Formula 1 Canada: Ferrari mărește diferența în FP3

Free Practice 3

Scuderia Ferrari a monopolizat prima linie a ultimei sesiuni de antrenamente libere din Montreal. Piloții Scuderiei au fost singurii care au putut coborî sub bariera celor 71 de secunde pe circuitul Gilles Villeneuve. Germanul Vettel a fost cel mai rapid. El a obținut un timp de 1m10.843s folosind evident cea mai moale compoziție de pneu. În urma lui, Charles Leclerc la aproape 140 de miimi de secundă. Ceea ce este foarte interesant e că performanța germanului a fost obținută la a treia încercare, deci în turul 6 pe acel set de pneuri.

Lewis Hamilton a fost al treilea pentru Mercedes AMG. Diferența față de lider: 0,4 secunde. Britanicul a încercat de mai multe ori să se apropie de timpii piloților Ferrari, dar chiar dacă la al doilea intertemp diferența era de de doar 0,13s, viteza de top net superioară a monoposturilor roșii au făcut ca Hamilton să mai piardă încă un sfert de secundă. Valtteri Bottas completează linia a doua a sesiunii dar întârzierea finalndezului se apropie de 7 zecimi.

Max Verstappen și Pierre Gasly monopolizează locurile 5 și 6. Olandezul la 999 de miimi de Vettel iar Gasly alte 72 de miimi mai în spate. Pentru Red Bull liniile drepte sunt călcâiul lui Ahile.

Cel mai rapid Renault, din nou, Ricciardo pe locul 7 la 1,2 secunde de Vettel. Iar Lando Norris confirmă forma bună a celor de la McLaren încheind sesiunea pe locul 8 la 1,32 secunde.

Sergio Perez a fost al 9-lea pentru echipa canadiană iar Daniil Kvyat încheie top 10. Nico Hulkenberg a fost al 11-lea cu Kevin Magnussen o poziție mai în spate. Carlos Sainz este primul pilot care trece de încheie peste bariera celor 1,5 secunde de lider fiind al 13-lea.

Alexander Albon a fost al 14-lea cel mai rapid pilot cu echipa Giovinazzi Raikkonen pe locurile imediat următoare. Alfa Romeo pare să fi intrat într-un con de umbră. Performanțele din primele etape ale sezonului nu se mai regăsesc în CV-ul monopostului elvețian.

Romain Grosjean a fost al 17-lea iar perechea Russell / Kubica ocupă locurile 18 și 19 la 3,1, respectiv 3,5 secunde de Vettel.

Ultimul, Lance Stroll de la Racing Point. Canadianul a avut parte de o problemă la sistemul hidraulic al monopostului în chiar primul tur de la ieșirea din garaj. La cum au arătat imaginile, mi-e greu să cred că a fost vorba doar de o scurgere de lichid hidraulic. Mai degrabă o cedare a TC-ului. Rămâne să vedem ce informații primim înainte de calificări.

© f1.com

Free Practice 2

Scuderia Ferrari a profitat de temperaturile mult mai ridicate din FP2 (25 de grade în aer și 50 la nivelul pistei) și s-a impus în cea de -a doua sesiune de antrenamente libere.

Charles Leclerc a fost cel mai rapid pilot oprind cronometrul la 1m12.177s. Monegascul a obținut performanța folosind pneurile Soft. În urma lui la 74 de miimi de secundă a fost coechipierul Sebastian Vettel.

Valtteri Bottas a fost al treilea pentru Mercedes la 134 de miimi în urma lui Leclerc. Monoposturile Mercedes au dominat în prima parte a sesiunii fiind cele mai rapide pe pneurile de compoziție Medie și Dură. Când au trecut pe pneurile de calificare (Soft), cel puțin în FP2, nu au fost mai rapide decât Ferrari. Iar încercările ulterioare au fost sortite eșecului, pneurile roșii nefăcând față asfaltului abraziv din Canada.

Supriza sesiunii a reprezentat-o Carlos Sainz. Spaniolul a terminat pe locul 4, la sub 0,4s de lider. Mai exact 0.376s. Kevin Magnussen a fost al 5-lea, danezul fiind cu aproape 4 zecimi mai lent decât Sainz și la aproape 8 zecimi de Leclerc.

Campionul mondial en-tire, Lewis Hamilton a fost al 6-lea într-o sesiune pe care ar dori-o uitată cât mai repede. După ce s-a instalat în fruntea clasamentului grație unui timp foarte bun pe pneurile Medium, Hamilton lovește zidul de la ieșirea din virajul 8, avariind partea posterioară spate. Inginerii decid schimbarea cutiei de viteze iar sesiunea britanicului se încheie prematur.

Sergio Perez a fost al 7-lea, în urma lui Daniel Ricciardo fiind din nou cel mai rapid pilot al celor de la Renault. Coechipierul australianului s-a clasat pe locul imediat următor, la 160 de miimi de secundă. Ultimul în top 10, Lance Stroll, cel de-al doilea pilot al echipei Racing Point.

