Formula 1 China: Bottas conduce Mercedes spre pole în fața lui Hamilton

Marele Premiu cu numărul 1000 din Formula 1 îl va avea pe Valtteri Bottas în pole-position, iar cursa pare mai deschisă decât ne-am fi așteptat.

Liderul campionatului, Bottas, va pleca de pe prima poziție a grilei de start în cursa din China din acest weekend. La capătul unui duel aprig cu coechipierul său de la Mercedes, Lewis Hamilton, finlandezul a fost marginal mai rapid, stabilind un tur cronometrat în 1:31.547 ca referință la ultima sa încercare.

Hamilton părea să poată fi capabil să-și depășească colegul în ceea ce s-a dovedit a fi un final haotic de calificări, cu mașini întrecându-se pe turul de încălzire pentru un loc cât mai bun pe circuit. Britanicul a pierdut avansul pe care-l avea după primul sector al turului său rapid, nereușind finalmente să-și îmbunătățească timpul inițial, un 1:31.570.

Cursa din China se anunță a fi una entuziasmantă, și asta deoarece piloții Ferrari nu sunt departe ca ritm pe tur. Mai mult, Scuderia pare să aibă mașina mai rapidă în liniile drepte, iar cei doi piloți ai săi au acaparat a doua linie a grilei de start. Sebastian Vettel a obținut locul al 3-lea, în timp ce Charles Leclerc va pleca al 4-lea, având un timp cu doar 0.017s mai lent decât 1:31.848-ul coechipierului său.

Cei de la Red Bull au fost nevoiți să renunțe la ultimul lor tur de calificări după ce au fost prinși pe picior greșit în turul de formare, dar au rămas pe pozițiile așteptate – 5 și 6 – la finalul sesiunii. Max Verstappen s-a apropiat amenințător de cei din față cu prima lui tentativă din Q3, despărțind cele două Ferrari-uri înainte de a cădea pe 5 odată cu îmbunătățirea lui Leclerc. Pierre Gasly a fost al 6-lea.

Renault a acaparat linia a 4-a a grilei de start, diferențele dintre piloții lor fiind la rândul lor minime. După ce Daniel Ricciardo a făcut o eroare în primul său tur cronometrat, australianul și-a luat revanșa în al doilea și va pleca din fața lui Nico Hulkenberg pentru doar 0.004s.

Echipa Haas a optat să nu-și trimită piloții pe circuit în Q3, iar Kevin Magnussen va pleca de pe 9, urmat de coechipierul Romain Grosjean.

Q1

Pentru prima oară în acest sezon, Williams nu s-a mai aflat pe ultimele două locuri într-o sesiune de calificări. Din păcate, asta s-a datorat problemelor întâmpinate de două alte echipe. Alexander Albon nu a luat parte la sesiune după accidentul său puternic din FP3, în timp ce Antonio Giovinazzi nu a apucat să stabilească un tur cronometrat pentru Alfa Romeo.

George Russel a fost ceva mai rapid decât colegul Robert Kubica, în timp ce eliminat în Q1 a fost și Lance Stroll, care nu a reușit să se apropie suficient de mașinile din față.

Q2

A doua parte a calificărilor a văzut alte cinci eliminări, Daniil Kvyat fiind ghinionistul care s-a aflat primul sub „linie” pentru Toro Rosso. Sergio Perez și Kimi Raikkonen vor pleca de pe locurile 12 și 13 pentru Racing Point, respectiv Alfa Romeo, în timp ce mașinile McLaren ale lui Carlos Sainz și Lando Norris au suferit în China, nereușind să urce mai sus de locul 14 în calificări.

Q3

În final, Mercedes, Ferrari, Red Bull, Haas și Renault au rămas să se lupte pentru pole cu câte doi piloți per echipă.

Dintre favoriți, Hamilton a trecut primul linia de sosire în prima lui încercare rapidă, stabilind un 1:31.570, dar din urma sa a venit Bottas, care avea un avans de aproape două zecimi după primele două sectoare. Finlandezul nu a stabilit un S3 grozav, însă s-a instalat în pole-ul provizoriu pentru doar 0.007s.

În spatele celor de la Mercedes, Vettel a fost mai rapid decât Leclerc, iar Verstappen despărțea cele două mașini Ferrari grație unui tur grozav. Gasly, Hulkenberg și Ricciardo completau primele opt poziții, în timp ce mașinile Haas rămăseseră în garaj până spre finalul sesiunii.

Lupta a fost palpitantă până la capăt. Hamilton a reușit să îmbunătățească timpul coechipierului său pe primele două sectoare, însă nu a mai reușit să mențină ritmul în ultimul, oprind cronometrul mai târziu decât în turul precedent. Bottas, în schimb, a zburat pe ultimele două sectoare și s-a instalat în pole, cu un 1:31.547.

Leave a Reply

Your email address will not be published.