24H Series Brno: Scuderia Praha își continuă șirul neîntrerurpt de victorii

Scuderia Praha și-a reconfirmat statutul de favorită în sezonul 2019 al Campionatului European 24H Series după ce a bifat, sâmbătă, a treia victorie din trei posibile chiar pe teren propriu, la Brno, după victoriile înregistrate anterior la Spa-Francorchamps și Mugello. Matteo Malucelli, Jiri Pisarik și Josef Kral au încununat cu succes revenirea echipei la Brno unde au mai învins de două ori în trecut . De data aceasta, am avut parte de doar 12 ore de cursă în care Ferrari-ul Scuderia Praha s-a luptat cu Porsche-le Herberth Motorsport și Audi-urile Car Collection și OLIMP Racing.

În urmă cu trei ani, Brno era pentru ultima dată parte a calendarului 24H Series, circuitul cehesc găzduind ultima etapă din acel sezon. Scuderia Praha venea după un sezon cu suișuri și coborâșuri și o mașină nouă, Ferrari-ul 488 GT3 care a înlocuit bătrânul 458 GT3 cu care echipa se impusese cu 12 luni în urmă în ediția din 2015 a cursei de la Brno. Debutul noii mașini a fost de succes, Jiri Pisarik, Josef Kral, Peter Kox și Tom Onslow-Cole câștigând întrecerea de 24 de ore în fața unui pluton subțire de modele de clasă GT3. Weekend-ul acesta, același 488 al Scuderia Praha a avut de furcă cu ceva mai multe modele de GT3 (împărțite în clasele A6-Pro și A6-Am, Scuderia Praha fiind în A6-Pro alături de Audi-ul OLIMP Racing), dar Pisarik și Kral au făcut din nou parte din echipajul învingător, de această dată alături de Matteo Malucelli.

Varietatea este, încă, numele jocului în 24H Series

Toată munca a început încă din calificări unde cel mai rapid a fost Audi-ul Car Collection Motorsport #88 (Jürgen Haring/Taki Konstantinou/Tim Mueller/Markus Winkelhock) care a reușit un tur în 2:01.499 cu care a eclipsat chiar și efortul venit pe final de sesiune din partea Audi-ului OLIMP Racing #8 care a plecat de pe doi după ce cel mai rapid tur al său a fost cu 0.160 secunde mai lent. Linia a doua a grilei a fost ocupată de Ferrari-ul Scuderia Praha și celălalt Audi al Car Collection Motorsport (#34) în timp ce Wochenspiegel Team Monschau s-a calificat pe poziția a cincea la general. Mai jos, Porsche Lorient Racing a dominat calificările în clasa 991, cele două mașini ale echipei din Franța ocupând prima linie a grilei în acea categorie. RTR Projects cu ale lor KTM-uri a făcut același lucru în clasa GT4, din pole plecând mașina #224 din echipajul căreia a făcut parte și Thomas Enge care a anunțat încă de la Mugello că-și dorește să revină la volan cu ocazia cursei de  acasă, din Cehia.

Red Camel-Jordans.nl a fost echipa care a impus ritmul în sesiunea de calificări a turismelor (din cadrul 24H Touring Car Endurance Series European Championship), Rik Breukers (care a făcut echipă cu fratele Luc și tatăl Ivo) a reușit un 2:13.642 cu care a devansat Golf-ul Lestrup Racing și Cupra identică a Monlau Competicion. Pe poziția a patra s-a aflat BMW-ul M3 (E46) GTR al ABBA Racing (fix mașina care s-a impus în cursa de 24 de ore de la Silverstone din urmă cu trei ani). Autorama Motorsport a plecat de pe poziția a cincea în ierarhia TCE (respectiv a patra în clasa TCR), în timp ce Synchro Motorsport a fost prima în clasa A3 în care au fost înscrise doar trei mașini foarte diferite.

PROsport Performance a cules, cu chiu cu vai, un podium în clasa GT4

Cursa, ca de fiecare dată, a fost împărțită în două părți – trei ore vineri și restul de nouă ore sâmbătă. Am avut parte de acțiune încă de dinainte de start, Audi-urile OLIMP Racing și Car Collection Motorsport #88 lovindu-se reciproc în turul de formare. Asta i-a deschis calea lui Malucelli care n-a avut decât sarcina de a trece de Audi-ul Car Collection #34 pentru a se desprinde de pluton. Până la finalul primelor trei ore, Malucelli și ai săi n-au văzut posteriorul vreunui adversar în timp ce, mai în spate, Audi-ul #88 al aceleiași formațiuni germane Car Collection a urcat până pe poziția a doua unde a și terminat primul segment al întrecerii.