Lando Norris a fost al 11-lea, iar în urma lui cei doi piloți de la Red Bull Racing, Pierre Gasly și Max Verstappen. Despre Gasly nimic de spus. Este zona în care a terminat și în FP1. Verstappen în schimb este primul pilot care a făcut cunoștință cu zidul campionilor. Echipa l-a rechemat la boxe unde au verificat foarte atent componentele suspensiei față, trimițându-l înapoi pe circuit în ultimele 10 minute pentru câteva tururi cu pneurile Hard.

Alxander Albon a fost al 14-lea iar Daniil Kvyat, coechipierul lui a încheiat FP2 pe locul 15. Kimi Raikkonen nu a avut o sesiune foarte bună fiind abia al 16-lea. El a fost urmat de Romain Grosjean care a avut de furcă cu frânele monopostului Haas și de Antonio Giovinazzi cu monopostul refăcut după accidentul din FP1.

Ultimii… Russel și Kubica. La 2,8s de lider, respectiv 3,1 secunde.

© f1.com

Free Practice 1

Echipa săgeților argintii a folosit la maximum noile PU-uri upgradate stablind cel mai bun timp în prima sesiune de antrenamente libere din Canada. Lewis Hamilton a fost cu aproape 0.8s mai rapid decât Sebastian Vettel în aceeași sesiune dar în 2018. Britanicul a fost urmat în clasament de coechipierul Valtteri Bottas, mai lent cu 0.147s.

De remarcat că timpii celor doi au fost stabiliți în a doua jumătate a sesiunii atunci când inginerii au încălțat monoposturile W10 cu pneurile de compoziție medie, după ce în primele 40 de minute stabiliseră cele mai rapide tururi cu pneurile Soft.

Charles Leclerc a fost al treilea în clasamentul sesiunii, distanța dintre el și cel mai rapid monopost Mercedes fiind de aproape o secundă. Monopostul Ferrari nu are niciun upgrade aici, dar cu toate astea, diferența de o secundă între ei și Mercedes nu este reală. Insiderii prezenți pe circuit spun că monopostul SF90H părea greoi și destul de lent. Iar asta înseamnă un singur lucru. O cantitate de benzină destul de mare la bord. Italienii încearcă să vadă dacă în Canada caracterul subvirator al monopostuli este la fel de pronunțat ca în Barcelona. Iar pentru asta trebuie să testeze cu rezervorul cât mai plin.

Max Verstappen a fost al 4-lea pentru Red Bull. Și el tot la aproape o secundă de Mercedes. Inginerii echipei austriece au testat în FP1 pe monopostul lui Verstappen, două versiuni diferite de podea.

Sebastian Vettel a fost al 5-lea la aproape 1,2 secunde de lider. Germanul a mers numai cu pneurile soft și a fost autorul unui tete-a-queue în acul de păr, cel mai probabil din cauza depășirii punctului optim de frânare.

Kimi Raikkonen a fost al 6-lea pentru Alfa Romeo. Finlandezul a fost urmat de Carlos Sainz de la McLaren. Echipa britanică a adus aici o serie de upgrade-uri (cea mai notabilă noutate fiind o nouă podea) care au fost evaluate aerodinamic în prima parte a sesiunii.

Cel mai rpid Renault a fost cel al lui Daniel Ricciardo – locul 8. În urma lui, Sergio Perez de la Racing Point. Kevin Magnussen aduce monopostul Haas cu tot cu suspensia spate revizuită pe locul al 10-lea.

Primul în afara top 10 a fost Lando Norris. Britanicul a fost cu aproape 1,5 secunde mai lent ca Lewis Hamilton. El a rulat cu o singură specificație de pneu întreaga sesiune. Cea Hard.

Nico Hulkenberg a fost al 12-lea, iar Pierre Gasly al 13-lea pentru Red Bull la aproape o secundă de coechipierul Verstappen. Al doilea pilot Alfa Romeo, Antonio Giovinazzi a fost al 14-lea însă pentru el sesiunea s-a încheiat prematur după un tete-a-queue terminat în zidul de protecție de la ieșirea din virajul 8. Grosjean a fost al 15-lea pentru Haas. În urma francezului îl găsim pe Albon,pe eroul local – Lance Stroll și pe rusul Daniil Kvyat de la Toro Rosso.

Ca de obicei, ultimii în orice sesiune, piloții Williams. George Russel a fost al 19-lea iar pe locul 20, Nicholas Latifi, pilotul de teste al echipei lui Frank Williams care a preluat monopostul lui Robert Kubica. Pentru Williams, M.P. al Canadei aduce și un prim ugrade tehnic. O souă suspensie față, care încă este în stadiul de evaluare.

© f1.com

Leave a Reply

Your email address will not be published.