Sebastian Barbu s-a luptat pentru un loc pe podium la primul raliu cu Skoda Fabia R5

Echipajul sibian format din Sebastian Barbu și Bogdan Iancu s-a luptat pentru un loc pe podium la Raliul Argeșului, prima etapă din acest sezon în Campionatul Național de Raliuri și prima lor cursă cu modelul Skoda Fabia R5.

Raliul Argeșului, prima etapă din acest sezon din Campionatul Național de Raliuri, a fost și prima cursă pentru Sebastian Barbu cu modelul Skoda Fabia R5. Avându-l în dreapta pe copilotul Bogdan Iancu, pilotul sibian a avut o evoluție bună și s-a luptat pentru un loc pe podium până la finalul primei etape.

Raliul Argeșului, programat în perioada 2 – 4 mai, a avut 8 probe speciale cu o lungime totală ceva mai mare de 100 de kilometri. În prima zi a raliului au fost programate 3 probe, cea mai spectaculoasă fiind super speciala din jurul stadionului din Pitești.

Sebastian Barbu și Bogdan Iancu au terminat prima probă cu cel de-al treilea timp și următoarele două cu cel de-al patrulea timp, iar la finalul zilei ocupau poziția a treia în clasamentul general.

“Au fost probe complet noi și am încercat să ne adaptăm rapid la noua mașină. Am încercat să adunăm cât mai multe informații despre comportamentul mașinii pe asfalt și, în același timp, să obținem timpi cât mai buni pe probe. Am făcut o mică greșeală pe super specială, dar cel mai important este că suntem în lupta pentru un loc pe podium încă de la primul raliu cu această mașină”, a spus Sebastian Barbu, la finalul primei zile din Raliul Argeșului.

În ultima zi a raliului au fost programate alte 5 probe speciale, piloții din Campionatul Național ajungând pe Transfăgărășan, porțiunea din județul Argeș. Cu două clasări în top 3 pe primele patru probe ale zilei, Sebastian Barbu și Bogdan Iancu erau la mai puțin de 4 secunde în spatele echipajului Dan Gîrtofan și Tudor Mârza, echipaj aflat pe poziția a treia.

Alegerea greșită a pneurilor și o răsucire pe proba în coborâre a costat echipajul sibian șansa de a se lupta pentru un loc pe podium până la finalul raliului.

“Mi-a plăcut foarte mult să pilotez modelul Skoda Fabia R5 pe probele din Raliul Argeșului, mai ales pe Transfăgărășan, iar timpii de pe probe mă motivează și mai mult pentru raliurile următoare. Am avut un ritm bun pe probele scurte, dar am pierdut timp pe probele lungi din cauza lipsei de kilometri cu noua mașină. Pe proba în coborâre am ales greșit anvelopele și ne-am răsucit. Asfaltul a fost foarte ud și am decis să reduc puțin ritmul. Sunt puțin dezamăgit cu acest final, dar ținând cont de rezultatul obținut cu noua mașină văd partea plină a paharului”, a continuat Sebastian Barbu.

Sebastian Barbu a terminat pe locul 5 ultima specială a raliului, care are și rol de Power Stage, și pe locul patru în clasamentul general prima cursă a sezonului 2019. Pilotul sibian a adunat 21 de puncte în Raliul Argeșului și ocupă poziția a patra și în clasamentul general. 

“A fost un raliu foarte bine organizat din toate punctele de vedere și a fost un sentiment extraordinar să concurăm în fața unui număr foarte mare de spectatori pe probele speciale”, a spus și Bogdan Iancu, copilotul echipajului sibian.

După Raliul Argeșului sezonul va continua cu Raliul Aradului, programat în perioada 24 – 25 mai. Etapa, inclusă și în European Rally Trophy, are 9 probe speciale pe macadam cu o lungime de aproximativ 135 km. 

“Am început sezonul cu un rezultat bun și este important să continuăm cel puțin în același ritm și pe macadam.  Vom lua totul pas cu pas și ne vom adapta strategia la ceea ce se întâmplă pe probele speciale de la Arad”, a mai adăugat Sebastian Barbu.

Echipajul Sebastian Barbu / Bogdan Iancu este susținut în sezonul 2019 de următorii parteneri: vinurile Gorgandin, Yiippi Mango Lifestyle Energy Drink, Indsoft, Geometrica Architects, Eglo Romania, Sorcani Sibiu, D&D Arad, P1, Hankook Tire prin Bucur Tuning și Kron-Tour Lufthansa City Center.

Leave a Reply

Your email address will not be published.