BSS Brands Hatch: Mercedes-Benz are la degetul mic circuitul din Kent

Blancpain GT World Challenge Europe, adică fostul campionat Blancpain Sprint Series, a debutat la finele săptămânii trecute la Brands Hatch unde Mercedes-Benz a controlat autoritar ambele curse, constructorul german fiind, alături de Ferrari, și unul dintre constructorii implicați în toate cele trei seriile continentale de sub umbrela Blancpain GT Series (GT World Challenge Asia și GT World Challenge America).

Știu, știu, vă întrebați de ce folosesc în continuare formula „BSS” în titlu când campionatul a fost redenumit pentru a urma formula folosită pentru seriile din America de Nord și Asia, iar răspunsul este simplu: pentru că, în fond, campionatul este același. În continuare avem parte de două manșe de o oră fiecare cu o oprire obligatorie la boxe la mijlocul fiecăreia dintre ele și, în continuare, avem două sesiuni de calificări, fiecare pentru câte o cursă. Prima etapă a sezonului 2019 a început weekend-ul trecut, europeanul de sprint sub egida SRO fiind ultimul care a debutat în timp ce, în SUA, deja s-au disputat două etape din GT World Challenge America, la Circuit of the Americas și la VIR.

Am avut parte de accidente la începutul fiecăreia dintre cele două curse

Între timp, în Kent, ploaia nu i-a evitat pe concurenții strânși pentru a ataca fostul circuit de Formula 1 și, pe un asfalt când ud, când foarte ud, Mercedes-Benz s-a dovedit a fi fără egal. În calificări, Luca Stolz și Fabien Schiller au fost de neatins, fiecare reușind cel mai bun timp în sesiunea în care au rulat la bordul Mercedes-urilor înscrise de Black Falcon Motorsport și AKKA ASP. Performanța lor a fost cu adevărat notabilă în condițiile în care ambele sesiuni de calificare s-au ținut pe o vreme schimbătoare care i-a prins pe mulți în off-side, incidentele aducând de mai multe ori steagul roșu în fiecare post de comsiari.

Stolz a reușit un 1:23.261 în prima sesiune cu care a pus Mercedes-ul #4 în pole în cursa 1. Mirko Bortolotti a reușit al doilea cel mai rapid timp înainte de a ieși în decor în Stirlings, incident care a dus la retragerea mașinii la garaj pe întreaga durată a zilei, motiv pentru care Christian Engelhart nu a participat în a doua sesiune de calificări. Nico Bastian a fost al treilea (și primul în Silver Cup pentru AKKA ASP) cu Andrea Caldarelli pe patru. Ploaia a udat circuitul la începutul sesiunii, dar s-a oprit ulterior, norii deschizându-se din nou la doar câteva minute de la începerea sesiunii cu numărul doi.

Varietatea în GT World Challenge Europe nu mai este ce a fost odată…

La scurt timp după ce ploaia a început să cadă din nou, Chris Mies și Stephane Ortelli au ieșit amândoi în decor în ultimul viraj, reușind cumva să se nimerească în drumul lor pe arătură. Accidentul dintre cei doi piloți Audi a întrerupt sesiunea timp de mai bine de 10 minute astfel că grila cursei a doua a fost destul de pestriță ca și ordine ca urmare a faptului că mai multe mașini considerate „de vârf” nu au apucat să bifeze tururi cu adevărat rapide pe final. Atât Audi-ul lui Mies cât și Lamborghini-ul lui Diego Menchaca – care a ieșit în decor în Q1 și s-a răsturnat – au fost reparate înainte de ziua cursei, dar Sainteloc nu a putut să pună la punct R8-ul care trebuia să fie împărțit de Ortelli și  Nyls Stievenart, mașina fiind retrasă.

În prima cursă, disputată pe uscat, Stolz s-a menținut în față pe parcursul stint-ului său, în ciuda presiunii venite din partea lui Mirko Bortolotti. În spatele celor doi s-a aflat Nico Bastian, liderul categoriei Silver Cup rămânând pe ultima treaptă a podiumului general pe întreaga durată a stint-ului său fără să-și asume vreun risc. Începutul cursei nu a fost tocmai curat, Audi-ul #55 (Attempto Racing) și Audi-ul #5 (Phoenix Racing) lovindu-se în Paddock Hill Bend. Au urmat apoi minute bune în care plutonul a rulat în urma safety car-ului în timp ce mașinile blocate în nisip au fost scoase la liman.

