Formula 1 China:  Bottas se impune în FP3. Urmează calificările

Weekend-ul în care F1 atinge numărul 1000 a început! Este momentul ca echipele să încearcă să găsească setup-ul potrivit pentru calificări și cursă. Și totul începe cu prima sesiune de antrenamente libere. Ferrari va trebui sa evalueze PU-ul lui Leclerc. Mercedes va încerca să vadă cât timp pierde pe liniile drepte. Red Bull a găsit o problemă aerodinamică în Bahrain iar inginerii și piloții vor vrea să vadă dacă modificările aduse funcționează.

Free Practice 3

Ultima sesiune de antrenamente libere dinaintea calificărilor s-a încheiat cu Valtteri Bottas pe primul loc. Finlandezul a fost cu aproape 4 zecimi mai rapid decât liderul de până atunci, Sebastian Vettel. Record pe S2 și S3 pentru finlandez în turul cu numărul 10 pentru el.

Vettel a început simularea de calificare cu record pe primul sector însă un monopost mai nervos decât de obicei și mai sensibil la vânt (datorită unei aripi spate ceva mai generoasă) l-a costat timp la ieșirea din T14 și ultimul viraj, germanul trebuind să se mulțumească cu a doua poziție în clasamentul sesiunii.

Charle Leclerc a găsit un setup mai potrivit față de ieri și a terminat sesiunea pe locul 3 la 26 de miimi în urma coechipierului. Alături de el pe linia a doua este Lewis Hamilton. Britanicul încă nu a găsit un setup potrivit iar asta se vede în ecartul față de lider. Aproape 9 zecimi de secundă.

Nico Hulkenberg este primul în urma Mercedes și Ferrari. Monopostul Renault a fost mai rapid decât decât Red Bull, deficitul față de lider fiind de 1,1 secunde. Kimi Raikkonen a fost al 6-lea la sfârșitul sesiunii, la 3 zecimi de Hulkenberg.

Red Bull Racing au mai pierdut ceva timp după ziua de ieri, Max Verstappen fiind abia al 7-lea cel mai rapid pilot. Mai îngrijorător pentru echipa lui Christian Horner este faptul că distanța față de lider a crescut la 1,6 secunde.

Carlos Sainz se impune ca cel mai rapid pilot McLaren fiind al 8-lea în FP3. După el, debutantul Alexander Albon de la Toro Rosso. Pilotul tailandezo-britanic a avut parte de un accident destul de dur cu 7 minute înainte de finalul sesiunii când la ieșirea din ultimul viraj monopostul pierde aderența și se izbește violent de parapetele de protecție. Oficialii arată steagul roșu și decid suspendarea sesiunii.

Daniil Kvyat a fost ultimul în top 10, la puțin sub 2 zecimi de Albon. Linia a 6-a este deschisă de Norris și el cu probleme de stabilitate. Față de ieri vântul și-a schimbat direcția, mai mulți piloți fiind prinși pe picior greșit. Sergio Perez a fost următorul în clasament iar Daniel Ricciardo abia al 13-lea. Australianul își termina turul de simulare cu pneurile Soft când Albon a avut accidentul și astfel a rămas cu primul timp stabilit cu pneurile de compoziție medie.

Lance Stroll a fost al 14-lea urmat de Pierre Gasly, pe 15. Francezul nu a apucat să facă simularea de calificare fiind și el oprit de accidentul lui Albon.

Antonio Giovinazzi a adus al doilea monopost Alfa Romeo pe locul 16, poziție ce putea fi îmbunătățită dacă, ați ghicit, nu ar fi avut Albon accidentul.

Romain Grosjean și Kevin Magnussen au încheiat pe locurile 17 și 18. Un weekend de uitat pentru Haas. Probleme de eficiență aerodinamică și mai grav, de rezistență structurală a aripii față înseamnă că echipa lui Gene Haas nu este chiar unde ar trebui să fie.

Ultimii, piloții Williams. Russel a fost de data asta mai rapid decât Robert Kubica.

Free Practice 2

A doua sesiune de antrenamente libere i-a văzut pe cei de la Mercedes încercând o revenire de orgoliu. Valtteri Bottas a fost cel mai rapid pilot pe circuitul de lângă Shanghai oprind cronometrul la 1m33.330s. Cel mai rapid tur al său a fost înregistrat la doua simulare de calificare, finlandezul folosind evident pneurile de compoziție soft.

La 27 de miimi în urma lui a terminat Sebastian Vettel. Germanul a condus mare parte din sesiune însă a fost împins pe locul doi atunci când Bottas a încheiat simularea de calificare. De spus că Vettel nu a incercat mai mult de un tur rapid.

Max Verstappen a fost al treilea la sfârșitul FP2, olandezul având o întârziere de 0.221s. PU-ul Honda pare că se descurcă onorabil pe liniile drepte, majoritatea deficitului față de Bottas fiind adunat în al treilea sector, acolo unde există linia dreaptă cea mai lungă a circuitului.

Campionul mondial en-titre a fost al 5-lea. El a fost protagonistul unui tete-a-queue la începutul sesiunii atunci când a fost prins pe piricor greșit (ca și Bottas de altfel) la ieșirea de pe linia boxelor. Temperaturile scăzute au determinat piruetele celor două săgeți argintii. Britanicul încheie FP2 așadar cu o întârziere greu de explicat. 0.707s.

