După o primă participare în care a testat apele iberice, David Șerban, campionul sezonului 2018 al Romanian Endurance Series, atacă în acest an CER-GT, Campionatul Spaniol de Anduranță, cu forțe proaspete. Prima etapă a mers cum nu se poate mai bine pentru Șerban care a obținut o victorie și un podium în clasa C3-GT4 cu Audi-ul său R8 LMS GT4.

Sezonul 2018 a fost unul de învățare pentru pilotul Willi Motorsport David Șerban, unul în care el s-a obișnuit cu o Ginetta G40 GT5 pentru a fi pregătit de provocări mai mari și mai grele în sezoanele următoare. Cu toate acestea, rezultatele au început să vină repede și, dat fiind climatul competițional, Șerban a devenit campion încă din a treia etapă a stagiunii precedente, dar, pentru a-și confirma avântul, nu s-a oprit aici și a câștigat și în ultima etapă ce a avut loc în octombrie.

Ginetta G40 GT5 a devenit istorie rapid, Șerban trecând pe o mașină mult mai puternică, un Audi R8 LMS GT4. Acest model i-a purtat către titlul din European GT4 Series pe Milan Dontje și Nicolaj Møller Madsen în Silver Cup și, respectiv, pe Markus Lungstrass în Pro-Am Cup. După alegerea materialului de concurs a venit momentul alegerii programului pentru acest an. S-a decis, în primul rând, continuarea pe plan național, decizie ce s-a dovedit deja a fi inspirată, David câștigând prima etapă de la Motorpark Romania. În plus, CER-GT (Campeonato de España de Resistencia-GT) a fost luat la țintă în vederea unui program complet dat fiind calendarul atractiv și un pluton variat, pe lângă prezența unei clase dedicate modelelor construite după regulile categoriei GT4.

Șerban a câștigat ambele manșe ale primei etape din RES la bordul Audi-ului pe care apoi l-a pilotat și-n Spania

Campionatul a evoluat cu pași repezi în ultimii ani și, dacă în 2016 clasa de top era cea rezervată TCR-urilor, astăzi regăsim mai multe clase în care își fac locuri GT-uri autentice și chiar și modele de Trans-Am. Fiecare dintre cele cinci weekend-uri de cursă din 2019 include două curse de 48 de minute + un tur pentru participanții în Clasa I și, separat, două curse pentru participanții în Clasa II și Clasa III, ambele fiind clase de turisme precum Renault Clio Cup sau Mini Challenge. În fiecare cursă figurează ca și obligatorie o trecere pe la standuri între minutul 20 și 30.

Clasa I, cea în care concurează Șerban, este la rândul său împărțită în mai multe categorii. C1 este categoria modelelor de GT3 sau a celor care se apropie cel mai mult de aceste specificații (Mosler MT900), C2 este o categorie unde s-au prezentat cel mai adesea diverse Porsche de cupă și, în fine, C3-GT4 este clasa dedicată modelelor GT4. Atât TCR-urile cât și turismele de cupă din categoria D2 sunt clasificate alături de GT-urile din Clasa I dar iau startul separat, pentru a se evita incidentele în primul tur.

Echipa, pe grilă înainte de startul primei curse

În prima etapă de la Navarra, categoria C3-GT4 a fost animată de nu mai puțin de cinci mașini: două Ginetta G55 GT4, un Maserati GT MC Trofeo, un KTM X-Bow GT4 și Audi-ul Willi Motorsport. Șerban, care nu cunoștea circuitul înainte de weekend-ul 6-7 aprilie când au avut loc întrecerile, a progresat vizibil de la o sesiune la alta, fiind ajutat în setarea mașinii atât de mecanicii echipei cât și de Sergiu Nicolae care a pilotat la Navarra în 2018 în cursa de 12 ore din 24H Series la bordul Ginettei G55 GT4 a ETR.

Astfel, în prima sesiune de 15 minute de calificări, care a decis grila primei curse, Șerban s-a calificat pe poziția secundă în clasa C3-GT4 la 1.5 secunde în urma KTM-ului lui Miguel Fernandez. Ulterior, în a a doua sesiune, pilotului Willi Motorsport i-au fost șterse trei tururi rapide deoarece ar fi depășit limitele pistei. De aceea, el a pornit abia de pe poziția a treia cu al patrulea cel mai rapid timp al său din sesiune – primul i-ar fi adus pole position-ul. Ceea ce este mai important este că David n-a coborât sub timpul minim impus în cadrul categoriei sale, anume 1:46.5. În fapt, nicio mașină nu a reușit să coboare sub 1:47 și, oricum, doar KTM-ul a coborât în 1:47 pe parcursul weekend-ului. Este de menționat că BoP-ul în CER-GT impune o greutate minimă de 1,460 de kilograme pentru Audi-ul R8 LMS GT4 în timp ce KTM-ul poate alerga cu o greutate minimă de doar 1,025 kilograme, mai ușor chiar și decât Ginetta G55 GT4.