…actorii principali sunt Audi, Mercedes-Benz și Lamborghini, cu Ferrari și Aston-Martin în roluri secundare – și cam atât

Învingătorul luptei de pe linia boxelor a fost Thomas Neubauer care a revenit pe traseu în frunte după ce AKKA ASP i-a dat drumul cu două secunde mai repede decât s-a urnit de pe loc modelul identic al celor de la Black Falcon preluat din mâinile lui Luca Stolz de Maro Engel. Engelhart, între timp, a căzut pe trei. Engel nu a putut trecere de Neubauer care s-a aflat la prima experiență la bordul unei mașini de categorie GT3 după ce a început anul 2019 cu câteva ieșiri pe circuit la bordul unui Ferrari 488 Challenge, în 2018 concurând în Formula Renault. Astfel, prima manșă a etapei de la Brands Hatch a trecut în contul unui echipaj înscris în categoria Silver Cup, Engel și Stolz fiind pe doi în fața cuplului Engelhart/Bortolotti care a pilotat singurul Lamborghini adus de Grasser în Marea Britanie pentru această etapă. David Perel și Rinat Salikhov s-au impus în categoria Pro-Am după ce Louis Machiels a percutat zidul de pneuri din exteriorul virajului Stirlings și a pierdut șefia.

Cursa a doua a început cu Fabien Schiller în frunte, Nick Foster fiind în ceafa sa aproape pe întreaga durată a primului stint. După doar 10 minute, un accident în care a fost implicat Frederic Vervisch  l-a percutat pe David Perel în momentul în care acesta încerca să treacă de Hugo de Sadeleer. Mai multe mașini au fost implicate în acest accident în lanț care a adus imediat safety car-ul pe pistă. Perel a fost penalizat cu un drive-through, fiind considerat vinovat pentru incident. De asemenea, Christian Engelhart a primit și el o penalizare pentru un contact cu Phil Keen, dar Mirko Bortolotti a reușit să revină, echipajul #63 terminând pe poziția a 10-a la general.

HB Racing și Rinaldi Racing, reprezentanții Căluțului Cabrat în seria de sprint europeană

La boxe, echipa AKKA ASP nu s-a mai descurcat așa de bine, iar coechipierul lui Schiller, Timur Boguslavskiy, a pierdut mai multe locuri. Cu toate acestea, tot un Mercedes era în frunte după ce s-a epuizat fereastra de opriri, anume acela pilotat de Luca Stolz – care a preluat mașina de la Maro Engel. Cei doi au pornit de pe poziția a treia și nu s-au mișcat în prima parte a cursei.

Stolz a fost presat în prima parte a schimbului său de un alt pilot AKKA ASP, fostul Bentley Boy Vincent Abril, dar mașina acestuia s-a oprit pe circuit din cauza unor probleme tehnice pe când mai erau doar 15 minute din cursă. Andrea Caldarelli a urcat pe doi ca urmare a acestui incident, el și Marco Mapelli terminând cursa pe această poziție în urma lui Engel și Stolz. Steijn Schothorst și Nick Foster au terminat pe poziția a treia la general pentru Attempto Racing (Audi). Phil Keen și Hiroshi Hamaguchi au supraviețuit și au terminat pe poziția a 14-a la general pentru Orange 1 FFF Racing, îndeajuns pentru a-și trece în cont victoria în clasa Pro-Am. Bastian și Neubauer au terminat abia pe poziția a opta, dar asta a fost destul pentru a se impune din nou în Silver Cup.

Noul Vantage a debutat în GT World Challenge Europe prin echipa R-Motorsport care concurează și în Endurance Cup

În urma acestei etape, Engel și Stolz sunt în fruntea ierarhiei generale a piloților în GT World Challenge Europe cu 29.5 puncte, Bastian și Neubauer fiind pe doi cu 18.5 puncte. La echipe, Black Falcon are un avans de nouă puncte în fața francezilor de la AKKA ASP, iar Attempto completează podiumul cu un total de 17 puncte, adică la 12.5 puncte în urma celor de la Black Falcon. Următoarea etapă din GT World Challenge Europ va avea loc la Misano în weekend-ul 28-30 iunie.

***

Rezultate Cursa 1 aici

Rezultate Cursa 2 aici

Sursă foto: Blancpain GT  Series