Nico Hulkenberg aduce monopostul Renault RS19 pe poziția a 6-a. Germanul beneficiază de un nou ICE, TC și MGU-k pentru acest week-end. Carlos Sainz îi ține companie pe linia a treia a grilei provizorii. Spaniolul oprește cronometrul la 0.811s de Bottas și la 0.05s de Hulkenberg.

Charles Leclerc a fost cel mai rapid pilot în prima parte a sesiunii atunci când a ales pneurile Medium însă în simulările de calificare a greșit nereușind să-și îmbunătățească performanța. În plus, o a doua tenativă a fost și ea sortită eșecului și pentru ca tacâmul să fie perfect, simularea de cursă a fost abandonată, inginerii descoperind o problemă la sistemul de răcire. Investigația tehnică a însemnat că Charles Leclerc a încheiat FP2 după doar 40 de minute.

Al doilea pilot McLarem, Lando Norris a fost al 8-lea, fiind ultimul pilot de pe grilă cu o întârziere mai mică de o secundă față de lider. Daniel Ricciardo, al doilea pilot Renault a fost al 9-lea. Australianul a fost cu 240 de miimi mai lent ca Hulkenberg și la puțin peste o secundă în urma lui Valtteri Bottas. Pierre Gasly încheie top 10, ecartul față de coechipierul său fiind de aproape o secundă.

Kimi Raikkonen a fost al 11-lea la puțin peste 1,2s de lider. În urma lui, Alexander Albon și Daniil Kvyat. Rusul a fost nevoit să schimbe motorul după FP1 și a ieșit pentru prima oară pe circuit cu 40 de minute înainte de sfârșitul sesiunii.

Lance Stroll și Sergio Perez au terminat FP2 pe 14, respectiv 15, piloții Racing Point fiind urmați de tandemul Magnussen-Grosjean de la Haas F1. Echipa lui Gene Haas venea în China cu speranțe mari dar se pare că monopostul VF-19 le dă bătăi de cap celor doi piloți.

Antonio Giovinazzi a fost al 18-lea. El a fost nevoit să comprime două sesiuni de antrenamente libere în doar 90 de minute după ce inginerii Alfa Romeo au descoperit că PU-ul Ferrari a fost montat greșit înainte de FP1 și ca atare prima sesiune de antrenamente libere a fost compromisă.

Ultimii doi, evident piloții Williams. Este a doua sesiune în care Robert Kubica reușește să fie mai rapid ca George Russel în acest week-end. O zecime îi departe pe piloții lui Claire Williams.

Free Practice 1

Ferrari începe cu dreptul stabilind cel mai bun timp. Sebastian Vettel a oprit cronometrul la 1m33.911s folosind doar pneurile Medium. 20 tururi in total pentru german. Alături de el pe prima linie a grilei provizorii este Lewis Hamilton. Britanicul a fost cu 0.2s mai lent decât rivalul său în ciuda faptului că monopostul cu nr. 44 a fost încălțat cu pneurile cele mai moi aduse aici de Pirelli.

Clasamentul top speed arată un deficit de 10 km/h pentru britanic, iar asta ar putea explica răspunsul tăios pentru Peter Bonnington la sugestia acestuia de a schimba trasa in virajul 12. ”No more coaching like that!”.

Charles Leclerc a fost al 3-lea, la 256 miimi de Vettel și 249 de Hamilton. Tot pneuri Medium și pentru monegasc.

Max Verstappen l-a depășit pe Valtteri Bottas pentru locul 4 spre sfârșitul sesiunii. Olandezul a vut 0.4s întârziere față de cel mai bun timp, dar mai important, 3 zecimi avantaj față de Bottas care a încheiat sesiune pe locul 5.

Daniel Ricciardo a găsit în sfârșit un setup potrivit fiind al 6-lea și pentru prima oară mai rapid decât coechipierul Hulkenberg. Gasly intră și el în top 10. 1.5s întârziere pentru francez față de Vettel și o secundă față de coechipierul Verstappen.

Daniel Kvyat a fost al 8-lea, el fiind urmat de Stroll și Grosjean. Locurile 7-10 au fost toate într-o zecime de secundă.

Kevin Magnussen a deschis a doua jumătate a clasamentului. Danezul împarte linia a 6-a cu germanul Hulkenberg de la Renault.

Tânărul Lando Norris a fost din nou mai rapid decât Carlos Sainz încheind sesiune pe locul 13. În urma lui, Alexander Albon și Kimi Raikkonen. Ultimul la 1.8 secunde întârziere de Vettel.

Sergio Perez a fost al 17-lea pentru Racing Point însă echipa a adus o serie de update-uri care au trebit să fie evaluate aerodinamic și deci impul mexicanului nu este reprezentatic.

Piloții Williams au ocupat locurile 18 și 19 cu polonezul Robert Kubica mai rapid decat George Russell de data asta.

Ultimul în FP1 a fost Antonio Giovinazzi. Italianul nu a parcurs decât 2 tururi apoi echipa l-a chemat înapoi în garaj detectând o problemă la PU-ul Ferrari.

© f1.com