Partea a doua, cea care s-a întins pe durata unei curse obișnuite din WEC plus încă trei ore, a fost mai dificilă pentru Scuderia Praha. În primă instanță, Herberth Motorsport a preluat conducerea, 991-le GT3.R #91 fiind mașina mai bună în primele ore ale zilei de sămbătă. Apoi, însă, Ferrari-ul cu numărul 11 a revenit, dar a avut „nevoie” ca Herberth Motorsport să calce strâmb la ultima lor trecere pe la boxe pentru a prelua întâietatea din nou. O oprire lentă a aruncat Porsche-le #91 pe doi, dar în fața Mercedes-ului CP Racing (înscris, ca și mașina Herberth, în clasa A6-Am).

Ultimele 30 de minute au fost lipsite de evenimente astfel că Ferrari-ul sponsorizat de Bohemia Energy a fost din nou victorios, sezonul 2019 părând a fi cel mai bun de până acum pentru o echipă Scuderia Praha care a fost mai mereu în umbra celor de la Herberth sau a celor de la Hofor Racing. Poziția a patra la general, respectiv a doua în clasa A6-Pro, a revenit Audi-ului OLIMP Racing care a câștigat un loc în ultimele 20 de minute când Audi-ul Car Collection #88 a tras la boxe cu probleme la direcție. În cele din urmă, mașina care părea pe punctul de a termina pe podium în clasa A6-Am a fost clasificată pe poziția a opta (fără a mai părăsi garajul, însă), în urma coechipierilor din R8-ul cu numărul 34. Podiumul categoriei A6-Am a fost completat de Mercedes-ul MDC Sports care a terminat pe poziția a cincea la general în fața echipajului Herberth #93.

Herberth ar fi câștigat, poate, dară ultima oprire a nemților n-ar fi fost lipsită de vlagă

RTR Projects (KTM #224 cu Enge parte din echipaj) și Hofor Racing by Bonk Motorsport #50 au fost cele două echipaje din clasa GT4 care au despărțit, la final, plutonul din categoria mono-model 991. Astfel, primii în 991 au fost belgienii de la SpeedLover cu DUWO Racing pe doi, Lorient Racing fiind abia pe trei după o cursă complicată pentru francezii care dominaseră în calificări. PROsport Performance a terminat pe trei în clasa GT4 cu Aston-Martin-ul Vantage GT4 de ultimă generație în ciuda unei clasări pe poziția a 17-a la general, în urma primelor trei echipaje din clasa TCR.

Vorbind de TCR-uri, acestea au fost și cele care au dominat în 24H TCE Series. Autorama Motorsport by Wolf-Power a câștigat pentru a treia oară în 2019 (după victoriile de la Dubai din cursa de 24 de ore și de la Mugello). Pe doi s-a aflat CUPRA-ul NKPP Racing by Bas Koeten și pe trei a venit mașina identică a Red Camel-Jordans.nl, Lestrup și AC Motorsport completând top 5-ul (deși Vincent Radermecker a încheiat cursa în parapeți după ce a ieșit în decor în chiar ultimul tur). Singurul rival al TCR-urilor, anume BMW-ul ABBA Racing venit din Albion a abandonat după doar 194 de tururi (cu 100 mai puține decât învingătorii din clasa TCR).

BMW-ul ABBA Racing a arătat bine cât timp a mers, dar n-a mers prea mult. Ba s-a blocat cutia, ba au fost probleme cu frânele, ba s-a târât la boxe c-o pană…

Victoria de pe teren propriu le-a mărit avansul celor de la Scuderia Praha care au deja o mână pe trofeul european și ar putea pune una și pe cel al continentelor dacă vor avea parte de zaruri bune și în cele două curse europene (din Portugalia și Spania) care fac parte din această a doua serie de sub umbrela celor de la Creventic. Următoarea cursă din seria europeană este, totodată, prima dintre cele două întreceri care contează în campionatul intercontinental, anume cursa de 24 de ore de la Portimao. Campionatul intercontinental este format doar din curse de 24 de ore, etapa a treia fiind cursa de 24 de ore de la Barcelona, iar a patra este cursa de 24 de ore de la Circuit of the America din Texas. Cursa de la Portimao este programată pentru weekend-ul 5-7 iulie în timp ce cursa de la Barcelona din 30 august – 1 septembrie este cea care trage cortina peste sezonul european.

 

Rezultate complete aici

Sursă foto: 24H Series

Leave a Reply

Your email address will not be published.