Pagubele venite ca urmare a incidentului din prima cursă n-au afectat performanțele mașinii, din fericire

La startul primei curse, David a decis să fie conservator și să nu-și asume riscuri pe pneuri reci. El a căzut la coada clasei C3-GT4, dar, până să oprească la standuri, a urcat pe poziția a patra în dauna Maserati-ului lui Emmanuel Righi care a și întâmpinat probleme tehnice ulterior. La boxe, echipa Willi Motorsport s-a descurcat excelent, mașina stând doar 81 de secunde pe linia boxelor, timpul minim impus de organizatori pentru oprirea obligatorie fiind de 80 de secunde (dacă nu există și eventuale penalizări sau timpi adăugați). Asta l-a ajutat pe Șerban să urce pe poziția a treia, la o distanță mică de KTM-ul care rula pe doi. În ultimele zeci de minute, Audi-ul cu numărul 102 de concurs s-a apropiat de KTM și, în ultimul tur, Șerban a trecut de acesta în virajul 3, cu prețul unui contact în urma căruia KTM-ul a pierdut câteva secunde, în timp ce Audi-ul s-a ales cu pagube în partea stânga-față și nu numai. Comisarii au decis că ceea ce se petrecuse a fost un simplu incident de cursă așa că David a fost clasificat pe poziția a doua în clasa C3-GT4 la nici o secundă în spatele Ginettei spaniolilor de la NM Racing.

Ca și în RES, în CER-GT, campionat organizat de V-Line.Org, mașinilor din top li se adaugă secunde la oprirea obligatorie din cursa a doua a fiecărui weekend din dorința de a nu avea curse monotone în care doar aceleași mașini sunt mereu în față. Astfel, David a primit 10 secunde care s-au adăugat timpului pe care a trebuit să-l petreacă la boxe în a doua întrecere de 48 de minute + un tur. Cursa în sine a început bine, având în vedere că echipa a lucrat până la orele 22:00 cu o seară înainte pentru a repara R8-ul după încleștarea cu KTM-ul din prima manșă. Înainte de a opri, Șerban a trecut, pe rând, și de KTM și de Ginetta NM Racing care-l avea în echipaj pe Maxime Guillemat, unul dintre piloții care au făcut parte din echipajul învingător din cursa de 24 de ore de la Barcelona de anul trecut.

David Șerban a bifat la Navarra prima sa victorie într-un campionat din exteriorul granițelor țării

Încă o dată, mecanicii Willi Motorsport s-au achitat de sarcina lor fără cusur, Șerban stând pe linia boxelor fix un minut și 30 de secunde. În ambele curse, mai toți rivalii direcți din categoria C3-GT4 au fost mai lenți la standuri ceea ce a contat la final. În cursa a doua, ca urmare a victoriei din prima manșă, Ginetta NM Racing a trebuit să staționeze pe linia boxelor 15 secunde peste cele 80 de secunde minime astfel că a acuzat un ecart de două secunde în raport cu Audi-ul lui Șerban după ce a revenit pe circuit. Trebuie spus că pilotul român în vârstă de doar 15 ani a reușit timpi foarte competitivi, mai ales când a fost pus sub presiune, cel mai rapid tur de pistă în cursa a doua fiind un 1:48.229, cu 1.2 secunde sub cel mai bun timp realizat în prima cursă și la nici 0.1 secunde de etalonul celor de la NM.

Deși pe final Șerban a fost presat de Ginetta NM Racing #188, acesta a rezistat și a trecut linia de sosire pe poziția a treia le general care i-a asigurat clasarea pe cea mai înaltă treaptă a podiumului în ierarhia categoriei sale. La final, diferența dintre cele două mașini a fost de aproximativ 0.8 secunde, pe trei venind Maserati-ul lui Emmanuel Righi după ce cealaltă Ginetta înscrisă în clasa C3-GT4 a derapat în primul stint și KTM-ul a avut probleme.

Următoarea provocare iberică pentru Willi Motorsport și David Șerban este programată pentru 25-26 mai, la Aragon

Recolta de puncte după acest prim weekend din GT-CER este una foarte bună pentru David Șerban care ocupă poziția a treia în clasamentul general cu un total de 48 de puncte. În fața sa se află două echipaje din clasa C1 care, evident, sunt net superioare în ceea ce privește materialul de concurs. Tot David este primul și în ierarhia clasei C3-GT4, la egal de puncte, 76, cu cuplulul NM Racing Guillemat/De Martin. Piloții Maserati Righi și Cordelier sunt pe trei cu doar 52 de puncte. Următoarea etapă din GT-CER va avea loc în weekend-ul 25-26 mai pe circuitul Motorland Aragon din Alcaniz.

Rezultate complete din prima cursă aici

Rezultate complete din cursa a doua aici

Surse foto: V-Line.Org, Willi Motorsport, AB Images