Un podium este maximul posibil la Motorland Aragon pentru David Șerban

După ce a început în forță în Campionatul de Anduranță al Spaniei cu o victorie și o clasare pe poziția secundă în prima etapă ce s-a disputat la Navarra, David Șerban s-a prezentat încrezător la Motorland Aragon unde s-a disputat etapa a doua. Circuitul din apropiere de Alcaniz n-a fost, însă, la fel de prietenos cu pilotul Willi Motorsport care a trebuit să se mulțumească cu doar un podium, etapa următoare găsindu-l pe acesta pe poziția secundă în clasament.

În aprilie, am povestit cu bucurie cum David Șerban, care se află la primul său sezon complet la bordul unui Audi R8 LMS GT4, a debutat cu succes în CER-GT, Campionatul Iberic de Anduranță și a dovedit că se poate adapta, cu puțin ajutor, la o pistă nouă încât să fie la o aruncătură de băț de rivalii spanioli care sunt deja familiarizați cu traseele încluse în acest campionat. Ei bine, etapa a doua i-a adus pe concurenții din CER-GT la Motorland Aragon, alt circuit nou pentru David, dar și pentru întreaga formație Willi Motorsport, iar asta a contat. Practic, echipa a început de la zero și lucrul acesta a fost imediat subliniat de cronometru, Audi-ul R8 rulând în 2:08 în FP1 înainte ca Șerban să găsească două secunde în FP2 – asta în timp ce Ginetta NM Racing era deja la 2:03.3.

Lipsa experienței pe acest circuit și-a spus cuvântul

După aceste două sesiuni de antrenamente libere, au urmat două sesiuni de calificări. Pe lângă faptul că David n-a avut la dispoziție un punct de plecare în ceea ce privește setup-ul, lucru care i-a încetinit progresul, trebuie menționat și că circuitul este unul destul de complicat cu mai multe viraje cu apex dublu și cu frânări nu tocmai simple. Colac peste pupăză, s-a întâmplat ca ambele „antrenamente cronometrate”, după cum le numesc ibericii, să fie scurtcircuitate de steaguri roșii. Ultimul steag roșu al zilei, chiar, a oprit sesiunea secundă de „antrenamente” cu 15 minute rămase pe ceas, iar aceasta n-a mai fost repornită.

În prima sesiune de calificări de 40 de minute, Șerban n-a putut coborî sub 2:04.5 în condițiile în care Ginetta Escuderia Lagun Artea care a impus ritmul a coborât până la un 2:00.033 și mașina identică a celor de la NM Racing a fost în aceeași secundă. Lucrurile au mers mult mai bine în Q2, Șerban ajungând până la un 2:01.659, cu doar 0,165 secunde sub turul G55-ului GT4 al celor de la NM care, însă, a rulat mai lent decât în Q1. De această dată, KTM-ul celor de la 2TYMRACING  a impus ritmul, dar X-Bow-ul n-a coborât sub 2:00.5 în cele aproximativ 15-20 de minute în care s-a rulat sub steag verde. În total, Șerban n-a rulat mai mult de 35-40 de minute adunat în calificări. Astfel, pilotul sponsorizat de Carbogaz a continuat să învețe traseul și pe parcursul primei curse, lucru care l-a făcut să ruleze mai prudent.

Progresul lui Șerban a fost, totuși, mulțumitor: de la 2:08 în FP1 la 2:01 în Q2…

Cursa s-a desfășurat fără incidente pentru pilotul român care s-a clasat pe poziția a patra după cele 48 de minute de minute și un tur disputate. El a rulat relativ constant, însă nu s-a putut apropia de primele trei mașini din categoria C3-GT4 care au rulat mult mai rapid, diferența între cele mai rapide tururi în cursă fiind de aproximativ 3-4 secunde. În plus, Șerban s-a plâns de probleme cu aderența în a doua jumătate a cursei ceea ce l-a făcut să reducă și mai mult ritmul. Apoi, în cursa a doua, echipa a încălțat Audi-ul cu setul al doilea de pneuri care nu fusese folosit anterior, mașina rulând până la acel punct cu același set cu care s-a pornit în Q1 (anterior, în antrenamentele libere, s-a folosit un set rămas de la Navarra).

La start, Șerban a evitat un accident serios în care a fost prins KTM-ul 2TYMRACING, Porsche-le 997 GT3 Cup din clasa C2 și Ferrari-ul 458 din categoria C1-GT3 al echipei Pcr Sport, ambele abandonând. După doar un tur, și Vortex-ul V8 din clasa C1-GT3 a abandonat și, după alte 14 bucle, s-a retras „în glorie” și Maserati-ul Trofeo MC GT4 înscris de Emmanuel Righi care a avut un weekend foarte greu la Aragon. Așadar, Șerban a trebuit să-și bată capul doar cu cele două G55-uri GT4 de care s-a lipit după start, acesta fiind pe poziția secundă după un tur.

…Din păcate, însă, acel 2:01 a fost un unicat deoarece Șerban nu l-a putut replica în cursa a doua când a rulat cu pneuri noi

Avantajul pilotului Willi Motorsport a fost faptul că, deoarece a terminat pe patru în prima cursă, n-a trebuit să stea mai mult la boxe pe lângă timpul minim de 80 de secunde. Mecanicii echipei și-au făcut treaba fără cusur, iar Audi-ul a ieșit de la boxe după doar 82 de secunde, ceea ce i-a permis lui Șerban să pornească în stint-ul secund cu un avans de 10 secunde în fața Ginettei NM Racing. R8-ul cu numărul 102 de concurs a intrat la boxe pe finalul ferestrei de pit stop, deci acesta trebuia doar să se mențină-n față timp de 22 de minute. Ginetta s-a dovedit, însă net superioară, deși nu se bucura de o viteză de top deosebită (Audi-ul a fost etalonul la acest capitol cu o viteză de top de circa 240 de km/h). Cu 10 minute înainte de final, Ginetta era deja în coada lui Șerban care, presat, n-a rezistat mult timp pe prima poziție. Cu cinci tururi rămase, el a greșit o frânare, s-a dus drept într-o șicană, iar Ginetta a trecut. Dat fiind ritmul net superior al cuplului Guillemat/De Martin, mașina #188 s-a depărtat rapid în ultimele bucle și s-a impus, dar un loc doi a fost un rezultat îmbucurător pentru români.

Următoarea etapă din CER-GT va avea loc la Valencia în weekend-ul 22-23 iunie, o etapă ce se anunță deja deosebit de dificilă dat fiind natura tehnică a circuitului, un altul care-i este necunoscut lui David. Este de menționat, totuși, că după etapa a doua, acesta se află pe poziția a doua în ierarhia clasei C3-GT4 la doar 12 puncte în urma cuplului fruntaș al NM Racing. Diferența este aproape neglijabilă căci o victorie îți aduce 36 de puncte dacă sunt cel puțin cinci mașini înscrise în această clasă.

Cu toate acestea, punctele strânse îl fac pe Șerban să fie un contender la titlu, dacă lucrurile merg bine la Valencia și Jarama

Sursă foto: Alexandru Șiclovan / WestCompetition.ro

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.