Formula 1 China: Hamilton câștigă pentru a șasea oară la Shanghai

Lewis Hamilton s-a impus în Marele Premiu al Chinei și a preluat șefia clasamentului piloților după trei curse din sezon. Valtteri Bottas și Sebastian Vettel au mai urcat pe podium.

Un start impecabil l-a ajutat pe Lewis Hamilton să câștige a doua cursă la rând și să-și adjudece al șaselea trofeu în China. Plecat alături de coechipierul său de la Mercedes, Valtteri Bottas, de pe prima linie a grilei de start, britanicul a pornit mai bine de pe loc și s-a instalat la conducere intrând în primul viraj. În maniera tipică a ultimilor ani, Hamilton a gestionat apoi cursa cu relativă ușurință, îndepărtându-se repetat de finlandez, care a încheiat Marele Premiu pe locul doi.

Bottas obținuse pole position-ul sâmbătă și a părut să fie pilotul marginal mai rapid pe parcursul weekendului, dar după startul său mai puțin fericit, acesta a jucat vioara a doua pentru Mercedes. Finalmente, acesta a reușit să-și mențină poziția secundă cu lejeritate, însă a cedat primul loc în clasamentul piloților în favoarea coechipierului său.

Ferrari a fost în prim-plan în China. După un start similar celor de la Mercedes, Charles Leclerc l-a depășit pe Sebastian Vettel în primul viraj, rulând apoi în jurul unei secunde în fața sa. În turul 10, Leclerc a fost informat că trebuie să mărească ritmul, un semn clar că echipa contempla schimbarea de poziții între cei doi. Un nou mesaj radio mai târziu, Vettel trecea de monegasc cu ușurință, dar apoi nu reușea să se îndepărteze. Planul Scuderiei a fost pus cu atât mai mult sub lupă după ce Red Bull a ales să-l aducă la boxe pe Max Verstappen în turul 17.

Manevra a obligat pe Ferrari să aducă piloții săi la boxe, iar cel favorizat – acum că era primul din cei doi pe circuit – a fost Vettel. Germanul și-a păstrat poziția în fața olandezului, însă cursa lui Leclerc a fost mai mult sau mai puțin compromisă. Tânărul a rămas pe circuit încă câteva tururi, dar a pierdut poziția a patra.

Un nou rând de intrări la boxe a urmat în ultima parte a cursei, iar Vettel a trecut linia de sosire al treilea, nereușind să câștige suficient teren față de Bottas. În maniera tipică, Red Bull a obținut locul patru cu Verstappen și, mai mult, a obținut și un punct în plus pentru cel mai rapid tur prin Pierre Gasly – francezul trecând pe soft-uri pentru ultimele trei tururi. Pentru Leclerc, cursa s-a încheiat cu un dezamăgitor loc cinci și a aruncat din nou semne de întrebare asupra strategiei Ferrari.

În final însă, supremația Mercedes a fost clară pe parcursul weekendului, iar Hamilton a obținut a 75-a sa victorie a carierei.

Gasly a rămas ultimul pilot care nu a fost ajuns cu un tur de Hamilton, iar Daniel Ricciardo a făcut o cursă solitară pe locul 7 după ce coechipierul său de la Renault, Nico Hulkenberg, s-a retras la boxe la mijlocul Marelui Premiu. Sergio Perez a reușit să termine pe un loc 8 bun pentru Racing Point – cea mai bună clasare a sezonului pentru echipă – ținându-l în urmă pe Kimi Raikkonen pe toată durata cursei.

Cei doi plecaseră de pe locurile 12 și 13, iar ultimul punct pus în joc a fost obținut de poate cel mai impresionant pilot al zilei, Alex Albon. Thailandezul a plecat de pe linia boxelor după ce nu a luat parte la calificări, dar a reușit să-și croiască loc prin pluton în ciuda faptului că este debutant.

Romain Grosjean a încheiat pe 11, nereușind să-și recâștige locul după ce a fost depășit de Albon, iar Lance Stroll s-a intercalat între francez și celălalt pilot Haas, Kevin Magnussen. Antonio Giovinazzi a terminat al 15-lea, în fața ultimilor doi piloți care au trecut linia de sosire – George Russel și Robert Kubica de la Williams.

Alături de Hulkenberg, Daniil Kvyat și Lando Norris au mai parcat mașinile la boxe de-a lungul cursei. Cei doi au fost, de altfel, implicați în singurul incident al cursei, când rusul a pierdut ușor controlul monopostului Toro Rosso, lovindu-i pe ambii piloții McLaren. Mașinile portocalii au continuat cu avarii, iar Carlos Sainz a reușit chiar să încheie pe locul 14.

La fel ca și cursa 900, cursa 1000 a Formulei 1 i-a aparținut însă lui Hamilton, care a trecut pe poziția pe care nu va mai dori să o cedeze până la finalul campionatului. Va reuși? Rămâne de văzut.