatului pare să fie echipa Sprinta Petronas Yamaha, a căror piloți pot aspira cursă de cursă la clasări în top 10.

Pentru aceste locuri în prima jumătate a grilei se mai luptă și LCR Honda cu Cal Crutchlow și Takaaki Nakagami sau Aleix Espargaro cu Aprilia, respectiv reprezentanții KTM, acolo unde surpriza debutului de sezon este pilotul care s-a chinuit cel mai mult în teste: Miguel Oliveira.

Îmbucurător după runda de pe Termas de Rio Hondo a fost că atât piloții de uzină cât și cei de la Tech3 KTM s-au luptat pentru poziții de-a lungul cursei.

Circuit of the Americas se află înaintea celei de a șaptea prezențe în calendar, fiind un circuit de compromis între complicatul Laguna Seca, unde din motive de securitate participau doar piloții clasei mari, și din păcate nepopularul Indianapolis.

Cursele, spre deosebire de mai vechile trasee, nu sunt dintre cele mai spectaculoase, câștig de cauză în plan tehnic având motocicletele ce realizează compromisul ideal între top speed, intrarea/ieșirea din viraje și comportamentul pe durata cursei a gumei spate.

Așteptările înainte de cursă sunt optimiste pentru principalii 3 constructori, Honda, Ducati și Yamaha, de la care se așteaptă prezențe pe podium, ultimii doi sperând să întrerupă succesul de necontestat al lui Marc Marquez. Singura necunoscută la HRC va fi nivelul la care va performa Jorge Lorenzo, spaniolul fiind aproape de forma optimă, trebuind de acum să se concentreze pe găsirea ritmului convenabil la ghidonul motocicletei Honda RC 213V.

Tot la podium vor ținti și Suzuki, care în 2018 au urcat pe treapta a treia prin Andrea Iannone. La doar un an distanță, „The Maniac” abia reușește să mențină contactul vizual cu Hafizh Syahrin undeva la coada grilei.

Înaintea debutului primelor antrenamente va fi omagiat eroul local Nicky Hayden, ce va fi inclus în Hall Of Fame-ul MotoGP, în prezența fostului rival din Ama Superbike (MotoAmerica) Mat Mladin, motocicleta câștigătore din 2006 cu numărul 69 urmând a ocupa un loc de cinste în muzeul circuitului.

Moto2

Dacă în alți ani americanii erau mai bine reprezentați în clasele motomondialului, în 2019 a mai rămas doar Joe Roberts la Moto2, parte a programului KTM de căutare de talente peste Atlantic folosind structura American Racing. Rezultatele lui Roberts, fără nici o legătură cu familia legendarului Kenny Roberts, au fost modeste până acum, 2 locuri 22 în Qatar și Argentina.

Pilotul de urmărit va fi Lorenzo Baldassarri, protagonistul primelor 2 etape, urmat de Remy Gardner care are ocazia de a mai urca pe podium sau poate chiar să câștige o cursă, rămânând de văzut cât de competitivă va mai fi motocicleta pregătită de echipa SAG la revenirea în Europa.

Kalex face legea și în noua eră a motoristului Triumph, în timp ce KTM mizează doar pe experimentatul Brad Binder, până acum Bezzecchi și Martin nefiind o prezență constantă în puncte.

Moto3

Moto3-ul este de departe cea mai disputată clasă, cu lideri diferiți în cele 2 curse disputate și nu neapărat piloți de la care se așteaptă să ajungă în acest an să lupte pentru titlu. Clasa mezină respiră aer proaspăt în mare parte, unii debutanți sau piloți cu puține sezoane la activ reușind să încurce socotelile unui Canet, Antonelli, Dalla Porta sau Fenati. Practic la această clasă poate face podium oricine, fiind incă nedrept să nominalizăm doar o listă scurta de pretendenți la podium și victorie.

Antrenamentele libere vor debuta vineri începând cu ora 17, ora României, în ordinea Moto3, MotoGP, Moto2, doar duminică la curse revenindu-se la ordinea crescătoare a claselor.

Leave a Reply

Your email address will not be published.